11 kwietnia 2022 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Aby marketing generował jak najlepsze efekty, powinien być dostosowany z myślą o potrzebach użytkownika. Taki cel pozwala osiągnąć reklama kontekstowa. Czym ona jest i jak się ją wykorzystuje? Tego dowiesz się w tym artykule.
Jak sama nazwa wskazuje, omawiany typ reklamy bierze pod uwagę kontekst, w jakim będzie się wyświetlać, czyli zawartość i tematykę danej strony internetowej. Jeśli użytkownik czyta np. artykuł o modelach namiotów, reklamy będą powiązane tematycznie i dotyczyć innych produktów związanych z survivalem/outdoorem. Takie komunikaty są dlatego bardziej spersonalizowane i mają większą szansę na to, aby przykuć uwagę.
Reklamy kontekstowej nie należy mylić z reklamą behawioralną. Ich działanie jest podobne, jednak ta druga bierze pod uwagę aktywność odbiorcy, jak np. wcześniej odwiedzone strony i na tej podstawie dostosowuje swoją zawartość.
W przypadku tego artykułu mówimy o reklamach, które są prowadzone w sieci reklamy kontekstowej Google (Google Display Network).
Aby uruchomić reklamę kontekstową, należy dobrać metodę kierowania. Istnieją 3 główne typy:
Same reklamy kontekstowe mogą także przybierać różne formy. Oto one:
Z myślą o realizacji poszczególnych celów stworzono różne modele rozliczeniowe kampanii. Oto najpopularniejsze z nich:
Reklamy kontekstowe to świetny sposób na sprawne pozyskiwanie targetowanych klientów. Postaraj się dlatego skorzystać z tego narzędzia.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Autor artykułu: Roksana Dębowiak
Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację