W tym artykule poruszamy:
Google Moja Firma to świetne narzędzie, które pomaga w promocji biznesu w głównych wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. Jak zatem założyć profil w GMF i odpowiednio go skonfigurować? Tego dowiesz się w tym artykule.
Wizytówka firmy w Google – jak założyć?
Do stworzenia profilu w pierwszej kolejności będzie potrzebne konto Google. Zaloguj się na nie i przejdź na ten adres:

Kliknij Zarządzaj teraz – zostaniesz przeniesiony do ekranu zakładania konta. Możliwe, że jakiś profil Twojej firmy już istnieje w sieci. Google mógł utworzyć go samodzielnie lub został on przygotowany przez dowolnego użytkownika. W takiej sytuacji po prostu go wyszukaj, wprowadzając odpowiednią nazwę.
Jeśli taki profil nie istnieje, kliknij Dodaj informacje o swojej firmie w Google. Zostaniesz przeniesiony do nowego ekranu, w którym należy podać nazwę przedsiębiorstwa oraz kategorię działalności.
W następnych krokach zostaniesz poproszony o podanie lokalizacji firmy:

Jeśli Twoje przedsiębiorstwo nie ma typowej lokalizacji, wybierz opcję Nie, a następnie określ region, w którym obsługujesz klientów.
W końcowych etapach zakładania profilu Google Moja Firma będziesz musiał jeszcze podać dodatkowe dane firmowe jak region, strona internetowa, numer telefonu, opis firmy itp. Do większości z tych sekcji możesz wrócić później, aby je uzupełnić.
Ostatni etap to weryfikacja profilu. Musisz ją przeprowadzić, aby móc w pełni zarządzać kontem w GMF. Czynność tę da się przeprowadzić na kilka sposobów:
- Weryfikacja zbiorcza
- Kartka pocztowa
- Weryfikacja natychmiastowa
Lokalizacja firmy w Google – jak ją dodać?
Przejdź do Map Google i znajdź miejsce, w którym znajduje się Twoja firma. Kliknij na nie prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Dodaj swoją firmę. Zostaniesz wtedy przekierowany do poprzednio omówionych, identycznych etapów tworzenia profilu Google Moja Firma.
Jeśli jednak już skonfigurowałeś wizytówkę firmy w Google, przejdź na swoje konto. W panelu nawigacyjnym kliknij Informacje, a następnie pole adresu:

Otworzy się wtedy menu, w którym będziesz mógł wpisać adres firmy i zlokalizować jej dokładną lokalizację na mapie:

Pamiętaj też, że dodawanie lokalizacji w Mapach Google zawsze jest darmowe. Niektórzy oszuści wmawiają, że za taką możliwość należy zapłacić, dlatego oferują związane z tym procesem „usługi” – nie daj się na to nabrać.
Wizytówka firmy w Google – jak dodać zdjęcia?
W panelu nawigacyjnym wybierz Zdjęcia:

Zostaniesz przeniesiony do sekcji, w której można dodać zdjęcia z różnych kategorii i typów jak logo, widok główny, w pracy, zespół itp.
Google Moja Firma – podsumowanie
Konfiguracja profilu GMF nie jest trudna, a konto takie potrafi przynieść wiele korzyści. Postaraj się przygotować je najlepiej, jak możesz.