Co składa się na skuteczne pozycjonowanie stron

Co składa się na skuteczne pozycjonowanie stron

16 września 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.

Skuteczne pozycjonowanie stron – to właśnie dzięki niemu witryna może osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i zdobywać klientów. Na czym zatem polega ten proces? Tego dowiesz się w serii wpisów, do których ten artykuł stanowi wstęp.

Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron (SEO – Search Engine Optimization) to przemyślane, realizowane długoterminowo działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania i ogólne dostosowanie jej projektu z myślą o wymaganiach Google.

Czy pozycjonowanie jest skuteczne? Tak, jednak nie jest to łatwe zadanie. Wymaga ono cierpliwości oraz wiedzy na temat aktualnych wymagań Google. W jego przypadku należy też wiedzieć, jakie działania są zabronione, gdyż ich stosowanie może mieć bardzo negatywne konsekwencje.

Co składa się na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie obejmuje wiele działań, które pozwalają ocenić jakość strony internetowej oraz stale ją ulepszać i monitorować. Oto najważniejsze z nich:

1. Audyt

Audyt to pierwszy krok, jaki należy podjąć w ramach działań z zakresu pozycjonowania. Pozwala on ogólnie ocenić jakość witryny i zaplanować następne kroki.

Przeczytaj artykuł Profesjonalny audyt strony internetowej, aby dowiedzieć się więcej.

2. Czynniki techniczne

Strona internetowa to żywy i stale modyfikowany kod. Aby sprawnie działała, należy mieć na uwadze liczne aspekty techniczne związane z jej funkcjonowaniem jak szybkość ładowania, przekierowania, crawling, czy indeksacja.

Przeczytaj artykuł Optymalizacja techniczna strony internetowej, aby dowiedzieć się więcej.

3. Content i jego optymalizacja

Na stronie musi być zawarty jakiś content, aby Google miało co pozycjonować, a użytkownicy – czego szukać. Same treści trzeba jednak także odpowiednio zoptymalizować z myślą o wyszukiwarce, jak i odwiedzających.

Przeczytaj artykuł Copywriting i optymalizacja treści pod kątem SEO, aby dowiedzieć się więcej.

4. Link building

Dobre linki zwrotne są konieczne, jeśli chcesz zajmować wysokie pozycje. Zdobywanie ich to jednak zadanie, które wymaga czasu. Oprócz tego nie masz pełnej kontroli nad tym, kto i jak do Ciebie linkuje. Jednak dzięki przemyślanym działaniom możliwe jest zbudowanie świetnego profilu odnośników.

Przeczytaj artykuł Link building SEO, aby dowiedzieć się więcej.

5. Monitoring SEO strony

Realizując wszystkie zadania związane z pozycjonowaniem, należy jednocześnie stale mieć na uwadze to, jakie efekty osiągasz. Za pomocą licznych narzędzi SEO da się dokładnie monitorować wiele kluczowych wartości i na ich podstawie dostosowywać swoją strategię.

Przeczytaj artykuł Monitoring SEO strony, aby dowiedzieć się więcej.

Podsumowanie

Skuteczne pozycjonowanie w Google jest możliwe, jednak obejmuje wiele czynności. Zapoznaj się dlatego z nimi dokładnie, aby zrozumieć, na czym polega cały proces.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!