W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz stale ulepszać widoczność swojej strony w Internecie, powinieneś robić to na podstawie dokładnych danych. Warto w tym celu prowadzić staranny monitoring pozycji w Google. W tym artykule poznasz 3 przydatne narzędzia, które pomogą Ci w tym zadaniu.
1. SEMSTORM
SEMSTORM to jedna z najpopularniejszych i najbardziej rozbudowanych platform do monitoringu pozycji w Google w Polsce. Narzędzie generuje dane w czasie rzeczywistym. Same funkcje można podzielić na 3 główne kategorie:
- Narzędzia – automatyczne audyty i monitoring pozycji słów kluczowych
- Content marketing – generowanie tematów artykułów blogowych, optymalizowanie ich z myślą o SEO i monitoring
- Monitoring pozycji Google – narzędzia do analizy pozycji w Google własnych stron, jak i tych konkurencji; monitoring efektów reklam PPC.
SEMSTORM pozwala monitorować pozycje w Google w zależności od kraju, a nawet zawęzić wyniki tylko do wybranych subdomen. Z platformy można korzystać za darmo, a koszt płatnych pakietów wynosi od 99 do 499 złotych miesięcznie.
2. Seostation
Seostation to świetne narzędzie do monitoringu pozycji online. Jest ono tworzone z myślą o agencjach i specjalistach SEO, dlatego może być trudniejsze w obsłudze od choćby wspomnianego wcześniej SEMSTORM. Z drugiej strony dzięki takiemu podejściu twórców platforma oferuje świetne i rozbudowane narzędzia.
Za pomocą Seostation można monitorować strony dla 37 lokalizacji w 30 językach. Na uwagę zasługują takie funkcje jak alerty dotyczące spadków z np. TOP 10, ataków hakerskich, wyindeksowania strony, czy pojawienia się na witrynie wirusów. Platforma pozwala także szybko generować szczegółowe raporty stanowiące podsumowanie zmian pozycji z wybranego okresu.
Omawiane narzędzie do monitoringu pozycji dostępne jest w 4 pakietach, których koszty wynoszą od 27 do 127 złotych na miesiąc. Każda subskrypcja pozwala także na skorzystanie z 14-dniowego darmowego okresu próbnego.
3. SerpMonster
SerpMonster to narzędzie stworzone przede wszystkim z myślą o monitoringu pozycji słów kluczowych. Platforma nie daje dostępu do tak wielu funkcji, jak dwa poprzednio omówione rozwiązania, ale pozwala za to znacznie ograniczyć koszty.
Koszt korzystania z SerpMonstera jest bezpośrednio uzależniony tylko od ilości analizowanych fraz. Użytkownicy nie płacą za pakiet, a raczej wpłacają na konto środki, które są następnie wykorzystywane w zależności od tego, jaki jest zakres monitoringu:

Narzędzie gromadzi liczne informacje na temat monitorowanych fraz kluczowych, jak i pozwala tworzyć przejrzyste raporty oraz eksportować pliki do różnych formatów w celu dalszej analizy.
Monitoring pozycji w Google – podsumowanie
Dzięki omówionym tutaj narzędziom na pewno uda Ci się zebrać przydatne dane dotyczące pozycji Twojej strony. Postaraj się zatem z nich korzystać.