W tym artykule poruszamy:
Facebook odgrywa ważną rolę w marketingu internetowym w przypadku wielu firm. Jeśli chcesz, aby Twój content udostępniany na nim prezentował się jak najlepiej, powinieneś wykorzystać tagi open graph.
Tagi open graph – czym są?
Omawiane znaczniki na Facebooku zostały wprowadzone w 2010 roku. Umieszcza się je w sekcji <head> strony internetowej. Poprzedzone są oznaczeniem og: (np. og:title). Dzięki nim właściciele witryn internetowych mają większą kontrolę nad tym, jak ich content będzie wyglądać, gdy zostanie udostępniony na najpopularniejszej platformie społecznościowej świata.
Tagi open graph działają także w przypadku innych platform, takich jak LinkedIn, Twitter, Instagram itp. W tym artykule skupiamy się jednak na ich zastosowaniu w kontekście Facebooka.
Tagi open graph – dlaczego z nich korzystać?
Załóżmy, że artykuł z Twojej strony został udostępniony na Facebooku. Platforma postara się automatycznie zaciągnąć odpowiednie zdjęcie tytułowe, zajawkę itp. System ten działa w miarę przyzwoicie, jeśli jednak chcesz skuteczniej przyciągać uwagę odbiorców, powinieneś starać się o większą kontrolę nad tymi aspektami.
Omawiane znaczniki na FB dokładnie w tym Ci pomogą. Ich poszczególne typy pozwalają zarządzać różnymi elementami contentu, który jest udostępniany. Przybliżmy sobie zatem najważniejsze z nich:
Open graph – najważniejsze typy znaczników
Poniższe tagi pomogą Ci kontrolować to, jak Twoje treści prezentują się na Facebooku:
- og:title
Znacznik ten decyduje o tym, jak będzie wyglądać tytuł strony. Zalecana długość to od 40 do 60 znaków ze spacjami.
- og:description
Podczas gdy poprzedni znacznik jest odpowiednikiem meta title, tak ten spełnia podobną funkcję, co meta description – decyduje o tym, jaki opis strony zobaczą użytkownicy Facebooka.
- og:image
Przykuwające uwagę zdjęcie we wpisie udostępnionym na Facebooku ma bardzo duże znaczenie. Omawiany tag pozwala je określić.
- og:url
Ustal kanoniczny adres URL, aby mieć kontrolę nad tym, jak zliczane są dane.
- og:type
Ten typ oznaczenia określa rodzaj contentu, np. artykuł, film, album muzyczny.
Znaczniki na Facebooku – jak je wprowadzić?
Omawiane tagi da się dodawać na stronę ręcznie. CMS-y z kolei pozwalają skorzystać z rozszerzeń, które upraszczają ten proces. Oto kilka z nich:
- Yoast SEO – WordPress
- Prestashop Facebook Open Graph Tags – PrestaShop
- JFBConnect – Joomla
- Social Meta Tags – Magento 2
Jeśli z kolei chcesz sprawdzić to, czy zaimplementowane przez Ciebie tagi odpowiednio działają na Facebooku, wykorzystaj narzędzie Sharing Debugger.
Open graph – podsumowanie
Tagi open graph pozwolą Ci osiągnąć jeszcze lepsze efekty poprzez media społecznościowe. Postaraj się dlatego z nich korzystać.