Jak skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma

Jak skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma

Czas czytania: 4 min.

Google Moja Firma to świetne narzędzie, które pomaga w promocji biznesu w głównych wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Jak zatem założyć profil w GMF i odpowiednio go skonfigurować? Tego dowiesz się w tym artykule.

Wizytówka firmy w Google – jak założyć?

Do stworzenia profilu w pierwszej kolejności będzie potrzebne konto Google. Zaloguj się na nie i przejdź na ten adres:

Google Moja Firma

Kliknij Zarządzaj teraz – zostaniesz przeniesiony do ekranu zakładania konta. Możliwe, że jakiś profil Twojej firmy już istnieje w sieci. Google mógł utworzyć go samodzielnie lub został on przygotowany przez dowolnego użytkownika. W takiej sytuacji po prostu go wyszukaj, wprowadzając odpowiednią nazwę.

Jeśli taki profil nie istnieje, kliknij Dodaj informacje o swojej firmie w Google. Zostaniesz przeniesiony do nowego ekranu, w którym należy podać nazwę przedsiębiorstwa oraz kategorię działalności.

W następnych krokach zostaniesz poproszony o podanie lokalizacji firmy:

Google Moja Firma

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo nie ma typowej lokalizacji, wybierz opcję Nie, a następnie określ region, w którym obsługujesz klientów.

W końcowych etapach zakładania profilu Google Moja Firma będziesz musiał jeszcze podać dodatkowe dane firmowe jak region, strona internetowa, numer telefonu, opis firmy itp. Do większości z tych sekcji możesz wrócić później, aby je uzupełnić.

Ostatni etap to weryfikacja profilu. Musisz ją przeprowadzić, aby móc w pełni zarządzać kontem w GMF. Czynność tę da się przeprowadzić na kilka sposobów:

  • Weryfikacja zbiorcza
  • E-mail
  • Kartka pocztowa
  • Weryfikacja natychmiastowa

Lokalizacja firmy w Google – jak ją dodać?

Przejdź do Map Google i znajdź miejsce, w którym znajduje się Twoja firma. Kliknij na nie prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Dodaj swoją firmę. Zostaniesz wtedy przekierowany do poprzednio omówionych, identycznych etapów tworzenia profilu Google Moja Firma.

Jeśli jednak już skonfigurowałeś wizytówkę firmy w Google, przejdź na swoje konto. W panelu nawigacyjnym kliknij Informacje, a następnie pole adresu:

Google Moja Firma

Otworzy się wtedy menu, w którym będziesz mógł wpisać adres firmy i zlokalizować jej dokładną lokalizację na mapie:

Google Moja Firma

Pamiętaj też, że dodawanie lokalizacji w Mapach Google zawsze jest darmowe. Niektórzy oszuści wmawiają, że za taką możliwość należy zapłacić, dlatego oferują związane z tym procesem „usługi” – nie daj się na to nabrać.

Wizytówka firmy w Google – jak dodać zdjęcia?

W panelu nawigacyjnym wybierz Zdjęcia:

Google Moja Firma

Zostaniesz przeniesiony do sekcji, w której można dodać zdjęcia z różnych kategorii i typów jak logo, widok główny, w pracy, zespół itp.

Google Moja Firma – podsumowanie

Konfiguracja profilu GMF nie jest trudna, a konto takie potrafi przynieść wiele korzyści. Postaraj się przygotować je najlepiej, jak możesz.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Head of Sales & Customer Success, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!