szybki-kontakt
Reklamy Display czy performance Max

Reklamy Display czy performance Max

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

5 grudnia 2022 Czas czytania: 8 min.

Google daje dostęp do wielu narzędzi, które pozwalają zdobywać klientów przez Internet. Jednym z najpopularniejszych to Kampania Display oraz Kampania Performance Max. Jak one działają i kiedy warto z nich korzystać? Tego dowiesz się w tym artykule.

Kampania display – co to jest?

Reklama display to reklama graficzna, której towarzyszy także zwykle tekst, tag line lub call to action. Może być ona anonimowana lub statyczna. Wyświetla się na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.

Po jej kliknięciu użytkownik jest przenoszony na docelową stronę ustaloną przez reklamodawcę.

Reklamy takie wyświetlają się w Sieci Reklamowej Google, która obejmuje:

  • strony internetowe partnerów,
  • aplikacje i strony Google jak Google Finance, Gmail, YouTube.
  • aplikacje mobilne partnerów.

Kampania Display pozwala wyświetlać reklamy w różnej formie:

  • Banery – najpopularniejszy format, który może być widoczny w różnych miejscach na stronie.
  • Reklamy pełnoekranowe – wyświetlają się na całym ekranie, zanim odwiedzający zobaczy główną treść strony.
  • Reklamy wykorzystujące remarketing (retargeting) – reklamy takie „zapamiętują” to, czym zainteresował się odwiedzający, a następnie wyświetlają się w innych miejscach, aby zachęcić go do ponownego zainteresowania się ofertą i powróceniem do niej.

Kampania Performance Max Google Ads – co to jest?

Performance Max to typ kampanii w Google Ads, w której definiujesz cel i dostarczasz assety (pliki graficzne, hasła reklamowe itp.) oraz informacje o tym, co chcesz promować.

Google następnie automatycznie generuje reklamy, które wyświetlają się w Sieci Google. W jejskład wchodzą:

  • Sieć Reklamowa Google – wspomniana wcześniej grupa stron i aplikacji należących do Google oraz partnerów.
  • Sieć Wyszukiwania Google – podstawowa strona wyników wyszukiwania, Mapy i Zakupy Google, inne witryny partnerów.

System dostosowuje format i umiejscowienie reklam w zależności od użytkowników. Jeśli przykładowo uzna, że dany produkt najlepiej promować na YouTube, zwiększy stawki w przypadku tej platformy, a obniży je w głównych wynikach wyszukiwania.

Kampania Display Google czy Performance Max?

Choć Performance Max wydaje się lepszą opcją z uwagi na automatyzację, Google zaleca, aby skorzystać z niej tylko wtedy, gdy spełniasz następujące wymogi:

  • Masz konkretne cele dotyczące reklam i konwersji (np. prowadzenie sprzedaży online, generowanie leadów itp.).
  • Chcesz zmaksymalizować wydajność swojej kampanii i nie ogranicza Cię pod tym względem dobór kanału.
  • Chcesz mieć łatwy dostęp do wszystkich kanałów reklamowych Google, prowadząc jedną kampanię.
  • Chcesz uzyskać dodatkowy zasięg i pułapy konwersji poza kampaniami opartymi na słowach kluczowych w wyszukiwarce.

Jeśli spełniasz te warunki, zdecyduj się na Performance Max – osiągniesz dzięki temu znakomite rezultaty. Jeśli nie, skup się na tym, aby Twoja Kampania Display była jak najlepiej zoptymalizowana.

Podsumowanie

Omówione tutaj narzędzia reklamowe są bardzo przydatne. Rozważ swoją sytuację i zdecyduj, z których z nich powinieneś skorzystać.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33