Monitoring SEO strony

Monitoring SEO strony

12 września 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 4 min.

Jakość strony internetowej została dokładnie przeanalizowana za pomocą audytu. Regularnie dbasz o liczne aspekty związane z jej pozycjonowaniem jak content i linki. Czego jeszcze brakuje? Aby odnieść sukces, musisz stale monitorować liczne parametry witryny. W tym artykule bliżej przyjrzymy się tej kwestii.

SEO monitoring – czym jest?

SEO monitoring obejmuje regularne śledzenie licznych mierzalnych wartości związanych z funkcjonowaniem strony. Dzięki niemu można skuteczniej analizować efekty realizowanych działań, jak i dostrzegać problematyczne zjawiska często, zanim się jeszcze w pełni rozwiną.

Jeśli korzystasz z usług SEO, monitoring skuteczności pozycjonowania powinien być dla Ciebie szczególnie ważny. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, za co dokładnie płacisz.

SEO monitoring – co należy brać pod uwagę?

Oto kilka wartości, jakie należy analizować, realizując monitoring SEO:

1. Ruch organiczny

Jedna z najważniejszych metryk, która często jest bardzo dobrym wyznacznikiem skuteczności realizowanych działań.

2. Źródło ruchu

Oprócz samej ilości generowanych odwiedzin warto też wiedzieć, skąd one pochodzą, aby ustalić, jakie kanały są najskuteczniejsze.

3. Monitoring fraz

Sam ogólny ruch to w dużej mierze wypadkowa widoczności na poszczególne frazy kluczowe. Warto jest monitorować pozycje, jakie na nie zajmujesz, jak i śledzić spadki oraz wzrosty na przestrzeni czasu.

4. Profil linków

Zdobyte odnośniki nie są stałe. Czasami mogą one się popsuć w wyniku przekierowań, migracji strony, niedopilnowanych umów czy innych czynników. Warto dlatego stale monitorować ich ilość oraz jakość.

5. Szybkość ładowania

Szybkość ładowania to jeden z najważniejszych czynników związanych z optymalizacją techniczną. Warto dlatego mieć go szczególnie na uwadze i zawsze dążyć do tego, aby trzymać się wartości poniżej 3 sekund.

SEO monitoring – przydatne narzędzia

Oto narzędzia, jakie są zwykle wykorzystywane na potrzeby monitoringu SEO:

  • Google Analytics – analiza ruchu.
  • Google Search Console – ogólna diagnostyka strony.
  • Google PageSpeed Insights – szczegółowa analiza szybkości ładowania.
  • Senuto – widoczność strony, frazy kluczowe, analiza konkurencji.
  • SEMSTORM – widoczność strony, frazy kluczowe, analiza konkurencji.
  • Ahrefs – analiza linków zwrotnych i działań konkurencji.
  • Screaming Frog SEO Spider – analiza czynników technicznych, a zwłaszcza crawlingu i indeksacji.
  • Httpstatus – status HTTPS, przekierowań oraz nagłówków.

SEO monitoring – podsumowanie

Dzięki dokładnemu monitoringowi SEO będziesz mieć pewność, że wszystkie działania, jakie realizujesz z myślą o skutecznym pozycjonowaniu strony, faktycznie przynoszą efekty.

To koniec serii artykułów dotyczących skutecznego SEO. Mam nadzieję, że dzięki niej lepiej już wiesz, co jest potrzebne, aby pozycjonowanie przynosiło efekty.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!