12 grudnia 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
A zatem chcesz zrealizować pozycjonowanie lokalne. Na czym ono polega? Na co zwrócić uwagę w przypadku doboru firmy? Tego dowiesz się w tym artykule.
Pozycjonowanie stron internetowych polega na takim dostosowywaniu witryny, aby jak najlepiej wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Czynność ta obejmuje:
Pozycjonowanie lokalne firmy jest podobne w założeniach, jednak kładzie nacisk oprócz tego na dodatkowe kwestie:
Niektórzy przedsiębiorcy podczas dobierania firmy, która ma realizować w ich przypadku pozycjonowanie lokalne, koniecznie chcą, aby pochodziła z ich miasta. Uzasadniają to tym, że taka agencja będzie w stanie zrozumieć ich potrzeby, rynek i sytuację.
W poprzednim podpunkcie przybliżyliśmy sobie pokrótce założenia pozycjonowania lokalnego. Jak widać, w grę wchodzą przede wszystkim różne czynniki techniczne, związane z tym, co znajduje się na samej stronie, jak ona funkcjonuje oraz jak jest postrzegana zewnętrznie.
Dlaczego o tym wspominam? To, czy firma SEO pochodzi z Twojego miasta, czy nie, ma minimalne znaczenie, jeśli chodzi o praktyczne realizowanie założeń pozycjonowania lokalnego.
Niezależnie od lokalizacji, wszystkie agencje SEO są w stanie:
Z tego powodu podczas doboru firmy, która ma realizować pozycjonowanie lokalne, powinieneś brać pod uwagę przede wszystkim jej doświadczenie, wielkość i specjalizację. To właśnie takie podejście pozwoli Ci znaleźć specjalistów, którzy zadbają o Twoją widoczność.
Lokalizację firmy SEO powinieneś brać pod uwagę, jeśli koniecznie zależy Ci na możliwości spotykania się z jej przedstawicielami. Z drugiej strony nie powinna być to kluczowa kwestia z racji tego, że większość tego typu ustaleń można z powodzeniem zrealizować przez Internet lub telefonicznie.
W kontekście omawianego tematu sytuacja przedstawia się nieco inaczej, gdy w grę wchodzą lokalne agencje marketingowe. Jeśli zamierzasz realizować w swoim mieście działania marketingowe, które obejmują tradycyjne formy reklamy (np. plakaty, ulotki), wtedy faktycznie lokalizacja takiej firmy może mieć znaczenie.
Jak jednak już omówiliśmy, tego typu podejścia nie powinieneś przenosić na kontekst SEO, jako że w grę wchodzą tutaj inne zasady.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację