Reklama kontekstowa w Google – czym jest i jak działa

Reklama kontekstowa w Google – czym jest i jak działa

11 kwietnia 2022
Czas czytania to: 7 min.

Aby marketing generował jak najlepsze efekty, powinien być dostosowany z myślą o potrzebach użytkownika. Taki cel pozwala osiągnąć reklama kontekstowa. Czym ona jest i jak się ją wykorzystuje? Tego dowiesz się w tym artykule.

Co to jest reklama kontekstowa?

Jak sama nazwa wskazuje, omawiany typ reklamy bierze pod uwagę kontekst, w jakim będzie się wyświetlać, czyli zawartość i tematykę danej strony internetowej. Jeśli użytkownik czyta np. artykuł o modelach namiotów, reklamy będą powiązane tematycznie i dotyczyć innych produktów związanych z survivalem/outdoorem. Takie komunikaty są dlatego bardziej spersonalizowane i mają większą szansę na to, aby przykuć uwagę.

Reklamy kontekstowej nie należy mylić z reklamą behawioralną. Ich działanie jest podobne, jednak ta druga bierze pod uwagę aktywność odbiorcy, jak np. wcześniej odwiedzone strony i na tej podstawie dostosowuje swoją zawartość.

W przypadku tego artykułu mówimy o reklamach, które są prowadzone w sieci reklamy kontekstowej Google (Google Display Network).

Sieć reklamy kontekstowej – jak działa?

Aby uruchomić reklamę kontekstową, należy dobrać metodę kierowania. Istnieją 3 główne typy:

Same reklamy kontekstowe mogą także przybierać różne formy. Oto one:

Reklama kontekstowa – modele rozliczeń

Z myślą o realizacji poszczególnych celów stworzono różne modele rozliczeniowe kampanii. Oto najpopularniejsze z nich:

Sieć reklamy kontekstowej – podsumowanie

Reklamy kontekstowe to świetny sposób na sprawne pozyskiwanie targetowanych klientów. Postaraj się dlatego skorzystać z tego narzędzia.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Zapisz się do newslettera!