26 grudnia 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Tworzenie stron internetowych to złożone zadanie. Ile czasu ono zajmuje? Co wpływa na realizację takiego projektu? Tego dowiesz się w tym artykule.
Poszczególne witryny mają różne zastosowania, co wiąże się z mniejszym lub większym nakładem pracy. Przykładowo sklepy internetowe, portale tematyczne, czy fora internetowe to duże projekty, które wymagają mnóstwo czasu.
Z kolei małe strony firmowe czy prywatne blogi to przedsięwzięcia o znacznie mniejszej skali, dlatego ich realizacja zajmie krócej.
Dobór systemu, na którym będzie funkcjonować strona, to jedna z podstawowych i najważniejszych decyzji w całym procesie. Przykładowo tworzenie stron internetowych WordPress zwykle będzie szybsze, jako że jest to popularny CMS i wiele developerów dysponuje w jego przypadku doświadczeniem.
Inne platformy są trudniejsze w obsłudze i niekiedy stosuje się je wyłącznie do dużych projektów, które wymagają licznych indywidualnie dostosowanych zmian (np. Magento 2).
Content to często element, który w dużym stopniu wpływa na tempo tworzenia strony. W zależności od przeznaczenia witryny może on mieć większe lub mniejsze znaczenie.
Jeśli przykładowo dana firma chce pozyskiwać klientów zwłaszcza przez Internet, jakości treści trzeba będzie poświęcić szczególną uwagę. W takiej sytuacji niektórzy zdecydują się na wynajęcie osobnej agencji, która zajmie się wyłącznie contentem i copywritingiem – wtedy to kwestie terminów skomplikują się jeszcze bardziej.
Czy witryna ma być zbudowana na podstawie gotowego darmowego lub płatnego szablonu, czy raczej całkowicie od zera? Tworzenie stron internetowych w przypadku tego ostatniego wariantu jest oczywiście najbardziej czasochłonne, jednak gwarantuje także najlepsze efekty.
Funkcjonalności to wszelkie dynamiczne elementy strony, które w jakiś sposób ją wzbogacają. Może to być coś stosunkowo standardowego i często spotykanego, jak funkcje wyszukiwarki i filtrów lub bardzo złożonego, jak specjalna animacja przy prezentacji portfolio.
Obecność takich elementów potrafi bardzo wydłużyć czas potrzebny na realizację projektu.
Mając na uwadze powyższe czynniki, można przyjąć, że średniej wielkości doświadczonej agencji przygotowanie profesjonalnej strony dostosowanej do wymogów Google zajmie od 60 do 90 dni roboczych.
Strony wizytówkowe w oparciu o Page Builder Elementor mogą zostać utworzone szybciej. Strony te nie spełniają jednak technicznych wymogów, by uzyskać widoczność w wyszukiwarce Google i nie przynoszą wartości biznesowej lub wizerunkowej ich właścicielom.
Jak wspomniano na początku, tworzenie stron internetowych to złożony proces, w przypadku którego w grę wchodzi wiele zmiennych. Skontaktuj się zatem z nami, aby omówić szczegóły, dzięki czemu będziemy w stanie oszacować koszt i czas trwania takiego projektu.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację