Jak wybrać copywritera SEO dla swojej branży

Jak wybrać copywritera SEO dla swojej branży

6 października 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.

Ważnym elementem pozycjonowania stron są jakościowe treści SEO. Oczywiście pisanie i optymalizacja tekstów wymagają czasu, dlatego warto w tym celu zatrudnić odpowiedniego specjalistę, czyli copywritera SEO. W tym artykule dowiesz się, jak to zrobić.

Copywriter SEO – kim jest?

Copywriter SEO to specjalista od tekstów zamieszczanych w Internecie. W odróżnieniu od zwykłych pisarzy nie tworzy on prozy. Nie jest też zwykłym copywriterem, gdyż ten termin odnosi się do ekspertów od sloganów reklamowych, strategii marketingowych itp.

Copywriter SEO wie nie tylko, jak napisać tekst skierowany do użytkowników Internetu, ale także jak zoptymalizować go pod wyszukiwarki, czy też zamieścić w WordPressie lub w innym CMS-ie.

Przejdźmy zatem do tego, jak wybrać specjalistę od pisania treści.

Copywriter SEO – jak go znaleźć i na co zwracać uwagę?

Oto jak w 3 krokach znaleźć i wybrać copywritera SEO:

1. Szukaj na różne sposoby

Istnieje wiele sposobów na znalezienie SEO copywritera:

  • Google – za pomocą odpowiednich słów kluczowych (np. copywriter budownictwo) znajdź specjalistę dla swojej branży.
  • LinkedIn – niektórzy SEO copywriterzy nie mają strony internetowej, ale najważniejsze informacje o sobie zawierają na profilu LinkedIn.
  • Portale ogłoszeniowe (np. Oferia) – zamieść ogłoszenie i czekaj na propozycje.
  • Grupy na Facebooku – podobnie jak wyżej, zamieść ogłoszenie i poczekaj na propozycje.
  • Networking – spytaj się swoich znajomych, kolegów z branży, klientów itd. czy mogą kogoś polecić.

2. Przeanalizuj doświadczenie i portfolio

Jeśli potrzebujesz specjalisty, który zajmie się pisaniem i optymalizacją tekstów z myślą o Twojej konkretnej branży, zapewne chcesz, aby miał on w niej doświadczenie. Sprawdź zatem portfolio takiego copywritera SEO lub też poproś o nie mailowo albo telefonicznie. Niekiedy z racji klauzuli poufności nie wszystkie próbki tekstów mogą być umieszczone w ogólnodostępnym miejscu jak strona internetowa.

Co w przypadku copywritera SEO, który nie ma doświadczenia w branży, a nawet tyle co rozpoczął swoją karierę? Zatrudnienie go to ryzyko, gdyż jego praca może być niskiej jakości. Jeśli jednak dobrze trafisz, zapewne będziesz w stanie wynegocjować atrakcyjną stawkę i dalej otrzymywać przyzwoite teksty. Z czasem taki copywriter się rozwinie, a z wdzięczności za to, że dałeś mu szansę, zostanie lojalnym współpracownikiem.

3. Weź pod uwagę stawki

Oczekiwania finansowe copywriterów SEO rzecz jasna rosną wraz z ich doświadczeniem i tym, jak bardzo specjalizują się w danej niszy. Podczas oceniania oferty pamiętaj, że stawki mogą być ujęte w różnej formie np. x złotych za 1 000 znaków ze spacjami, x złotych za 1 000 znaków bez spacji, x złotych za stronę A4 lub x złotych za godzinę.

Przy wyborze specjalisty od pisanych treści nie kieruj się głównie niską ceną – tanie teksty zwykle dają tanie rezultaty.

Wybór copywritera SEO – podsumowanie

Copywriter SEO będzie odpowiedzialny za tworzenie treści na potrzeby content marketingu, jak i wielu innych tekstów. Postaraj się zatem wybrać go jak najlepiej, aby nawiązać owocną współpracę.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!