Lokalne SEO a konkurencja – jak wyprzedzić rywali i zdominować lokalny rynek

Lokalne SEO a konkurencja – jak wyprzedzić rywali i zdominować lokalny rynek

15 marca 2023 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

W dzisiejszym wysoce konkurencyjnym środowisku biznesowym bardzo ważne jest to, aby pozostać na czele i być o krok przed konkurencją. Jest tak zwłaszcza w przypadku lokalnego SEO, gdzie rywalizacja jest często zacięta, a marginesy błędu niewielkie.

W tym artykule omówimy dlatego to, jak wyprzedzić konkurencję w lokalnym SEO za pomocą sprawdzonych technik oraz dzięki przyglądaniu się jej działaniom.

Strategie i techniki, które pozwolą Ci wyprzedzić konkurencję

Omówmy na początku sprawdzone sposoby, które pomogą Ci uzyskać widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania.

1. Publikuj jakościowy content

Aby osiągnąć sukces w lokalnym SEO, publikuj na swojej stronie unikalne i wartościowe treści. Gdy za pomocą takiego contentu wyróżnisz się na tle konkurencji, będziesz w stanie zająć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania oraz przyciągnąć nowych odwiedzających.

Rozważ dlatego publikację wpisów blogowych, infografik lub instruktażowych filmów, które odpowiadają na potrzeby i pytania docelowych lokalnych klientów.

2. Pozyskuj opinie i recenzje

Opinie i oceny online mogą mieć duży wpływ na Twoje lokalne SEO i pomóc w budowaniu zaufania oraz wiarygodności wśród potencjalnych klientów. Przykładowo według analizy Global Trust in Advertising and Brand Messages przeprowadzonej przez firmę Nielsen recenzjom innych konsumentów ufa aż 70% osób (lepiej pod tym względem wypadają jedynie rekomendacje od bliskich przyjaciół i rodziny – 92%).

Przypominaj dlatego zadowolonym klientom o pozostawianiu opinii np. na Profilu Firmy w Google lub w specjalnej sekcji na swojej stronie (jeśli taką masz).

3. Twórz świetny profil linków

Profil linków zwrotnych to jeden z fundamentów SEO. Staraj się dlatego pozyskiwać takie odnośniki z szanowanych portali ze swojej niszy. Warto w tym celu przeprowadzić kampanię outreach’u lub publikowania wpisów gościnnych.

W lekkim zróżnicowaniu profilu odnośników mogą pomóc także wpisy/wizytówki typu NAP (Name, Address, Phone Number).

Jak analizować konkurencję?

Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz w ogóle wiedzieć, w jakich aspektach należy to zrobić:

1. Analiza słów kluczowych

Zacznij od zbadania słów kluczowych, na które targetuje się konkurencja. Da Ci to wstępne wyobrażenie na temat tego, co próbuje osiągnąć w wynikach wyszukiwania i jak pozycjonuje się na rynku. Pomocne będą w tym takie narzędzia jak SEMSTORM, Senuto czy Ahrefs.

2. Analiza linków zwrotnych

Przyjrzyj się dokładnie profilowi linków zwrotnych konkurencji. Ustalenie potencjalnych źródeł odnośników w przypadku lokalnego SEO jest czasami trudne. Omawiana metoda to dlatego świetny sposób na ustalenie tego, z jakich źródeł także i Ty sam możesz zacząć pozyskiwać odnośniki dla swojej strony.

3. Analiza mediów społecznościowych

To, jak firma komunikuje się ze swoimi odbiorcami, można skutecznie ustalić na podstawie jej obecności w mediach społecznościowych. Aby dowiedzieć się, jak dobrze Twój biznes wypada w porównaniu z konkurencją, przeanalizuj jej działania w social media.

Sprawdź, jak dana firma wchodzi w interakcje ze swoimi klientami/odbiorcami i zastanów się, co możesz zrobić inaczej, aby się wyróżnić.

Podsumowanie

Wyprzedzenie konkurencji w lokalnych wynikach wyszukiwania może być trudne. Jednak dzięki tym poradom oraz pomocy profesjonalnej agencji SEO, zadanie to na pewno będzie możliwe.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!