Spis treści :
Jako platforma społecznościowa zaprojektowana specjalnie z myślą o biznesie, LinkedIn to świetne miejsce, które pozwoli Ci zdobyć klientów. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to warto, aby Twoja firma także miała tam swoją stronę.
Jak jednak założyć profil firmowy na LinkedIn oraz go uzupełnić? Dowiesz się tego w 5 krokach, które opisaliśmy w tym poradniku.
Okazuje się, że LinkedIn ma pewne konkretne wymagania odnośnie do zakładania stron firmowych. Absolutną podstawą jest tutaj to, aby osoba zakładająca taki profil sama posiadała już swoje konto na LinkedIn. Inne wymagania to:
Jeśli spełniasz te warunki, możesz przejść do kreacji profilu firmowego na LinkedIn.
Opcja założenia strony dla przedsiębiorstwa nie jest widoczna na pierwszy rzut oka. Aby ją znaleźć, kliknij zakładkę Produkty (znajduje się ona na prawo od ikony Twojego profilu). Następnie na samym dole znajdziesz Stwórz stronę firmową.
Wybierz rodzaj organizacji:
Po wybraniu rodzaju strony możesz przejść do uzupełniania danych profilu.
Pierwsza sekcja to Identyfikator strony. Wpisz nazwę firmy. LinkedIn powiadomi Cię, jeśli jest ona już zajęta. Jeśli tak będzie, możesz ją nieco zmodyfikować, np. uwzględniając w nazwie lokalizację. Limit wynosi 100 znaków.
Dodanie nazwy firmy automatycznie uzupełni publiczny adres URL, choć dalej możesz go edytować. Pamiętaj, by także pozostał unikalny. Aby jednak zachować spójność, w adresie URL powinna znajdować się nazwa Twojej firmy.
W ostatnim polu w pierwszej sekcji możesz dodać adres witryny firmowej.
W drugiej sekcji uzupełnij Informacje o firmie. Wybierz:
W Informacje profilowe możesz dodać logo firmowe oraz slogan. Obraz logo powinien być zachowany w rozdzielczości 300 x 300 pikseli. Wymagany format to JPG, JPEG lub PNG.
Limit sloganu to 120 znaków – jego treść możesz zmienić w każdej chwili.
Następnie zaznacz pole, według którego potwierdzasz, iż jesteś autoryzowanym przedstawicielem organizacji.
Po założeniu strony firmowej zostaniesz przekierowany do panelu administratora. LinkedIn automatycznie podpowie Ci, jakie sekcje powinieneś uzupełnić, aby profil firmowy był kompletny:
Logo oraz adres URL witryny powinieneś mieć już gotowe, jeśli dodałeś je na wcześniejszym etapie. Przejdź zatem do zakładki Opis. Będziesz mógł tam wyczerpująco opisać, dla jakich klientów pracujesz oraz jakich pracowników poszukujesz.
Limit tej sekcji to 2 000 słów. Nie oznacza to, że powinieneś zawsze starać się go wyczerpać. Zastanów się:
Poświęć odpowiednią ilość czasu na uzupełnienie tej sekcji, gdyż w końcu będzie Cię ona reprezentować.
Na samym dole okienka, w którym uzupełniasz dane, znajdziesz także opcję Dodaj specjalizacje. Możesz wybrać maksymalnie 20, jednak pamiętaj, że liczy się jakość oraz specjalizacja, a nie sama ilość. Wybierz zatem takie frazy, które są najbardziej powiązane z tym, czym się zajmujesz. Wraz z rozwojem firmy będziesz mógł oczywiście wprowadzać tutaj zmiany i aktualizacje.
Przejdź do kolejnych sekcji proponowanych przez LinkedIn. Jedną z nich jest edycja przycisku strony, który pozwala Ci wybrać różne call to action jak zaznacz przycisk, przejdź do witryny, zarejestruj się itp. Oprócz tego możesz edytować URL, na który zostaną przekierowane osoby klikające ów przycisk.
Kolejna sekcja, jaką warto w pierwszej kolejności uzupełnić, to Polecane grupy. Dodaj tutaj takie grupy, które są powiązane z Twoją niszą i mają aktywną bazę użytkowników.
Oprócz tego uzupełnij Hasztagi społeczności. Dzięki temusprecyzujesz, z jakimi tematami chcesz być powiązany w dyskusjach.
Jak zatem widzisz, założenie profilu firmowego na LinkedIn nie jest takie trudne. Pamiętaj, aby uzupełnić jak najdokładniej wszystkie możliwe pola – dzięki temu zyska na tym Twoja widoczność. A gdy już profil firmowy będzie gotowy, zapoznaj się z naszym poradnikiem odnośnie do marketingu B2B na LinkedIn.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak