szybki-kontakt
Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku

Roksana Dębowiak

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

7 stycznia 2022 Czas czytania: 9 min.

Wydarzenie na Facebooku pozwala szybko skontaktować się z grupą znajomych czy też klientów. W tym artykule dowiesz się, jak je zorganizować oraz promować.

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku – offline

Istnieją 2 główne rodzaje wydarzeń na Facebooku – offline i online. Przyjrzyjmy się na początek temu, jak stworzyć je w pierwszym wariancie.

W celu zorganizowania wydarzenia offline wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij ikonkę  w prawym górnym rogu.
  2. Wybierz Wydarzenie.
  3. Kliknij Offline.
  4. Uzupełnij podstawowe informacje na temat wydarzenia.
  5. Wybierz Utwórz wydarzenie.

W ten sposób otworzysz wydarzenie, co pozwoli Ci dodawać posty, zdjęcia, edytować szczegóły na jego temat oraz zapraszać gości.

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku – online

W celu zorganizowania wydarzenia online wykonaj następujące kroki:

  1. Kliknij ikonkę „plus” w prawym górnym rogu.
  2. Wybierz Wydarzenie.
  3. Kliknij Online.
  4. Ustal typ wydarzenia – Facebook Live, Pokoje Messengera, Link zewnętrzny lub Inne. W przypadku ostatniej, czyli niestandardowej opcji nie zapomnij podać instrukcji dotyczących tego, jak wziąć w nim udział.
  5. Kliknij Dalej.
  6. Uzupełnij podstawowe informacje o wydarzeniu jak nazwa, opis, data i godzina. Kliknij Dalej.
  7. Wybierz Prześlij zdjęcie w tle albo Wybierz ilustrację – dzięki temu będziesz mógł dodać zdjęcie w tle.
  8. Jeśli chcesz dodać współorganizatora, kliknij Ustawienia wydarzenia.
  9. Kliknij Utwórz wydarzenie, aby zakończyć proces.

Wydarzenie na Facebooku – prywatność

Podczas tworzenia wydarzenia ukaże Ci się kilka opcji dotyczących prywatności. Warto bliżej się im przyjrzeć:

Jak promować wydarzenie na Facebooku?

Dobrym sposobem na zachęcenie innych do udziału w wydarzeniu jest wysłanie do nich wiadomości w odpowiednim czasie. Oto jak to zrobić w przypadku wydarzenia prywatnego:

  • Prywatne – wydarzenie jest ukryte i wszyscy goście muszą być zaproszeni. Samym gościom można przyznać prawo do zapraszania innych uczestników, jednak tego przywileju nie da się dodać/usunąć już po utworzeniu wydarzenia.
  • Publiczne – każdy widzi wydarzenie i może do niego dołączyć.
  • Znajomi – wydarzenie widzą jedynie Twoi znajomi na Facebooku i tylko oni mogą dołączyć.
  • Grupa – jeśli grupa, z którą zostało powiązane wydarzenie, jest publiczna, każdy będzie je widział i mógł do niego dołączyć. Z kolei w przypadku prywatnej grupy, tylko jej członkowie będą je widzieć i mieć możliwość wzięcia w nim udziału.

W przypadku wydarzeń publicznych powyższa opcja też jest możliwa, jednak może ona stać się niedostępna, gdy samo wydarzenie jest zbyt duże. W takiej sytuacji dalej jednak jesteś w stanie zamieszczać posty w dyskusji dotyczącej danego eventu i w ten sposób pozostawać w kontakcie z osobami zaproszonymi.

Samo wydarzenie na Facebooku da się także promować za pomocą płatnych reklam, jak i dzięki przemyślanemu tworzeniu postów i hasztagów.

Wydarzenia na Facebooku – podsumowanie

Dzięki tym poradom wiesz już, jak zorganizować różne typy wydarzeń na Facebooku. Postaraj się skorzystać z ich potencjału.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33