John Mueller i Danny Sullivan – kim są i którego z nich warto śledzić

John Mueller i Danny Sullivan – kim są i którego z nich warto śledzić

8 października 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 12 min.

Działanie Google to dalej w wielu aspektach tajemnica. Z tego powodu tak bardzo ważne jest to, aby komunikacja między twórcami najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki a społecznością SEO stała na wysokim poziomie. Główną rolę w tym procesie odgrywają konkretne osoby – w ostatnich latach byli to w szczególności John Mueller oraz Danny Sullivan.

Co zatem warto wiedzieć o tych mężczyznach i którego z nich szczególnie śledzić w kontekście SEO? Tego dowiesz się w tym artykule.

John Mueller – kim jest?

John Mueller pochodzi ze Szwajcarii. Trudno ustalić jego dokładny wiek, ale urodził się prawdopodobnie w okolicach 1970 roku. Przez niemal 13 lat prowadził firmę, która zajmowała się tworzeniem oprogramowania. Całkiem szybko jego przedsiębiorstwo zaczęło także projektować i optymalizować strony internetowe. To właśnie z tego powodu Mueller z czasem związał się ze społecznością webmasterów oraz SEO. Z racji jego zaangażowania w to środowisko w 2007 roku Google zaproponowało mu stanowisko jako Senior Webmaster Trends Analyst, które to przyjął i piastuje do dzisiaj.

Czym zatem zajmuje się John Mueller w kontekście Google i SEO? Jak sam to określił w jednym z wywiadów:

Moją główną rolą jest łączenie webmasterów z inżynierami w Google. Staram się mieć pewność, że wszyscy mówią tym samym językiem, a wszelkie informacje zwrotne, które otrzymujemy od webmasterów, są skutecznie przekazywane naszym inżynierom.

John Mueller jest głównie rozpoznawalny z racji tego, że prowadzi Google Search Central SEO Office Hours, podczas których odpowiada na liczne pytania osób ze środowiska SEO.

Przydatne linki:

Danny Sullivan – kim jest?

Danny Sullivan pochodzi z USA i urodził się w 1965 roku. W 1997 założył Search Engine Watch – jedną z pierwszych internetowych publikacji poświęconych SEM. Jest także współzałożycielem firmy Third Door Media, z którą to powiązane są takie popularne portale jak Search Engine Land oraz Marketing Land.

Sullivan był bardzo barwną postacią w środowisku SEO – wielokrotnie nie bał się krytykować Google. Z tego powodu dla wielu osób było zaskoczeniem, gdy w 2017 roku (kiedy to też udał się na krótką emeryturę) objął posadę jako Public Liaison for Search.

Na czym polega jego praca jako Google Liaison? Jak sam to określił tuż po objęciu nowej posady:

Mój tytuł jest jeszcze w trakcie ustalania, ale stanowisko to będzie polegać na służeniu jako publiczny łącznik dla branży Search. Celem jest umocnienie relacji między pracownikami Google, którzy każdego dnia ciężko pracują, a opinią publiczną, która, szukając odpowiedzi, polega na Google.

Będę edukować odbiorców w zakresie działania wyszukiwarki. Będę badać i wyjaśniać problemy, które mogą się pojawić. Będę szukać sposobów na przyjmowanie informacji zwrotnych i opracowywanie rozwiązań, które w przyszłości pozwolą ulepszyć wyszukiwanie.

Danny Sullivan jest szczególnie aktywny na Twitterze, na którym to odpowiada na pytania dotyczące Google oraz wdaje się w dyskusje na powiązane tematy.

Przydatne linki:

John Mueller i Danny Sullivan – podsumowanie

Którego z mężczyzn warto zatem śledzić? John Mueller regularnie prowadzi SEO Office Hours, dlatego bardzo często można widzieć, jak wchodzi w interakcje z osobami z branży SEO. Z drugiej strony podczas takich rozmów często poruszane są mocno techniczne i niszowe zagadnienia, które nie każdego mogą interesować.

Danny Sullivan jest bardziej aktywny na Twitterze, choć z reguły nie dzieli się tam zbyt dużą ilością informacji. Z drugiej strony, w przypadku ważnych wydarzeń w branży jak aktualizacja algorytmu, zwykle można spodziewać się, że opublikuje przydatny artykuł lub udzieli bardzo treściwego wywiadu.

Kogo zatem śledzić? Jeśli interesują Cię jedynie najważniejsze informacje o SEO, czekaj, aż głos zabierze Danny Sullivan. Jeśli chcesz być ciągle na bieżąco nawet z najdrobniejszymi poradami od Google, zawsze słuchaj, co do powiedzenia ma John Mueller.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!