Spis treści :
Jakość strony internetowej została dokładnie przeanalizowana za pomocą audytu. Regularnie dbasz o liczne aspekty związane z jej pozycjonowaniem jak content i linki. Czego jeszcze brakuje? Aby odnieść sukces, musisz stale monitorować liczne parametry witryny. W tym artykule bliżej przyjrzymy się tej kwestii.
SEO monitoring obejmuje regularne śledzenie licznych mierzalnych wartości związanych z funkcjonowaniem strony. Dzięki niemu można skuteczniej analizować efekty realizowanych działań, jak i dostrzegać problematyczne zjawiska często, zanim się jeszcze w pełni rozwiną.
Jeśli korzystasz z usług SEO, monitoring skuteczności pozycjonowania powinien być dla Ciebie szczególnie ważny. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, za co dokładnie płacisz.
Oto kilka wartości, jakie należy analizować, realizując monitoring SEO:
Jedna z najważniejszych metryk, która często jest bardzo dobrym wyznacznikiem skuteczności realizowanych działań.
Oprócz samej ilości generowanych odwiedzin warto też wiedzieć, skąd one pochodzą, aby ustalić, jakie kanały są najskuteczniejsze.
Sam ogólny ruch to w dużej mierze wypadkowa widoczności na poszczególne frazy kluczowe. Warto jest monitorować pozycje, jakie na nie zajmujesz, jak i śledzić spadki oraz wzrosty na przestrzeni czasu.
Zdobyte odnośniki nie są stałe. Czasami mogą one się popsuć w wyniku przekierowań, migracji strony, niedopilnowanych umów czy innych czynników. Warto dlatego stale monitorować ich ilość oraz jakość.
Szybkość ładowania to jeden z najważniejszych czynników związanych z optymalizacją techniczną. Warto dlatego mieć go szczególnie na uwadze i zawsze dążyć do tego, aby trzymać się wartości poniżej 3 sekund.
Oto narzędzia, jakie są zwykle wykorzystywane na potrzeby monitoringu SEO:
Dzięki dokładnemu monitoringowi SEO będziesz mieć pewność, że wszystkie działania, jakie realizujesz z myślą o skutecznym pozycjonowaniu strony, faktycznie przynoszą efekty.
To koniec serii artykułów dotyczących skutecznego SEO. Mam nadzieję, że dzięki niej lepiej już wiesz, co jest potrzebne, aby pozycjonowanie przynosiło efekty.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński