Budowanie stron internetowych, które pokocha Google

Budowanie stron internetowych, które pokocha Google

15 kwietnia 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Budowanie stron internetowych, które zajmą wysokie pozycje w Google, wymaga odpowiednich wysiłków i dobrego planu. W tym artykule poznasz dlatego czynniki, na które należy przede wszystkim zwracać uwagę podczas tego procesu.

Budowanie strony internetowej – najważniejsze kwestie

Oto kluczowe czynniki, które wpływają na pozycje zajmowane w Google:

1. Szybkość ładowania

Strony internetowe powinny ładować się w mniej niż 3 sekundy. Każde dodatkowe opóźnienie negatywnie wpływa na współczynnik odbicia.

W przypadku urządzeń mobilnych czynnik ten ma jeszcze większe znaczenie, gdyż jedna sekunda opóźnienia może obniżyć konwersje o nawet 20%.

2. Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Jak wspomniano wcześniej, wymagania użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych mogą być inne od tych, którzy odwiedzają daną stronę z desktop. Członków tej pierwszej grupy nie można ignorować, jako że odpowiadają za niemal 57% ruchu w sieci.

Gdy zabierasz się zatem za tworzenie stron internetowych, pamiętaj o tym, aby były one responsywne i brały pod uwagę to, że odwiedzający mogą korzystać z różnych urządzeń, które mają inną rozdzielczość, rozmiary itp.

3. Nawigacja

Większość osób, gdy odwiedza jakąś stronę po raz pierwszy, na początek ją skanuje. Zwykle robią to od góry do dołu, od lewej do prawej. Mając to na uwadze, umieść odpowiednie elementy nawigacyjne w miejscach, na które większość osób automatycznie trafi, np. w lewym górnym rogu.

Użyj także rozwijalnego menu pod każdą kategorią najwyższego poziomu, aby zapewnić przejrzystą i zorganizowaną nawigację.

4. Odpowiedni stosunek treści do kodu

Stosunek treści do kodu (code to text ratio) nie jest sam z siebie czynnikiem rankingowym, jednak w przypadku budowania stron www nie należy go ignorować. Jeśli zapis HTML jest zbyt „gęsty” w porównaniu do ilości contentu przeznaczonego dla użytkowników, w negatywny sposób wpłynie to na szybkość ładowania i ogólnie user experience.

Takiego scenariusza można uniknąć, jeśli w odpowiedni sposób podejdziesz do całego procesu tworzenia witryny.

Budowanie stron internetowych – czy korzystać z kreatorów?

Robienie stron internetowych może stać się bardzo łatwe, jeśli korzystasz z kreatorów/builderów takich jak Elementor czy Beaver Builder. Za ich pomocą osoby, które nie mają żadnych umiejętności programistycznych, są w stanie przygotować ciekawie prezentujące się witryny.

Problem tkwi jednak w tym, że z punktu widzenia technicznego takie narzędzia upraszczają i automatyzują wiele aspektów związanych z kodowaniem stron. W rezultacie, jak wspomniano wcześniej, zapis HTML takiej witryny staje się źle zoptymalizowany, co z długoterminowej perspektywy przynosi negatywne konsekwencje.

Tworzenie stron internetowych – podsumowanie

Jak zatem podejść do całego zadania przygotowania strony? Najlepiej zleć to zadanie profesjonalistom. W DNS Group tworzymy indywidualnie dostosowane do potrzeb klientów witryny przy użyciu platformy WordPress. Nie wykorzystujemy do tego builderów i minimalizujemy zastosowanie pluginów. Dzięki temu każdy projekt jest unikatowy i świetnie funkcjonuje.

Skontaktuj się dlatego z nami, aby omówić projekt.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!