W tym artykule poruszamy:
Aby dbać o pozycjonowanie strony, musisz przede wszystkim znać i monitorować stan swojej witryny. Właśnie w tym celu przeprowadza się audyt SEO. Czym on jest i na czym dokładnie polega? Tego dowiesz się w tym artykule.
Audyt SEO – co to jest?
Audyt to dokładna analiza witryny pod kątem tego, jak spełnia wymagania SEO. Obejmuje to sprawdzenie licznych aspektów związanych z optymalizacją techniczną, linkowaniem, nawigacją itp. W przypadku sklepów internetowych pod uwagę bierze się także procesy związane ze sprzedażą.
Jednym z ważnych celów audytu SEO jest rozpoznanie czynników, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie strony oraz ustalenie tego, jak im zaradzić.
Co zawiera audyt SEO?
Czynniki analizowane podczas audytu można podzielić na kilka kategorii.
Kwestie techniczne:
SEO on-page:
SEO off-page:
Czynniki związane ze sprzedażą (w przypadku sklepów internetowych):
Ile kosztuje audyt SEO?
Na ostateczną wycenę audytu wpływ ma kilka czynników:
Oczywiście im większa strona, tym droższy audyt, jako że analizie należy poddać znacznie więcej czynników. Niektóre branże (jak B2B) są bardziej konkurencyjne i trudniejsze w testowaniu, co oczywiście wpływa na koszty.
Audyt SEO audytowi nierówny – niektóre z nich mogą polegać na sprawdzeniu kilku najważniejszych czynników, podczas gdy inne obejmą dokładną analizę licznych aspektów związanych ze sprzedażą, co będzie wiązać się z dodatkowymi kosztami.
W praktyce koszt audytu stron internetowych zaczyna się od 2 000 złotych netto. W przypadku sklepów internetowych często przekracza on 5 000 złotych netto. Średni czas realizacji to około 2 tygodnie.
Jak przeprowadzić audyt strony internetowej?
Dokładna analiza strony pod kątem SEO wymaga znajomości licznych aspektów związanych z pozycjonowaniem i marketingiem. Konieczne jest także bycie na czasie z aktualizacjami Google. Najlepiej dlatego zlecić takie zadanie doświadczonej agencji.
Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić stronę pod kątem SEO, a chciałbyś zrobić to za darmo, istnieją narzędzia realizujące takie audyty automatycznie. Za ich pomocą da się przeanalizować kilka podstawowych kwestii związanych z funkcjonowaniem witryny. Nie powinieneś jednak oczekiwać od nich zbyt wiele – nic nie zastąpi przekrojowego spojrzenia na stronę zrealizowanego przez grupę ekspertów.
Audyt SEO – podsumowanie
Pamiętaj, aby regularnie przeprowadzać audyt swojej strony – dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć, co i jak w jej przypadku poprawić oraz z wyprzedzeniem wykryjesz problematyczne kwestie. Cyklicznie przeprowadzany audyt pozwala na przeprowadzenie optymalizacji strony i dostosowanie jej do stale zmieniających się wymogów wyszukiwarki Google.