W tym artykule poruszamy:
Wydarzenie na Facebooku pozwala szybko skontaktować się z grupą znajomych czy też klientów. W tym artykule dowiesz się, jak je zorganizować oraz promować.
Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku – offline
Istnieją 2 główne rodzaje wydarzeń na Facebooku – offline i online. Przyjrzyjmy się na początek temu, jak stworzyć je w pierwszym wariancie.
W celu zorganizowania wydarzenia offline wykonaj następujące kroki:
- Kliknij ikonkę
w prawym górnym rogu.
- Wybierz Wydarzenie.
- Kliknij Offline.
- Uzupełnij podstawowe informacje na temat wydarzenia.
- Wybierz Utwórz wydarzenie.
W ten sposób otworzysz wydarzenie, co pozwoli Ci dodawać posty, zdjęcia, edytować szczegóły na jego temat oraz zapraszać gości.
Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku – online
W celu zorganizowania wydarzenia online wykonaj następujące kroki:
- Kliknij ikonkę „plus” w prawym górnym rogu.
- Wybierz Wydarzenie.
- Kliknij Online.
- Ustal typ wydarzenia – Facebook Live, Pokoje Messengera, Link zewnętrzny lub Inne. W przypadku ostatniej, czyli niestandardowej opcji nie zapomnij podać instrukcji dotyczących tego, jak wziąć w nim udział.
- Kliknij Dalej.
- Uzupełnij podstawowe informacje o wydarzeniu jak nazwa, opis, data i godzina. Kliknij Dalej.
- Wybierz Prześlij zdjęcie w tle albo Wybierz ilustrację – dzięki temu będziesz mógł dodać zdjęcie w tle.
- Jeśli chcesz dodać współorganizatora, kliknij Ustawienia wydarzenia.
- Kliknij Utwórz wydarzenie, aby zakończyć proces.
Wydarzenie na Facebooku – prywatność
Podczas tworzenia wydarzenia ukaże Ci się kilka opcji dotyczących prywatności. Warto bliżej się im przyjrzeć:
Jak promować wydarzenie na Facebooku?
Dobrym sposobem na zachęcenie innych do udziału w wydarzeniu jest wysłanie do nich wiadomości w odpowiednim czasie. Oto jak to zrobić w przypadku wydarzenia prywatnego:
- Prywatne – wydarzenie jest ukryte i wszyscy goście muszą być zaproszeni. Samym gościom można przyznać prawo do zapraszania innych uczestników, jednak tego przywileju nie da się dodać/usunąć już po utworzeniu wydarzenia.
- Publiczne – każdy widzi wydarzenie i może do niego dołączyć.
- Znajomi – wydarzenie widzą jedynie Twoi znajomi na Facebooku i tylko oni mogą dołączyć.
- Grupa – jeśli grupa, z którą zostało powiązane wydarzenie, jest publiczna, każdy będzie je widział i mógł do niego dołączyć. Z kolei w przypadku prywatnej grupy, tylko jej członkowie będą je widzieć i mieć możliwość wzięcia w nim udziału.
W przypadku wydarzeń publicznych powyższa opcja też jest możliwa, jednak może ona stać się niedostępna, gdy samo wydarzenie jest zbyt duże. W takiej sytuacji dalej jednak jesteś w stanie zamieszczać posty w dyskusji dotyczącej danego eventu i w ten sposób pozostawać w kontakcie z osobami zaproszonymi.
Samo wydarzenie na Facebooku da się także promować za pomocą płatnych reklam, jak i dzięki przemyślanemu tworzeniu postów i hasztagów.
Wydarzenia na Facebooku – podsumowanie
Dzięki tym poradom wiesz już, jak zorganizować różne typy wydarzeń na Facebooku. Postaraj się skorzystać z ich potencjału.