Jak zrobić ankietę na Facebooku – 3 różne rodzaje

Jak zrobić ankietę na Facebooku – 3 różne rodzaje

10 stycznia 2022
Czas czytania to: 9 min.

Ankieta na Facebooku to świetny sposób na zebranie interesujących informacji oraz zaangażowanie swoich odbiorców lub klientów. W tym artykule poznasz kilka sposobów, jak ją zrobić.

Tworzenie ankiety na Facebooku – grupa

Porady te dotyczą tego, jak zrobić ankietę, korzystając z Facebooka na komputerze:

  1. W sekcji Aktualności wybierz pozycję Grupy w menu po lewej stronie. Jeśli nie widzisz tej opcji, kliknij Zobacz więcej. Wybierz grupę, na której chcesz zamieścić ankietę.
  2. Wybierz Co słychać, [Twoje imię]? i następnie kliknij symbol trzech kropek . Wybierz Ankieta.
  3. Wpisz pytanie, wprowadź odpowiednie opcje i kliknij Opublikuj.

Jak utworzyć ankietę na Facebooku – relacja

Porady te dotyczą tego, jak zrobić ankietę w relacji, korzystając z Facebooka na urządzeniu z systemem Android (opcja taka nie jest dostępna na komputerach osobistych):

  1. W górnej części ekranu dotknij Dodaj relację.
  2. Wybierz film lub zdjęcie. Dotknij opcji Aparat, aby zrobićnowe zdjęcie lub nagrać materiał video. Możesz także wybrać już istniejący plik z rolki aparatu.
  3. W prawym górnym rogu ekranu wybierz ikonkę i przejdź do opcji Ankieta.
  4. Wpisz pytanie i wybierz opcję Tak lub Nie w celu dostosowania odpowiedzi.
  5. W prawym górnym rogu dotknij Gotowe.
  6. Na koniec dotknij Udostępnij w relacji.

Facebook – jak zrobić ankietę funkcjonującą jako reklama?

Firmy mają możliwość tworzenia reklam video i wzbogacania je o ankiety. Materiały przygotowane w ten sposób za pośrednictwem Menedżera reklam będą widoczne w Aktualnościach Facebooka oraz w Instagram Stories na urządzeniach przenośnych.

Aby utworzyć taką reklamę, wykonaj następujące kroki:

  1. Otwórz Menedżera reklam.
  2. W lewym górnym rogu kliknij +Utwórz.
  3. Wybierz jeden z 5 celów (Konwersje, Instalacje Aplikacji, Rozpoznawalność marki, Zasięg lub Ruch).
  4. Kliknij Kontynuuj.
  5. Jeśli chcesz, możesz podać dodatkowe dane powiązane z kampanią, testami A/B lub budżetem.
  6. Kliknij Dalej.
  7. Skonfiguruj podstawowe kwestie jak grupa odbiorców, umiejscowienie czy optymalizacja.
  8. Jeśli chcesz połączyć swoją stronę na Facebooku z kontem na Instagramie, przejdź do sekcji Tożsamość.
  9. Przejdź do Konfiguracja reklamy i wybierz Pojedynczy obraz lub film.
  10. Przejdź do Materiał reklamowy i wybierz materiał video, który chcesz użyć.
  11. Gdy już go wybierzesz, kliknij Dodaj ankietę.
  12. Przejdź do sekcji Ustawienia ankiety i dodaj pytanie (limit 80 znaków) oraz 2 opcje odpowiedzi (limit 24 znaków na każdą odpowiedź).
  13. Przejdź do sekcji Aktualności na Facebooku – preferencje. Możesz tutaj połączyć odpowiedzi w reklamie wyświetlanej w Aktualnościach z wybraną stroną.
  14. Gdy zakończysz tworzyć ankietę, kliknij Zapisz.
  15. Uzupełnij pozostałe informacje związane z reklamą jak przycisk call to action, nagłówek, opis itp. oraz podaj odpowiednie dane w sekcji Monitorowanie.
  16. Kliknij Opublikuj.

Ankieta na Facebooku – podsumowanie

Mam nadzieję, że dzięki tym poradom będziesz w stanie przygotować różne ankiety, które pozwolą CI osiągnąć swoje cele biznesowe.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!