Jak pozycjonować sklep internetowy?

Jak pozycjonować sklep internetowy?

19 września 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Czy chcesz, aby Twój sklep zdobył wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i generował lepsze zyski? Jeśli tak, to musisz zainwestować w jego pozycjonowanie. W serii artykułów, którą sobie teraz przybliżymy, dokładnie dowiesz się, jak realizowany jest ten proces.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – czym jest?

SEO (Search Engine Optimization – Optymalizacja pod Wyszukiwarki Internetowe) to realizowane z długoterminowej perspektywy działania, których celem jest poprawienie widoczności danej witryny w Internecie zgodnie z wytycznymi Google.

W przypadku sklepów internetowych zadanie to jest trudniejsze w porównaniu do standardowych stron – witryny e-commerce są zwykle większe, zawierają mnóstwo treści oraz materiałów multimedialnych, ich struktura nawigacyjna jest znacznie bardziej złożona itp.

SEO sklepu internetowego wymaga dlatego nieco innego podejścia oraz dodatkowych kroków. W serii kolejnych artykułów przyjrzymy się im bliżej.

Pozycjonowanie sklepów online – co się na nie składa?

Następne artykuły przybliżą następujące kwestie:

[Uwaga – niektóre z artykułów z omawianej serii jeszcze nie są dostępne, ale pojawią się wkrótce]

1. Proces przygotowania do pozycjonowania

Przed przystąpieniem do samego SEO warto jest ustalić, na czym ów proces powinien przede wszystkim się skupić. W tym celu m.in. identyfikuje się najbardziej dochodowe produkty oraz analizuje konkurencję.

Przeczytaj artykuł Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego, aby dowiedzieć się więcej.

2. Audyt i dobór słów kluczowych

Audyt to pierwszy krok w celu ocenienia stanu sklepu oraz jego potrzeb. Umiejętny dobór fraz kluczowych pomaga z kolei ustalić, jak promować ofertę.

Przeczytaj artykuł Profesjonalny Audyt SEO i dobór słów kluczowych dla sklepu, aby dowiedzieć się więcej.

3. Ogólna optymalizacja sklepu

Sklep należy stale optymalizować z myślą o Google, jak i kliencie. Obejmuje to takie kwestie jak poprawa szybkości ładowania, zminimalizowanie ilości porzuconych koszyków, czy optymalizacja ścieżki zakupowej.

Przeczytaj artykuł Optymalizacja sklepu internetowego pod klienta oraz Google, aby dowiedzieć się więcej.

4. Struktura i budowa sklepu

Na każdym etapie tworzenia sklepu warto dbać o jego odpowiednią strukturę, nawigację oraz wygląd – wszystkie te aspekty przyczyniają się do lepszej sprzedaży.

Przeczytaj artykuł Dlaczego struktura sklepu internetowego jest ważna dla skutecznego pozycjonowania i generowania sprzedaży, aby dowiedzieć się więcej.

5. Opisy produktów i kategorii

Umiejętne opisy oferty sklepu to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Przygotowując je, warto jest trzymać się kilku reguł.

Przeczytaj artykuł Optymalizacja opisów produktów i kategorii w sklepie internetowym, aby dowiedzieć się więcej.

6. Analityka

Jeśli chcesz maksymalnie poprawić działanie swojego sklepu, musisz stale monitorować liczne aspekty związane z jego funkcjonowaniem. W tym celu przydatne okażą się różne narzędzia.

Przeczytaj artykuł Analityka podstawą w optymalizacji sprzedaży w sklepie internetowym, aby dowiedzieć się więcej.

7. Czy warto prowadzić SEO samodzielnie?

Na koniec przyjrzymy się temu, na jakie sposoby można samodzielnie pozycjonować sklep i dlaczego w większości przypadków nie jest to działanie warte zachodu.

Przeczytaj artykuł Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego – dlaczego jest nieskuteczne, aby dowiedzieć się więcej.

Pozycjonowanie sklepu – podsumowanie

Skuteczne pozycjonowanie sklepów w sieci jest możliwe – zapoznaj się z serią artykułów, aby zrozumieć, na czym dokładnie polega ten proces.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!