Narzędzia, które możesz wykorzystać do audytu mediów społecznościowych

Narzędzia, które możesz wykorzystać do audytu mediów społecznościowych

30 kwietnia 2024 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 5 min.

Audyty różnorodnych kanałów mediów społecznościowych mają za zadanie sprawdzenie ich efektywności oraz skuteczności w tworzeniu określonych kampanii marketingowych. Obecnie istnieje sporo narzędzi, które możesz wykorzystać do audytu mediów społecznościowych.

Niezaprzeczalna jest też wartość samych audytów social media, ponieważ pozwalają one określić najdogodniejsze źródła i drogi komunikacji dla Twojego biznesu. To również znakomity sposób na określenie powodów zmniejszenia zainteresowania marką czy wskazanie odpowiednich kierunków rozwoju firmy, szczególnie w zakresie marketingu online.

Z jakich narzędzi warto skorzystać podczas audytu mediów społecznościowych?

Na rynku znajdziesz przynajmniej kilkanaście wartych uwagi narzędzi do audytu mediów społecznościowych. Obejmują one swoim działaniem różne platformy i kanały dotarcia, a także pozwalają znaleźć odpowiedzi na odmienne pytania. W zależności od ich charakteru można podzielić je na programy monitorujące wizerunek marki w sieci, zajmujące się kwestiami technicznymi i SEO, czy wspierające optymalizację. Wśród rekomendowanych programów, używanych do przeprowadzania audytów mediów społecznościowych, wymienia się przede wszystkim te wskazane poniżej.

  • Brand24 – to jedno z najpopularniejszych narzędzi monitorujących wszelkie pojawiające się w Internecie wzmianki na temat Twojej firmy. To najprostsza metoda, aby sprawdzić jej popularność, sposób, w jaki jest odbierana przez grupę docelową oraz częstotliwość, z jaką pojawiają się o niej nowe informacje. Ułatwieniem w korzystaniu z tego programu jest opcja ustawienia powiadomień, opartych na bardzo konkretnych filtrach.

Podobną zasadą działania charakteryzuje się program SentiOne. Jest on przeznaczony do monitorowania najpopularniejszych platform społecznościowych pod kątem pozyskiwania danych – opinii na temat samej marki, jej usług i produktów. Opiera się na poszukiwaniu określonych słów kluczowych.

  • BuzzSumo – to świetne narzędzie zarówno dla nowych, dopiero startujących działalności, jak i dla firm z wieloletnimi tradycjami, które chcą dopasować się do obowiązujących trendów w marketingu online. Z pomocą tego narzędzia do audytu mediów społecznościowych, będziesz na bieżąco ze wszystkimi pojawiającymi się nowinkami w branży. Wiedza to pozwoli Ci być zawsze o krok przed konkurencją we wprowadzaniu nowych produktów czy ulepszaniu usług i kierowaniu ich stricte pod oczekiwania odbiorców.
  • Meta Business Suite – to narzędzie skorelowane z pracą dwóch najpotężniejszych portali społecznościowych: Facebooka i Instagrama. Pozwala ono na bieżącą analizę osób obserwujących profil firmy pod kątem zasięgu, ich zachowania w Sieci czy stopnia ich zainteresowania prezentowanymi na stronie treściami. Narzędzie także liczy odwiedziny na profilu strony i wskazuje liczbę nowych obserwujących. Jednocześnie śledzi uważnie wszystkie trendy reklamowe. Jeśli prowadzisz swój profil na Instagramie albo Facebooku, dzięki Meta Business Suite możesz na bieżąco wprowadzać niezbędne zmiany – czy to w odniesieniu do treści, czy też strony wizualnej.
  • Google Analytics – podczas audytu mediów społecznościowych nie można zapomnieć o najbardziej podstawowych narzędziach do przeprowadzania analiz. Narzędzie sygnowane logiem Google śledzi ruch generowany przez konta założone w social mediach, a następnie analizuje je pod względem skuteczności. W ten sposób najszybciej dowiesz się, czy wykreowana przez Ciebie kampania reklamowa, dedykowana mediom społecznościowym, została przygotowana w odpowiedni sposób i czy przyniesie wymierne korzyści.

Po co korzystać z narzędzi do audytu mediów społecznościowych?

Aby audyt mediów społecznościowych można było uznać za pełny, konieczne jest wykorzystanie przynajmniej kilku z dostępnych narzędzi do audytu. Media społecznościowe można analizować i monitorować pod różnymi, bardzo odmiennymi kątami, co przekłada się na ilość i jakość wiarygodnych informacji. Te zaś, zebrane w całość, pozwalają na przygotowywanie w przyszłości znacznie efektywniejszych form reklamy w Internecie.

Korzystanie z narzędzi do audytów w social mediach pozwala przede wszystkim poprawić wyniki kampanii marketingowych i lepiej dotrzeć do określonej przez strategię firmy grupy docelowej. To także możliwość przeanalizowania wszystkich niezbędnych danych, pozwalających na podążanie zgodnie z obowiązującymi trendami, również w zakresie reklamy czy sposobów komunikacji.

Samodzielnie czy z pomocą ekspertów – jak przeprowadzać audyty mediów społecznościowych?

Podjęcie się wykonania samodzielnego audytu mediów społecznościowych wymaga dużego zaangażowania. W audycie social media znaczenie ma znajomość poszczególnych narzędzi i dobrego operowania ich konkretnymi parametrami i filtrami. To jednak nie wystarczy, aby przekuć uzyskane informacje w dane pozwalające na zmiany w tworzeniu strategii marketingowych. Konieczna jest też umiejętność poprawnego ich odczytywania i analizy.

Tworzenie regularnych audytów mediów społecznościowych swojej firmy lub profili prywatnych jest umiejętnością pozostającą w zasięgu każdej zdeterminowanej osoby. Jeśli jednak prowadzenie firmy i tworzenie contentu na media społecznościowe poświęca całą Twoją uwagę warto zadanie Audytowania przekazać specjaliście, który ma w tym zakresie doświadczenie lub agencji Social Media Marketingowej.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!