9 września 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Twoja strona za sprawą copywritingu jest już wyposażona w jakościowy content, który został także zoptymalizowany z myślą o SEO. Co zrobić, aby lepiej go wypromować? Istnieje na to wiele metod – jedną z nich jest link building. W tym artykule przyjrzymy się mu bliżej.
Link building można zdefiniować jako zorganizowane w przemyślany sposób działania, które na celu mają to, aby dana strona otrzymała jak najwięcej linków z innych witryn.
Z punktu widzenia takiej strategii najważniejsze są linki do-follow, gdyż mają one bezpośredni wpływ na to, jak Google ocenia jakość takiej witryny. Linki typu no-follow przez wyszukiwarkę są traktowane neutralnie, jednak dalej warto je zdobywać, jako że pozwalają wygenerować więcej ruchu.
Linki, obok contentu i ogólnej optymalizacji technicznej, to jeden z najważniejszych elementów, jaki Google bierze pod uwagę, gdy ocenia jakość stron. Naturalną koleją rzeczy każda witryna powinna podejmować wysiłki, aby dbać o swój profil odnośników.
Istnieje jednak jeden haczyk – link building trudno jest zrealizować tak, aby przynosił efekty. Google w szczególny sposób jest wyczulone na wszelkie metody „idące na łatwiznę”, regularnie dostosowując algorytm tak, aby rozpoznawał autentyczne odnośniki wysokiej jakości.
Nie znaczy to jednak, że działania z zakresu link buildingu można ignorować. Sam jakościowy content nie wystarczy – należy go także odpowiednio promować, właśnie za sprawą dobrego profilu odnośników.
Istnieje wiele sposobów, dzięki którym zdobędziesz jakościowe linki no-follow i do-follow:
Znajdź inne strony powiązane z Twoją branżą i złóż im propozycje opublikowania swoich wpisów z możliwością zamieszczenia jednego linka. W wielu przypadkach za taką opcję będziesz musiał zapłacić, dlatego wlicz to w koszty inwestycji.
Fora i strony podobne do Quora to świetne miejsce na budowanie wizerunku eksperta. Jeśli kontekst na to pozwala, zamieszczaj linki do swoich artykułów, które odpowiadają na pytanie użytkownika. Pamiętaj, aby robić to w przemyślany sposób – lakoniczne odpowiedzi pisane tylko po to, aby uzyskać odnośnik, na niewiele się zdadzą.
Znajdź strony, na których jakiś link nie działa. Jeśli kontekst na to pozwala, zaproponuj właścicielowi witryny, aby zastąpił go odnośnikiem do Ciebie.
W podobny sposób możesz także po prostu zaproponować, aby ktoś podlinkował do Ciebie z danego miejsca, gdyż dzięki temu może dostarczyć czytelnikom dodatkowych informacji. Wielu właścicieli witryn będzie nawet wdzięcznych za udzielenie takich sugestii.
A zatem mamy już wszystko – dokonaliśmy audytu strony i zrealizowaliśmy optymalizację techniczną. Witryna jest wypełniona przydatnym contentem oraz ma świetny profil linków. Co jest ostatnim etapem? Regularny monitoring SEO.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację