W tym artykule poruszamy:
Koszt pozycjonowania sklepu internetowego nie jest łatwy do ustalenia, gdyż obejmuje on mnóstwo czynności. W tym artykule poznasz jednak w przybliżeniu, na jaki wydatek powinieneś być gotowy.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego – 4 najważniejsze czynniki
Wydatki związane z e-commerce SEO można podzielić na poniższe kategorie:
1. Audyt SEO
Działania z zakresu optymalizacji praktycznie zawsze zaczynają się od audytu SEO, który pozwala ocenić funkcjonowanie strony oraz wykryć problematyczne kwestie. W przypadku dużych sklepów proces ten może zająć nawet kilka dni.
Koszt audytu zaczyna się od ok. 300 złotych oraz może wynieść nawet 4 000 złotych i więcej w przypadku większych sklepów.
2. Optymalizacja techniczna
Na działanie sklepu wpływa mnóstwo kwestii technicznych związanych z szybkością ładowania, optymalizacją obrazów, linkowaniem wewnętrznym, strukturą adresów URL itp. Wykrycie i naprawienie tych kwestii może zająć nawet kilkadziesiąt godzin w przypadku średnich i dużych sklepów.
Roboczogodzina specjalisty SEO wynosi ok. od 80 do 150 złotych, dlatego w tym kontekście możesz spodziewać się wydatku w okolicach od 1 000 złotych do nawet 10 000 złotych.
3. Tworzenie i optymalizacja contentu
Jakościowe treści to jeden z głównych fundamentów dobrze funkcjonujących stron. Nawet sklepy internetowe powinny prowadzić blogi i zamieszczać na nich treści najlepiej raz na tydzień. Długość tego typu artykułów może wynosić od 3 000 do 7 000 znaków ze spacjami.
Przyjmując, że stawki wahają się w okolicach od 20 do 40 złotych za 1 000 znaków ze spacjami, miesięczne prowadzenie bloga może wynosić od ok. 300 do nawet powyżej 1 000 złotych miesięcznie.
W przypadku sklepów duże znaczenie mają oczywiście także opisy produktów. Stawki w ich przypadku wahają się mniej więcej w granicach od 15 do 35 złotych za 1 000 znaków ze spacjami. W zależności od tego, jak duży jest Twój asortyment i ile produktów dodajesz każdego miesiąca, wydatki w tym zakresie mogą wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.
4. Pozyskiwanie linków
Linki to także fundament SEO, a ich pozyskiwanie można realizować na mnóstwo sposobów – sprawdzone katalogi firmowe, fora tematyczne, portale, blogi itp. Wydatki w tym przypadku to zwykle kilkaset złotych miesięcznie.
Wysokiej jakości odnośniki da się także zdobywać poprzez działania z zakresu content marketingu i wpisów sponsorowanych. W takim przypadku do samego kosztu zlecenia napisania tekstu należy także wliczyć opłatę związaną z możliwością jego opublikowania. W zależności od jakości strony będzie to wydatek zaczynający się od 100 złotych do nawet powyżej 1 000 złotych.
Pozycjonowanie sklepu – cena i podsumowanie
Skuteczne pozycjonowanie wymaga współpracy różnych specjalistów związanych z optymalizacją SEO, content marketingiem, copywritingiem czy nawet web designem. Z tego względu musisz być gotowy na raczej duże wydatki, aby osiągnąć zamierzone cele.
Można przyjąć, że w przypadku średnich ogólnopolskich sklepów internetowych miesięczne wydatki będą oscylować w okolicach 3 000 złotych do 6 000 złotych netto. Najlepiej jednak skontaktuj się z nami, a przygotujemy wycenę dostosowaną pod Twoje potrzeby.