23 września 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
W artykule tym przybliżymy sobie to, jak przygotować się do procesu skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego. Zrealizowanie opisanych poniżej kroków bardzo pomoże w kolejnych działaniach.
Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego? W pierwszej kolejności trzeba ustalić, czego dany sklep w ogóle potrzebuje. Gdy nawiązujesz współpracę z agencją marketingową/SEO, bądź gotowy odpowiedzieć na pytania typu:
Taka analiza pomoże później m.in. w doborze fraz kluczowych i tworzeniu całej struktury sklepu.
Każda nisza e-commerce jest zwykle bardzo konkurencyjna, dlatego jeśli chcesz ustalić, jak pozycjonować sklep internetowy w skuteczny sposób, musisz mieć na uwadze działania swoich rywali. W tym celu analizuje się takie kwestie jak:
Samą konkurencję warto także podzielić na kilka kategorii:
Sklepy internetowe przyjmują następującą strukturę: Strona główna > Kategorie produktów > Podkategorie produktów > Produkty.
Przed rozpoczęciem działań z zakresu pozycjonowania dobrze jest ustalić, jak będzie wyglądać dokładnie struktura sklepu. W przeciwnym razie może dojść do niezamierzonego powielenia kategorii i podkategorii produktów, co z kolei potrafi prowadzić do duplikacji, kanibalizacji treści oraz innych niekorzystnych zjawisk.
Dzięki przemyślanej realizacji omówionych tutaj kroków przyszłe działania zaprocentują jeszcze bardziej. W kolejnym artykule przybliżymy sobie, czym jest audyt SEO oraz jak wypozycjonować sklep internetowy, umiejętnie dobierając frazy kluczowe.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację