7 kwietnia 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Bounce rate to jedna z głównych metryk SEO, która jednocześnie jest często źle rozumiana. Na czym zatem dokładnie ona polega i na co w jej przypadku uważać? Tego dowiesz się w tym artykule.
Przybliżmy sobie na początku, czym jest współczynnik odrzuceń, czyli bounce rate. Google definiuje pojedyncze odrzucenie jako sesja w witrynie ograniczona do jednej strony. Idąc tym tropem, samo bounce rate określa procent wizyt na Twojej witrynie, które kończą się odwiedzeniem tylko jednej strony.
Średnio bounce rate waha się w granicach od 41% do 51%.
Najlepszym sposobem na sprawdzenie bounce rate jest Google Analytics. Narzędzie to pozwala na zmierzenie tej wartości w różnych kontekstach:
Warto sprawdzać te wartości regularnie, gdyż publikacja nowego contentu, prowadzone działania marketingowe i wiele innych czynników potrafi od czasu do czasu w wyraźny sposób wpłynąć na współczynnik odrzuceń.
Skoro już dokładnie wiesz, co to jest bounce rate i jak go mierzyć, pora przejść do konkretnych porad. Oto najważniejsze czynniki, które wpływają na jego wartość:
Jeśli Twoją stronę regularnie odwiedzają stali użytkownicy, zapewne przeglądają oni wtedy kilka stron, zmniejszając w ten sposób współczynnik odbicia. Duża ilość nowych osób da z kolei odwrotny efekt.
Strona główna firmy usługowej odnosi do wielu innych sekcji witryny, dzięki czemu generuje mniej odbić. Załóżmy jednak, że użytkownik trafi na pojedynczy wpis blogowy, z którego dowie się wszystkiego, czego potrzebował. Jeśli ów artykuł nie zachęca do odwiedzenia innych podstron, zapewne będzie generować dużo odbić.
Dzisiejszy internauta nie ma wiele cierpliwości. Jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 53% użytkowników urządzeń mobilnych ją opuści. Jeśli nawigacja utrudnia odwiedzającym znalezienie tego, czego potrzebują, podobnie negatywnie wpłynie to na bounce rate.
Jeśli chodzi o bounce rate, Google nie traktuje tej wartości jako czynnika rankingowego. Jest tak, gdyż na współczynnik odrzuceń wpływa zbyt wiele zmiennych, które niekoniecznie dowodzą tego, że dana strona jest w złej kondycji. Z tego powodu na każdy przypadek należy patrzeć indywidualnie. Jeśli przykładowo strona firmy usługowej ma duży bounce rate, nie przekierowuje odwiedzających do oferty, co jest na pewno niepożądane.
Miej dlatego współczynnik odrzuceń stale pod kontrolą i jeśli jest to konieczne, podejmij działania, by go polepszyć.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację