Reklamy Display czy performance Max

Reklamy Display czy performance Max

5 grudnia 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 4 min.

Google daje dostęp do wielu narzędzi, które pozwalają zdobywać klientów przez Internet. Jednym z najpopularniejszych to Kampania Display oraz Kampania Performance Max. Jak one działają i kiedy warto z nich korzystać? Tego dowiesz się w tym artykule.

Kampania display – co to jest?

Reklama display to reklama graficzna, której towarzyszy także zwykle tekst, tag line lub call to action. Może być ona anonimowana lub statyczna. Wyświetla się na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.

Po jej kliknięciu użytkownik jest przenoszony na docelową stronę ustaloną przez reklamodawcę.

Reklamy takie wyświetlają się w Sieci Reklamowej Google, która obejmuje:

  • strony internetowe partnerów,
  • aplikacje i strony Google jak Google Finance, Gmail, YouTube.
  • aplikacje mobilne partnerów.

Kampania Display pozwala wyświetlać reklamy w różnej formie:

  • Banery – najpopularniejszy format, który może być widoczny w różnych miejscach na stronie.
  • Reklamy pełnoekranowe – wyświetlają się na całym ekranie, zanim odwiedzający zobaczy główną treść strony.
  • Reklamy wykorzystujące remarketing (retargeting) – reklamy takie „zapamiętują” to, czym zainteresował się odwiedzający, a następnie wyświetlają się w innych miejscach, aby zachęcić go do ponownego zainteresowania się ofertą i powróceniem do niej.

Kampania Performance Max Google Ads – co to jest?

Performance Max to typ kampanii w Google Ads, w której definiujesz cel i dostarczasz assety (pliki graficzne, hasła reklamowe itp.) oraz informacje o tym, co chcesz promować.

Google następnie automatycznie generuje reklamy, które wyświetlają się w Sieci Google. W jejskład wchodzą:

  • Sieć Reklamowa Google – wspomniana wcześniej grupa stron i aplikacji należących do Google oraz partnerów.
  • Sieć Wyszukiwania Google – podstawowa strona wyników wyszukiwania, Mapy i Zakupy Google, inne witryny partnerów.

System dostosowuje format i umiejscowienie reklam w zależności od użytkowników. Jeśli przykładowo uzna, że dany produkt najlepiej promować na YouTube, zwiększy stawki w przypadku tej platformy, a obniży je w głównych wynikach wyszukiwania.

Kampania Display Google czy Performance Max?

Choć Performance Max wydaje się lepszą opcją z uwagi na automatyzację, Google zaleca, aby skorzystać z niej tylko wtedy, gdy spełniasz następujące wymogi:

  • Masz konkretne cele dotyczące reklam i konwersji (np. prowadzenie sprzedaży online, generowanie leadów itp.).
  • Chcesz zmaksymalizować wydajność swojej kampanii i nie ogranicza Cię pod tym względem dobór kanału.
  • Chcesz mieć łatwy dostęp do wszystkich kanałów reklamowych Google, prowadząc jedną kampanię.
  • Chcesz uzyskać dodatkowy zasięg i pułapy konwersji poza kampaniami opartymi na słowach kluczowych w wyszukiwarce.

Jeśli spełniasz te warunki, zdecyduj się na Performance Max – osiągniesz dzięki temu znakomite rezultaty. Jeśli nie, skup się na tym, aby Twoja Kampania Display była jak najlepiej zoptymalizowana.

Podsumowanie

Omówione tutaj narzędzia reklamowe są bardzo przydatne. Rozważ swoją sytuację i zdecyduj, z których z nich powinieneś skorzystać.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!