Off Site SEO, czyli jak Cię widzą w sieci

Off Site SEO, czyli jak Cię widzą w sieci

22 grudnia 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.

Pozycjonowanie stron to złożony proces. Dzieli się on na różne typy, które koncentrują się na innych czynnikach. W tym artykule bliżej przyjrzymy się temu, czego dotyczy Off Site SEO.

Czym jest Off Site SEO?

Pozycjonowanie Off Site skupia się na tych elementach zwiększających widoczność witryny, które dzieją się niejako poza nią. Przykładowo On Site SEO obejmuje takie działania jak używanie poprawnych słów kluczowych, ulepszanie szybkości ładowania i optymalizacja kodu JavaScript. Wszystkie te procesy zachodzą bezpośrednio na Twojej stronie.

Optymalizacja Off Site strony skupia się bardziej na takich kwestiach jak struktura linków przychodzących, rozpoznawalność w mediach społecznościowych, profile w katalogach stron itp. Wszystkie te elementy są bardzo ważne, gdyż Google bierze je pod uwagę podczas oceniania jakości Twojej witryny. Algorytmy wychodzą przy tym z założenia, że jeśli niejako „dobrze i często się o Tobie mówi”, to warto wypromować Cię w wynikach wyszukiwania.

Strategia linkowania – co warto mieć na uwadze?

Oczywiście linki zwrotne to najważniejszy element Off Site SEO. Przyjrzyjmy się pewnym kwestiom z nimi związanym:

1. Ilość linków

Oczywiście im więcej unikatowych domen przekierowuje do danej strony, tym uzyska wyższe pozycje w Google. Pamiętaj jednak, aby Twoja strategia linkowania nie skupiała się po prostu na zdobywaniu dużej ilości odnośników. Staraj się także, aby przekierowywały one do konkretnych podstron (np. tych opisujących oferowane usługi).

2. Autorytet linków

Oczywiście link linkowi nierówny. Im wyższy autorytet (authority) strony linkującej, tym więcej przenosi go ona do strony linkowanej. Z tego powodu warto jest stawiać na jakość pozyskiwanych odnośników, a nie tylko ilość.

Swego czasu Google udostępniał PageRank stron i jego wartość, co pozwalało ocenić ich autorytet. Obecnie warto posiłkować się innymi metrykami jak Ahref’s URL Rating (UR).

3. Linki dofollow i nofollow

Sam odnośnik na dobrej stronie nie znaczy jeszcze, że poprawi on widoczność Twojej witryny. Jeśli jest on oznaczony jako nofollow, nie przenosi on tzw. SEO Juice do linkowanego adresu. Oczywiście takie przekierowanie nie jest bezwartościowe, gdyż dalej może być źródłem ruchu.

Jeśli jednak chcesz uzyskać najlepsze efekty, jeśli chodzi o Off Site SEO, powinieneś dążyć do pozyskiwania linków dofollow.

4. Powiązanie znaczeniowe

Linkowanie strony musi mieć sens. Do witryny biura księgowego nie powinny kierować linki z blogów kulinarnych i motoryzacyjnych. Nawet jeśli takie serwisy są same w sobie wartościowe, to jednak te branże nie mają ze sobą za wiele wspólnego. Z tego powodu takie odnośniki nie przyniosą zbyt dużej wartości.

Off Site SEO – podsumowanie

Tworzenie profilu linków zewnętrznych to bardzo ważny element pozycjonowania. Przyłóż zatem odpowiednią wagę do tego procesu.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!