24 grudnia 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz, aby dodawanie zdjęć na Instagramie przynosiło najlepsze efekty, nie możesz pozostawić tego przypadkowi. W tym artykule dowiesz się, kiedy publikować na tej platformie, aby dotrzeć do jak największej ilości osób.
Jak podaje jedna z analiz przeprowadzonych przez Latergramme, różnice w aktywności użytkowników na Instagramie w ciągu tygodnia istnieją, jednak są one stosunkowo małe:
Oto, kiedy najlepiej wrzucać swoje posty w zależności od dnia tygodnia:
Skąd się biorą takie wartości? Nastroje i rutyny użytkowników Instagrama różnią się w zależności od dnia. Te subtelne zmiany mogą wpływać na to, kiedy i jak korzystają z omawianej platformy.
Podczas prowadzenia Instagrama weź pod uwagę to, że wiele osób w przypadku każdego dnia pracy tuż po przebudzeniu sprawdza swoje urządzenia. Poniedziałkowe poranki są często zbyt chaotyczne, dlatego aktywność na platformie na samym początku tygodnia jest najmniejsza i nie warto publikować zdjęć z samego rana. Z drugiej strony w środę i czwartek da się już zauważyć znacznie większe zaangażowanie.
W porze obiadowej ludzie również chętniej zaglądają na social media. Z kolei podczas późnego popołudnia, gdy wiele osób kończy pracę, ich energia jest już prawie na wyczerpaniu, dlatego zerknięcie na Instagrama zapewnia im nieco wytchnienia.
Warto trzymać się wymienionych powyżej przybliżonych pór dnia. Przyjrzyjmy się jednak temu, jak (według Sprout Social) najlepszy czas na publikację treści na Instagramie wygląda, gdy weźmiemy pod uwagę konkretne branże:
Media/wiadomości:
Edukacja:
Nonprofit:
Restauracje:
Technologia (w tym B2B):
Podróże i turystyka:
Mam nadzieję, że dzięki tym informacjom będziesz w stanie lepiej ustalić, jak planować swoje posty. Pamiętaj, że Twoja grupa docelowa jest unikatowa, dlatego samodzielnie przeprowadzaj analizy oraz testuj, w jakich dniach i o jakiej porze publikowanie treści na Instagramie przynosi najlepsze efekty.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację