Jak planować posty na Instagram – 5 przydatnych narzędzi

Jak planować posty na Instagram – 5 przydatnych narzędzi

17 grudnia 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.

Prowadzenie Instagrama może być znacznie łatwiejsze, jeśli zautomatyzujesz część zadań związanych z publikacją treści w social mediach. Jak to robić? Tego dowiesz się w tym artykule.

Planowanie postów na Instagram – dlaczego warto?

Korzystanie z narzędzi do planowania postów wiąże się z licznymi korzyściami:

  • Zamiast poświęcać czas na tworzenie i publikowanie postów każdego dnia, możesz przygotować je zawczasu i odgórnie zaplanować publikację ich wszystkich.
  • Uproszczony proces samej publikacji.
  • Opcje łatwego nakładania takich samych filtrów, palet kolorów i podpisów do wszystkich zdjęć – dzięki temu zachowasz spójność w swoich postach.
  • Lepsza organizacja pracy i nadzór nad prowadzeniem całego konta – jeśli planujesz mnóstwo postów na Instagram z góry, łatwiej będzie Ci wychwycić, czy np. niektóre zdjęcia nie powtarzają się zbyt często.

Dzięki tego typu rozwiązaniom usprawnisz swoją pracę oraz oszczędzisz czas i pieniądze. Przyjrzyjmy się zatem temu, z jakich narzędzi warto korzystać.

Planowanie postów na Instagram – przydatne narzędzia

Oto najlepsze narzędzia, które pomogą Ci podczas prowadzenia konta Instagram:

1. Creator Studio

Creator Studio to narzędzie powiązane z Facebookiem, które pozwala skuteczniej zarządzać swoimi profilami na samym Facebooku oraz Instagramie. Daje ono dostęp do wielu przydatnych funkcji, jednak aby z niego korzystać, konieczne jest posiadanie konta firmowego (przeznaczonego dla marek i biznesów) lub konta twórcy (profile, które mają ponad 10 000 followersów).

2. Semrush

Semrush to rozbudowana platforma, która daje dostęp do wielu funkcji stworzonych z myślą o marketingu internetowym. W tym przypadku interesuje nas jednak przede wszystkim moduł Social Media Tool.

Social Media Tool pozwala planować posty nie tylko na Instagramie, ale także na 4 innych popularnych platformach społecznościowych. Znajdziesz tu także wbudowany edytor obrazów, UTM builder oraz narzędzie do skracania linków.

Dostępna darmowa wersja.

3. Buffer

Buffer to platforma Social Media Management, która pozwala zarządzać tagami, wpisami, czy regułami automatyzacji. Daje także dostęp do funkcji zaawansowanego raportowania, dogłębnej analizy społeczności, zaleceń strategicznych itp.

Dzięki temu narzędziu na pewno uda Ci się z powodzeniem zarządzać swoim kontem na Instagramie oraz planować posty.

Dostępna wersja próbna.

4. Hootsuite

Dzięki Hootsuite będziesz w stanie skutecznie realizować planowanie postów na Instagram. Znajdziesz tutaj funkcje związane z organizacją treści, analityką społeczności oraz monitoringu.

Dostępna wersja próbna dla firm.

5. CoSchedule

CoSchedule to kolejna rozbudowana platforma stworzona z myślą o działaniach marketingowych. W tym przypadku interesuje nas jednak moduł Social Organizer, który pozwala planować, organizować oraz automatyzować proces publikacji postów Instagram, jak i realizować zaawansowaną analitykę.

Dostępna wersja próbna.

Planowanie postów na Instagram – podsumowanie

Postaraj się skorzystać z omówionych tutaj narzędzi. Dzięki nim prowadzenie konta Instagram będzie znacznie łatwiejsze i przyniesie lepsze efekty.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!