W tym artykule poruszamy:
1. Dobierz frazy kluczowe
W przypadku tego, jak pisać teksty SEO, podstawą jest dobór odpowiednich fraz. W tym celu skorzystaj z różnych narzędzi jak SEMSTORM czy Senuto, aby ocenić ich popularność, konkurencyjność oraz to, jak są powiązane z innymi zapytaniami.
2. Skup się na frazach długiego ogona
Frazy długiego ogona (czy też na długi ogon) to zapytania, które składają się z 3 i więcej słów. Ich zaletą jest to, że są mniej konkurencyjne. Oprócz tego charakteryzują się precyzyjną intencją zakupową, dlatego tworząc tekst, będzie Ci łatwiej ustalić, jak dostosować go do potrzeb użytkownika.
3. Stosuj odpowiednie nagłówki
Rozbicie artykułu na czytelne i logicznie uporządkowane nagłówki pomaga Google zrozumieć strukturę tekstu oraz jego znaczenie.
Jest to także bardzo korzystne z punktu widzenia samego użytkownika. Gdy ktoś odwiedza Twoją stronę po raz pierwszy, zwykle jedynie skanuje treści, aby ustalić, czy w ogóle chce poświęcić im większą uwagę. Przejrzysta struktura nagłówków znacznie ułatwia to zadanie.
4. Pamiętaj o użytkowniku
Choć dobór fraz kluczowych i odpowiednie zamieszczanie ich w tekście ma duże znaczenie, to jednak nie powinno być realizowane kosztem czytelności i naturalności treści. Takie podejście mogło jeszcze mieć sens wiele lat temu, jednak algorytmy Google od tego czasu znacznie się rozwinęły.
Pamiętaj, że docelowymi odbiorcami Twoich treści są ludzie, czyli potencjalni klienci, a nie sam algorytm wyszukiwarki.
5. Stosuj linkowanie wewnętrzne
Czy wspominasz w swoim tekście o jakimś zagadnieniu, które zostało poruszone szerzej w innym artykule? A może nawiązujesz do swoich usług? Jeśli tak, to zalinkuj do odpowiednich stron. Dzięki temu zachęcisz użytkowników do tego, aby pozostali na Twojej witrynie dłużej i zapoznali się z większą ilością contentu.
Oprócz tego w ten sposób Google jest w stanie lepiej rozpoznać strukturę Twojej strony oraz ustalić, jak poszczególne treści są ze sobą powiązane.
6. Mierz efekty
Jeśli chcesz wyciągnąć ze swoich treści jak najwięcej, monitoruj to, jak sobie radzą. Ustal, czy frazy główne faktycznie są warte tego, aby się na nich skupiać. Sprawdzaj, czy konkurencja publikująca podobne treści osiąga lepsze efekty i jeśli tak – ustal dlaczego.
Podsumowanie
Jak więc widać, tworzenie tekstów pod SEO obejmuje wiele działań jak dobór fraz kluczowych, optymalizacja tekstu czy ciągła analiza treści. Jeśli chcesz osiągnąć pod tym względem jak najlepsze efekty, najlepiej skorzystaj z pomocy specjalistów. Skontaktuj się z nami – nasze usługi z zakresu content marketingu i pozycjonowania dostarczą na Twoją stronę wiele jakościowego contentu.