18 kwietnia 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Facebook odgrywa ważną rolę w marketingu internetowym w przypadku wielu firm. Jeśli chcesz, aby Twój content udostępniany na nim prezentował się jak najlepiej, powinieneś wykorzystać tagi open graph.
Omawiane znaczniki na Facebooku zostały wprowadzone w 2010 roku. Umieszcza się je w sekcji <head> strony internetowej. Poprzedzone są oznaczeniem og: (np. og:title). Dzięki nim właściciele witryn internetowych mają większą kontrolę nad tym, jak ich content będzie wyglądać, gdy zostanie udostępniony na najpopularniejszej platformie społecznościowej świata.
Tagi open graph działają także w przypadku innych platform, takich jak LinkedIn, Twitter, Instagram itp. W tym artykule skupiamy się jednak na ich zastosowaniu w kontekście Facebooka.
Załóżmy, że artykuł z Twojej strony został udostępniony na Facebooku. Platforma postara się automatycznie zaciągnąć odpowiednie zdjęcie tytułowe, zajawkę itp. System ten działa w miarę przyzwoicie, jeśli jednak chcesz skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców, powinieneś starać się o większą kontrolę nad tymi aspektami.
Omawiane znaczniki na FB dokładnie w tym Ci pomogą. Ich poszczególne typy pozwalają zarządzać różnymi elementami contentu, który jest udostępniany. Przybliżmy sobie zatem najważniejsze z nich:
Poniższe tagi pomogą Ci kontrolować to, jak Twoje treści prezentują się na Facebooku:
Znacznik ten decyduje o tym, jak będzie wyglądać tytuł strony. Zalecana długość to od 40 do 60 znaków ze spacjami.
Podczas gdy poprzedni znacznik jest odpowiednikiem meta title, tak ten spełnia podobną funkcję, co meta description – decyduje o tym, jaki opis strony zobaczą użytkownicy Facebooka.
Przykuwające uwagę zdjęcie we wpisie udostępnionym na Facebooku ma bardzo duże znaczenie. Omawiany tag pozwala je określić.
Ustal kanoniczny adres URL, aby mieć kontrolę nad tym, jak zliczane są dane.
Ten typ oznaczenia określa rodzaj contentu, np. artykuł, film, album muzyczny.
Omawiane tagi da się dodawać na stronę ręcznie. CMS-y z kolei pozwalają skorzystać z rozszerzeń, które upraszczają ten proces. Oto kilka z nich:
Jeśli z kolei chcesz sprawdzić to, czy zaimplementowane przez Ciebie tagi odpowiednio działają na Facebooku, wykorzystaj narzędzie Sharing Debugger.
Tagi open graph pozwolą Ci osiągnąć jeszcze lepsze efekty poprzez media społecznościowe. Postaraj się dlatego z nich korzystać.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Autor artykułu: Norbert Wyszyński
Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację