Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

25 lipca 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego nie jest łatwy do ustalenia, gdyż obejmuje on mnóstwo czynności. W tym artykule poznasz jednak w przybliżeniu, na jaki wydatek powinieneś być gotowy.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego – 4 najważniejsze czynniki

Wydatki związane z e-commerce SEO można podzielić na poniższe kategorie:

1. Audyt SEO

Działania z zakresu optymalizacji praktycznie zawsze zaczynają się od audytu SEO, który pozwala ocenić funkcjonowanie strony oraz wykryć problematyczne kwestie. W przypadku dużych sklepów proces ten może zająć nawet kilka dni.

Koszt audytu zaczyna się od ok. 300 złotych oraz może wynieść nawet 4 000 złotych i więcej w przypadku większych sklepów.

2. Optymalizacja techniczna

Na działanie sklepu wpływa mnóstwo kwestii technicznych związanych z szybkością ładowania, optymalizacją obrazów, linkowaniem wewnętrznym, strukturą adresów URL itp. Wykrycie i naprawienie tych kwestii może zająć nawet kilkadziesiąt godzin w przypadku średnich i dużych sklepów.

Roboczogodzina specjalisty SEO wynosi ok. od 80 do 150 złotych, dlatego w tym kontekście możesz spodziewać się wydatku w okolicach od 1 000 złotych do nawet 10 000 złotych.

3. Tworzenie i optymalizacja contentu

Jakościowe treści to jeden z głównych fundamentów dobrze funkcjonujących stron. Nawet sklepy internetowe powinny prowadzić blogi i zamieszczać na nich treści najlepiej raz na tydzień. Długość tego typu artykułów może wynosić od 3 000 do 7 000 znaków ze spacjami.

Przyjmując, że stawki wahają się w okolicach od 20 do 40 złotych za 1 000 znaków ze spacjami, miesięczne prowadzenie bloga może wynosić od ok. 300 do nawet powyżej 1 000 złotych miesięcznie.

W przypadku sklepów duże znaczenie mają oczywiście także opisy produktów. Stawki w ich przypadku wahają się mniej więcej w granicach od 15 do 35 złotych za 1 000 znaków ze spacjami. W zależności od tego, jak duży jest Twój asortyment i ile produktów dodajesz każdego miesiąca, wydatki w tym zakresie mogą wynosić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.

4. Pozyskiwanie linków

Linki to także fundament SEO, a ich pozyskiwanie można realizować na mnóstwo sposobów – sprawdzone katalogi firmowe, fora tematyczne, portale, blogi itp. Wydatki w tym przypadku to zwykle kilkaset złotych miesięcznie.

Wysokiej jakości odnośniki da się także zdobywać poprzez działania z zakresu content marketingu i wpisów sponsorowanych. W takim przypadku do samego kosztu zlecenia napisania tekstu należy także wliczyć opłatę związaną z możliwością jego opublikowania. W zależności od jakości strony będzie to wydatek zaczynający się od 100 złotych do nawet powyżej 1 000 złotych.

Pozycjonowanie sklepu – cena i podsumowanie

Skuteczne pozycjonowanie wymaga współpracy różnych specjalistów związanych z optymalizacją SEO, content marketingiem, copywritingiem czy nawet web designem. Z tego względu musisz być gotowy na raczej duże wydatki, aby osiągnąć zamierzone cele.

Można przyjąć, że w przypadku średnich ogólnopolskich sklepów internetowych miesięczne wydatki będą oscylować w okolicach 3 000 złotych do 6 000 złotych netto. Najlepiej jednak skontaktuj się z nami, a przygotujemy wycenę dostosowaną pod Twoje potrzeby.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!