Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku

7 stycznia 2022 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.

Wydarzenie na Facebooku pozwala szybko skontaktować się z grupą znajomych czy też klientów. W tym artykule dowiesz się, jak je zorganizować oraz promować.

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku – offline

Istnieją 2 główne rodzaje wydarzeń na Facebooku – offline i online. Przyjrzyjmy się na początek temu, jak stworzyć je w pierwszym wariancie.

W celu zorganizowania wydarzenia offline wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij ikonkę  w prawym górnym rogu.
  2. Wybierz Wydarzenie.
  3. Kliknij Offline.
  4. Uzupełnij podstawowe informacje na temat wydarzenia.
  5. Wybierz Utwórz wydarzenie.

W ten sposób otworzysz wydarzenie, co pozwoli Ci dodawać posty, zdjęcia, edytować szczegóły na jego temat oraz zapraszać gości.

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku – online

W celu zorganizowania wydarzenia online wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij ikonkę „plus” w prawym górnym rogu.
  2. Wybierz Wydarzenie.
  3. Kliknij Online.
  4. Ustal typ wydarzenia – Facebook Live, Pokoje Messengera, Link zewnętrzny lub Inne. W przypadku ostatniej, czyli niestandardowej opcji nie zapomnij podać instrukcji dotyczących tego, jak wziąć w nim udział.
  5. Kliknij Dalej.
  6. Uzupełnij podstawowe informacje o wydarzeniu jak nazwa, opis, data i godzina. Kliknij Dalej.
  7. Wybierz Prześlij zdjęcie w tle albo Wybierz ilustrację – dzięki temu będziesz mógł dodać zdjęcie w tle.
  8. Jeśli chcesz dodać współorganizatora, kliknij Ustawienia wydarzenia.
  9. Kliknij Utwórz wydarzenie, aby zakończyć proces.

Wydarzenie na Facebooku – prywatność

Podczas tworzenia wydarzenia ukaże Ci się kilka opcji dotyczących prywatności. Warto bliżej się im przyjrzeć:

Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Dobrym sposobem na zachęcenie innych do udziału w wydarzeniu jest wysłanie do nich wiadomości w odpowiednim czasie. Oto jak to zrobić w przypadku wydarzenia prywatnego:

  • Prywatne – wydarzenie jest ukryte i wszyscy goście muszą być zaproszeni. Samym gościom można przyznać prawo do zapraszania innych uczestników, jednak tego przywileju nie da się dodać/usunąć już po utworzeniu wydarzenia.
  • Publiczne – każdy widzi wydarzenie i może do niego dołączyć.
  • Znajomi – wydarzenie widzą jedynie Twoi znajomi na Facebooku i tylko oni mogą dołączyć.
  • Grupa – jeśli grupa, z którą zostało powiązane wydarzenie, jest publiczna, każdy będzie je widział i mógł do niego dołączyć. Z kolei w przypadku prywatnej grupy, tylko jej członkowie będą je widzieć i mieć możliwość wzięcia w nim udziału.

W przypadku wydarzeń publicznych powyższa opcja też jest możliwa, jednak może ona stać się niedostępna, gdy samo wydarzenie jest zbyt duże. W takiej sytuacji dalej jednak jesteś w stanie zamieszczać posty w dyskusji dotyczącej danego eventu i w ten sposób pozostawać w kontakcie z osobami zaproszonymi.

Samo wydarzenie na Facebooku da się także promować za pomocą płatnych reklam, jak i dzięki przemyślanemu tworzeniu postów i hasztagów.

Wydarzenia na Facebooku – podsumowanie

Dzięki tym poradom wiesz już, jak zorganizować różne typy wydarzeń na Facebooku. Postaraj się skorzystać z ich potencjału.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!