15 maja 2024 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 7 min.
Istotnym elementem współczesnych strategii marketingowych są media społecznościowe – zwłaszcza najpopularniejsze platformy, takie jak połączone ze sobą licznymi zależnościami (nie tylko właścicielskimi) Facebook oraz Instagram.
W tym artykule poruszamy:
Aby jednak komunikacja w social mediach marki była efektywna i skutkowała rosnącą popularnością oraz zyskami, konieczna jest znajomość social media marketingu. Mimo zaangażowania w rozwój firmy nie każdy przedsiębiorca wie, co to jest social media marketing, do kogo jest skierowany i jakie korzyści mogą płynąć z wykorzystania go w swoich kampaniach.
W najprostszych słowa social media marketing to kampanie reklamowe, tworzone z przeznaczeniem dla mediów społecznościowych. W tych ostatnich pod uwagę brane są przede wszystkim dwie główne platformy, czyli Facebook i Instagram. Chociaż sposób ich działania i oddziaływania jest podobny, przygotowanie dla nich kampanii będzie się od siebie różnić.
SMM, czyli social media marketing, to kampanie reklamowe, dedykowane i umieszczane jedynie w mediach społecznościowych. Im większy zasięg i popularność platformy, tym większa może być wymierna wartość takiego rozwiązania. Popularność i prestiż określonych mediów generuje jednak konieczność sprostania oczekiwaniom szerokiej, ale i wymagającej grupy docelowej. Wśród proponowanych rozwiązań można zdecydować się na płatne albo bezpłatne opcje.
Do grona działań marketingu w social mediach można zaliczyć również konkursy albo programy lojalnościowe. W tym zakresie im ciekawiej, tym jest to bardziej opłacalne. Działania związane z marketingiem internetowym, a dokładniej – z mediami społecznościowymi – są obecnie jedną z najpewniejszych form pozyskania nowych klientów, zwiększenia sprzedaży czy realnego wpływu na lojalność klientów.
Sam proces stworzenia kampanii opartej o SMM, czyli social media marketing, jest bardzo podobny do tworzenia tradycyjnych kampanii reklamowych i promocyjnych dla firm. Różnica polega przede wszystkim na źródłach oraz sposobach prezentacji, a także użyciu odmiennego medium. Niektóre marki idą o krok dalej, zatrudniając specjalistę od social media lub influencera, odpowiedzialnego za generowanie ruchu i pozyskiwanie nowych odbiorców.
Na każdą kampanię składa się kilka etapów.
Nie ma sztywno określonych wymogów, jakie muszą spełniać przedsiębiorcy, którzy chcieliby aktywnie i skutecznie korzystać z social media marketingu. Dobra widoczność w Sieci oraz korzystanie w komunikacji z potencjalnymi klientami z nowoczesnych kanałów, jakimi są media społecznościowe, jest dostępna dla wszystkich. Marketing w social mediach może wykorzystać każda firma, chcąca w ten sposób spełnić określone dla siebie założenia. Choć oczywiście nie każdy kanał jest dla każdego – ich doborem zajmują się specjaliści.
Wbrew pozorom stworzenie kampanii zgodnej z prawidłami social media marketingu jest procesem bardzo złożonym, czasochłonnym i wymagającym dużego nakładu pracy. Dlatego samodzielne planowanie i wdrażanie takich przedsięwzięć jest obarczone pewnym ryzykiem. Zdecydowanie lepiej jest zlecić przygotowanie profesjonalnej kampanii, opartej właśnie o zasady social media marketingu, profesjonalistom.
Zlecenie przygotowania tego typu kampanii zewnętrznym firmom pozwala też spojrzeć na marketingową działalność przedsiębiorstwa z większej, szerszej perspektywy i wprowadzić obiektywne zmiany, mogące poprawić widoczność marki i jej kontakty z klientami.
W DNS Group tworzymy kampanie opierające się na marketingu w social mediach, skrojone zawsze na miarę potrzeb i oczekiwań naszych Klientów. Strategie ustalamy w taki sposób, by korzyści były wymierne i skupiały się zarówno na zwiększeniu zysków, jak i na promocji marki i jej lepszych kontaktach z potencjalnymi grupami klientów.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację