25 czerwca 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz prowadzić międzynarodową stronę, musisz indywidualnie brać pod uwagę to, jak Twoja witryna będzie prezentować się w poszczególnych krajach. Właśnie w tym może pomóc Ci x-default hreflang. W tym artykule dowiesz się, czym jest owo oznaczenie i jak z niego korzystać.
Tag hreflang daje znać wyszukiwarkom, która strona powinna zostać wyświetlona w zależności od kraju użytkownika i jego języka. Google wprowadziło omawiany atrybut w 2011 roku, dzięki czemu strony międzynarodowe mogą lepiej dostosowywać content do docelowego odbiorcy.
Hreflang pomaga nie tylko w bardzo oczywistych sytuacjach, jak choćby w przypadku stron internetowych przeznaczonych dla użytkowników polskojęzycznych i niemieckojęzycznych, ale także, jeśli mowa o bardziej subtelnych różnicach, jakie zachodzą np. między wersjami witryny dla użytkowników z Wielkiej Brytanii oraz USA.
Z punktu widzenia programowania oznaczenie hreflang wygląda następująco:
<link rel = „alternate” href= http://xyz.com/en-gb hreflang=”en-gb” />
Kod ten wskazuje Google, aby przedstawić odwiedzającemu stronę przeznaczoną dla brytyjskiego użytkownika.
Tytułowe oznaczenie stosuje się, aby określić domyślną wersję danej podstrony bez uwzględniania konkretnej lokalizacji ani języka. Zazwyczaj za pomocą x-default hreflang oznacza się stronę tytułową witryny, na której to użytkownik może już samodzielnie wybrać preferowaną wersję językową.
Pamiętaj jednak, że stosowanie x-default hreflang nie jest obowiązkowe. Jeśli nie zamieścisz tego oznaczenia na swojej stronie, Google będzie samodzielnie starać się dobrać odpowiednią wersję językową dla danego użytkownika, co z reguły robi poprawnie. Mało prawdopodobne, aby polskojęzyczna strona pokazała się odwiedzającemu z Niemiec.
Twoja witryna może być dostosowana pod ograniczoną liczbę języków, dlatego za pomocą omawianego oznaczenia wybierz tę wersję, która będzie ukazywać się pozostałym użytkownikom. Jeśli np. Twoja międzynarodowa strona funkcjonuje w języku polskim, niemieckim i amerykańskim angielskim, ustal, aby ta ostatnia wersja prezentowała się odwiedzającym z innych państw.
Jeśli zaś chodzi o programowanie, atrybut x-default hreflang można umieścić w:
Omawiany w tym artykule atrybut nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak powinieneś z niego korzystać, jeśli prowadzisz międzynarodową stronę. Dzięki niemu zawsze dostarczysz odwiedzającym tę wersję językową, którą stworzyłeś z myślą o nich.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację