Spis treści :
Promowanie profilu na Instagramie to świetny wybór, jeśli chcesz dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć rozpoznawalność swojej marki. Jak zatem to zrobić? W tym artykule poznasz przydatne porady.
Oto podstawowe sposoby na promowanie profilu biznesowego na Instagram:
Jeśli masz już pewną widoczność w sieci, wspominaj jak najczęściej o swojej obecności na Instagramie. Gdy przykładowo wysyłasz maile, zawrzyj w stopce link do owego profilu. W przypadku osób, które już wchodzą z Tobą w pewien kontakt, istnieje jeszcze większa szansa, że zainteresują się tym, co tam publikujesz.
W przypadku Instagrama profil firmowy może wiele zyskać dzięki jakościowym wpisom. Można je podzielić na 3 główne kategorie:
Jak promować profil na Insta? Najlepiej spraw, aby inni robili to za Ciebie. W swoich wpisach zadawaj zatem pytania, które będą pobudzać do dyskusji. Dzięki temu odbiorcy sami wciągną w rozmowę innych, a nawet zaczną udostępniać Twoje posty.
Uważaj oczywiście, aby dobrze dobierać tematy. Pytania zbyt kontrowersyjne mogą przybrać nieoczekiwany, niezbyt przyjemny obrót.
Konkursy to kolejny sposób na zwiększenie zaangażowania wśród swoich odbiorców. Ważne jest oczywiście, aby kreatywnie wykorzystać je tak, by pomogły Ci wypromować swój profil biznesowy na Instagramie.
Możesz np. ustalić, aby wzięcie udziału w konkursie wymagało polubienia wpisu, udostępnienia go i obserwowania profilu. Dzięki temu skutecznie zwiększysz zaangażowanie.
Dodawanie hashtagów jest bardzo łatwe, jednak aby przynosiło efekty, należy poświęcić nieco wysiłku, by dobrać te odpowiedniego typu. W tym celu należy przeprowadzić research, np. przyglądając się temu, jak robi to konkurencja.
Wykorzystaj także narzędzia do ich wyszukiwania i monitoringu jak Brand24 czy Hashtagify.
Instagram to świetna platforma, na której wiele firm powinno być obecnych. Skontaktuj się zatem z nami, jeśli chciałbyś powierzyć opiekę nad swoim profilem w dobre ręce.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak