23 maja 2019 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Wygląda na to, że Google ma kolejną awarię. Powodzenia w szukaniu treści zgłoszonych w przeciągu ostatniej godziny.
Jeśli próbujesz znaleźć nowe treści z ulubionych portali lub stron informacyjnych możesz nic nie znaleźć. Potencjalny bug w Google zauważony dziś rano przez użytkowników powoduje nie indeksowanie treści newsowych z wielu, jeśli nie ze wszystkich portali.
Problem widoczny jest po przefiltrowaniu wyników wyszukiwania według daty publikacji z ostatniej godziny. W przeciwnym wypadku Google pokaże ci wyniki indeksowanych treści na portalach. Zauważony problem nie jest spowodowany błędem mechanizmu filtrowania. Problem nie dotknął również treści ze stron statycznych, które nadal mogą się wyświetlać, podobnie jak aktualne filmy wideo.
Wygląda na to, że cała sytuacja jest kolejną w ostatnich tygodniach awarią mechanizmu indeksowania Google. Błędy związane z filtrowaniem wyników wyszukiwania wyglądają inaczej, więc możemy odrzucić ten powód.
Awaria szczególnie dotkliwa jest dla stron newsowych, które zarabiają na przekazywaniu aktualnych wiadomości, ale z jakiegoś powodu nie dostają się do „Newsówki” Google News. Wśród Polskich portali awaria zapewne najmocniej uderza w treści publikowane przez strony takie jak Piko.pl, których content przedawnia się w przeciągu kilku godzin.
Problem z indeksacją treści to już kolejna awaria Google w ostatnich tygodniach. Nie tak dawno wyszukiwarka przeżywała ciężkie chwile, kiedy użytkownicy i developerzy odkryli, że duża część ich stron została całkowicie wyindeksowana z wyników wyszukiwania. Naprawa tamtego problemu prócz potrzeby ręcznego zgłaszania stron do indeksu wymagała od Google dwóch tygodni wytężonych prac.
Flagowe narzędzie dla webmasterów, Google Search Console, miało w kwietniu poważny problem z pokazywaniem rzeczywistych danych w raportach widoczności i prawidłowym cachowaniem treści. Pozostając przy Google Search Console, po przejściu na nową wersję narzędzia miało problemy z określeniem kanonicznej wersji serwisu przy indeksowaniu i przetwarzaniu danych.
Portale informacyjne przeżywały trudne chwile z Google już miesiąc temu, kiedy przeglądarka przyznała się do bugu powodującego niewyświetlanie w Google News części treści pomimo ich odpowiedniego zoptymalizowania pod zapytania.
O zaistnieniu problemu Google poinformowało oficjalnie na swoim Tweeterze późną nocą.
Kiedy pojawiły się pierwsze problemy z indeksacją wyników oraz „Newsówką” w ubiegłym miesiącu specjaliści podejrzewali, że jest to wynik wprowadzania zmian w algorytmie, w które wyszukiwarka brnie zamiast je szybko wycofać. Powtarzalność problemów i ich charakterystyka zdają się jednak wskazywać, że problem może być mechaniczny i wynikać z rozbudowy infrastruktury technicznej.
Powtarzalność awarii Google irytuje zarówno użytkowników jak i webdeveloperów. Powiedzmy sobie jednak szczerze. Nie mamy alternatywy dla Google i jedyne co możemy zrobić, to pogodzić się z miejmy nadzieję chwilowymi problemami.
Największy konkurent Google. Przeglądarka Bing zależnie od źródła danych ma od 0.3 do 2% udziałów w rynku i nie stanowi realnej alternatywy dla giganta z Mountain View
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację