Czy strona firmowa na Facebooku jest płatna

Czy strona firmowa na Facebooku jest płatna

29 kwietnia 2022 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 4 min.

Strona firmowa na Facebooku to obecnie jeden ze skuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie klientów. Czy korzystanie z tego narzędzia wiąże się z dużymi wydatkami? Tego dowiesz się w tym artykule.

Jak stworzyć stronę firmową na Facebooku?

Na początek warto zaznaczyć, że samo stworzenie strony firmowej na Facebooku jest w pełni darmowe. Jak to zatem zrobić? Wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do strony facebook.com/pages/create.
  2. W sekcji po lewej stronie uzupełnij podstawowe informacje jak nazwa, kategoria oraz opis.
  3. Gdy wypełnisz wymagane pola, kliknij opcję Utwórz stronę.
  4. Następnie będziesz mógł dodać kolejne elementy jak zdjęcie w tle, zdjęcie profilowe itp.
  5. Kliknij Zapisz.

Utworzenie takiej strony jest proste, lecz jeśli ma ona być powiązana z jakąś organizacją, firmą lub marką, będą w stanie zrobić to jedynie upoważnieni przedstawiciele.

Ile kosztuje strona firmowa na Facebooku?

Oczywiście samo założenie takiego profilu to dopiero początek i stosunkowo prosty etap. Jeśli jednak chcesz, aby zadanie to zostało zrealizowane na jak najwyższym poziomie, możesz skorzystać z usług agencji reklamowych. Jakich kosztów się spodziewać?

Samo założenie profilu zaczyna się w okolicach 200-600 złotych netto. Zwykle obejmuje to takie czynności jak:

  • Utworzenie profilu i jego podstawowa konfiguracja.
  • Podstawowy projekt graficzny (np. zdjęcie profilowe).
  • Utworzenie kilku najważniejszych zakładek i wpisów.
  • Dodanie zdjęć.

Prowadzenie strony firmowej na Facebooku – pozostałe koszty

Profesjonalnie przygotowany profil jest oczywiście lepszy niż żaden, jednak aby uzyskać prawdziwe efekty, taką stronę należy prowadzić i w przemyślany sposób nią zarządzać. Z tego względu koszty będą sprowadzać się do 2 głównych kategorii:

  • Podstawowa obsługa – tworzenie nowych postów, komunikacja z odbiorcami itp.
  • Reklama – bez płatnych reklam trudno jest dotrzeć do większej grupy klientów, dlatego wydatki w tym aspekcie są konieczne.

Na ostateczny koszt oczywiście będą wpływać różne czynniki jak:

  • Branża – niektóre nisze są bardziej złożone i konkurencyjne (zwłaszcza te B2B), co będzie wiązało się z wyższymi opłatami.
  • Wielkość firmy – jeśli dana firma działa lokalnie, prowadzenie jej strony na Facebooku będzie znacznie tańsze niż w przypadku korporacji o zasięgu krajowym.
  • Częstotliwość publikacji – rzecz jasna częstsze i bardziej rozbudowane wpisy to dodatkowe stałe koszty.

Strona firmowa na Facebooku – cennik i podsumowanie

Pomijając koszty założenia takiego profilu, to stałe wydatki na prowadzenie strony na Facebooku mogą wahać się w granicach od 1 500 do 3 000 złotych netto miesięcznie. Dzięki takiej inwestycji będziesz jednak w stanie zyskać nowych klientów, jak i zbudować reputację. Skontaktuj się zatem z nami, jeśli chciałbyś powierzyć to zadanie w dobre ręce.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!