szybki-kontakt
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

25 lipca 2022 Czas czytania: 8 min.

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego nie jest łatwy do ustalenia, gdyż obejmuje on mnóstwo czynności. W tym artykule poznasz jednak w przybliżeniu, na jaki wydatek powinieneś być gotowy.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego – 4 najważniejsze czynniki

Wydatki związane z e-commerce SEO można podzielić na poniższe kategorie:

1. Audyt SEO

Działania z zakresu optymalizacji praktycznie zawsze zaczynają się od audytu SEO, który pozwala ocenić funkcjonowanie strony oraz wykryć problematyczne kwestie. W przypadku dużych sklepów proces ten może zająć nawet kilka dni.

Koszt audytu zaczyna się od ok. 300 złotych oraz może wynieść nawet 4 000 złotych i więcej w przypadku większych sklepów.

2. Optymalizacja techniczna

Na działanie sklepu wpływa mnóstwo kwestii technicznych związanych z szybkością ładowania, optymalizacją obrazów, linkowaniem wewnętrznym, strukturą adresów URL itp. Wykrycie i naprawienie tych kwestii może zająć nawet kilkadziesiąt godzin w przypadku średnich i dużych sklepów.

Roboczogodzina specjalisty SEO wynosi ok. od 80 do 150 złotych, dlatego w tym kontekście możesz spodziewać się wydatku w okolicach od 1 000 złotych do nawet 10 000 złotych.

3. Tworzenie i optymalizacja contentu

Jakościowe treści to jeden z głównych fundamentów dobrze funkcjonujących stron. Nawet sklepy internetowe powinny prowadzić blogi i zamieszczać na nich treści najlepiej raz na tydzień. Długość tego typu artykułów może wynosić od 3 000 do 7 000 znaków ze spacjami.

Przyjmując, że stawki wahają się w okolicach od 20 do 40 złotych za 1 000 znaków ze spacjami, miesięczne prowadzenie bloga może wynosić od ok. 300 do nawet powyżej 1 000 złotych miesięcznie.

W przypadku sklepów duże znaczenie mają oczywiście także opisy produktów. Stawki w ich przypadku wahają się mniej więcej w granicach od 15 do 35 złotych za 1 000 znaków ze spacjami. W zależności od tego, jak duży jest Twój asortyment i ile produktów dodajesz każdego miesiąca, wydatki w tym zakresie mogą wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.

4. Pozyskiwanie linków

Linki to także fundament SEO, a ich pozyskiwanie można realizować na mnóstwo sposobów – sprawdzone katalogi firmowe, fora tematyczne, portale, blogi itp. Wydatki w tym przypadku to zwykle kilkaset złotych miesięcznie.

Wysokiej jakości odnośniki da się także zdobywać poprzez działania z zakresu content marketingu i wpisów sponsorowanych. W takim przypadku do samego kosztu zlecenia napisania tekstu należy także wliczyć opłatę związaną z możliwością jego opublikowania. W zależności od jakości strony będzie to wydatek zaczynający się od 100 złotych do nawet powyżej 1 000 złotych.

Pozycjonowanie sklepu – cena i podsumowanie

Skuteczne pozycjonowanie wymaga współpracy różnych specjalistów związanych z optymalizacją SEO, content marketingiem, copywritingiem czy nawet web designem. Z tego względu musisz być gotowy na raczej duże wydatki, aby osiągnąć zamierzone cele.

Można przyjąć, że w przypadku średnich ogólnopolskich sklepów internetowych miesięczne wydatki będą oscylować w okolicach 3 000 złotych do 6 000 złotych netto. Najlepiej jednak skontaktuj się z nami, a przygotujemy wycenę dostosowaną pod Twoje potrzeby.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

SEO

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33