szybki-kontakt
Tagi open graph – jak stworzyć stronę, którą pokocha Facebook

Tagi open graph – jak stworzyć stronę, którą pokocha Facebook

Norbert Wyszyński

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

18 kwietnia 2022 Czas czytania: 8 min.

Facebook odgrywa ważną rolę w marketingu internetowym w przypadku wielu firm. Jeśli chcesz, aby Twój content udostępniany na nim prezentował się jak najlepiej, powinieneś wykorzystać tagi open graph.

Tagi open graph – czym są?

Omawiane znaczniki na Facebooku zostały wprowadzone w 2010 roku. Umieszcza się je w sekcji <head> strony internetowej. Poprzedzone są oznaczeniem og: (np. og:title). Dzięki nim właściciele witryn internetowych mają większą kontrolę nad tym, jak ich content będzie wyglądać, gdy zostanie udostępniony na najpopularniejszej platformie społecznościowej świata.

Tagi open graph działają także w przypadku innych platform, takich jak LinkedIn, Twitter, Instagram itp. W tym artykule skupiamy się jednak na ich zastosowaniu w kontekście Facebooka.

Tagi open graph – dlaczego z nich korzystać?

Załóżmy, że artykuł z Twojej strony został udostępniony na Facebooku. Platforma postara się automatycznie zaciągnąć odpowiednie zdjęcie tytułowe, zajawkę itp. System ten działa w miarę przyzwoicie, jeśli jednak chcesz skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców, powinieneś starać się o większą kontrolę nad tymi aspektami.

Omawiane znaczniki na FB dokładnie w tym Ci pomogą. Ich poszczególne typy pozwalają zarządzać różnymi elementami contentu, który jest udostępniany. Przybliżmy sobie zatem najważniejsze z nich:

Open graph – najważniejsze typy znaczników

Poniższe tagi pomogą Ci kontrolować to, jak Twoje treści prezentują się na Facebooku:

  • og:title

Znacznik ten decyduje o tym, jak będzie wyglądać tytuł strony. Zalecana długość to od 40 do 60 znaków ze spacjami.

  • og:description

Podczas gdy poprzedni znacznik jest odpowiednikiem meta title, tak ten spełnia podobną funkcję, co meta description – decyduje o tym, jaki opis strony zobaczą użytkownicy Facebooka.

  • og:image

Przykuwające uwagę zdjęcie we wpisie udostępnionym na Facebooku ma bardzo duże znaczenie. Omawiany tag pozwala je określić.

  • og:url

Ustal kanoniczny adres URL, aby mieć kontrolę nad tym, jak zliczane są dane.

  • og:type

Ten typ oznaczenia określa rodzaj contentu, np. artykuł, film, album muzyczny.

Znaczniki na Facebooku – jak je wprowadzić?

Omawiane tagi da się dodawać na stronę ręcznie. CMS-y z kolei pozwalają skorzystać z rozszerzeń, które upraszczają ten proces. Oto kilka z nich:

  • Yoast SEO – WordPress
  • Prestashop Facebook Open Graph Tags – PrestaShop
  • JFBConnect – Joomla
  • Social Meta Tags – Magento 2

Jeśli z kolei chcesz sprawdzić to, czy zaimplementowane przez Ciebie tagi odpowiednio działają na Facebooku, wykorzystaj narzędzie Sharing Debugger.

Open graph – podsumowanie

Tagi open graph pozwolą Ci osiągnąć jeszcze lepsze efekty poprzez media społecznościowe. Postaraj się dlatego z nich korzystać.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33