W tym artykule poruszamy:
Sklepy internetowe mogą promować swoje produkty w Internecie na wiele różnych sposobów. W tym artykule bliżej przyjrzymy się temu, na czym polegają reklamy PLA.
Reklamy PLA – definicja
Product Listing Ads, czasami nazywane dynamicznymi reklamami produktów, to reklamy wyświetlane w wyszukiwarkach internetowych, mediach społecznościowych i aplikacjach, które sklepy internetowe wykorzystują do zwiększenia sprzedaży.
Jeśli Twoja firma spełnia wymagania danego dostarczyciela powierzchni reklamowej (np. Google Ads), Product Listing Ads nie są trudne do stworzenia. Elementy takiej reklamy obejmują opisy, cenę, główne linki oraz nazwę sklepu lub firmy.

Product Listing Ads – jak działają?
PLA są tworzone za pośrednictwem narzędzi dostarczanych przez danego dostawcę sieci reklamowej (może to być np. Amazon, Instagram, jednak w tym artykule skupiamy się na Google).
Omawiane reklamy nie polegają jednak jedynie na powiązanych słowach kluczowych, lecz posiłkują się danymi, jakie dostarczysz podczas tworzenia kampanii zakupowej. Kiedy zatem przykładowy użytkownik wprowadza konkretne zapytanie, wyszukiwarka wykorzystuje podane przez Ciebie informacje, aby dopasować Twoje towary do parametrów wyszukiwania. Jeśli są one dobrze dopasowane, zostaną one umieszczone na liście ofert (najbardziej istotne produkty pokazują się w pierwszej kolejności).
Reklamy przyjmują model aukcyjny, w przypadku którego ustala się maksymalną cenę za wyświetlenie reklamy lub jej kliknięcie. Te z najwyższą stawką od reklamodawcy i odznaczające się najlepszą jakością zazwyczaj plasują się wyżej w wynikach wyszukiwania niż inne oferty.
Google Ads PLA – co rozważyć przed ich wprowadzeniem?
Istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę przed zainwestowaniem w reklamy PLA:
Kategorie produktów
Promowanie niszowych produktów za pomocą PLA może być szczególnie korzystne. Jako że przyjmują one graficzny format, a dane na ich temat dostosowują się kontekstowo do zapytań użytkowników, istnieje duża szansa, że zwrócisz na nie uwagę docelowym klientom.
Oczywiście warto korzystać z Product Listing Ads także w przypadku bardziej nasyconych rynków, ale pamiętaj, że będzie się to wiązało ze znacznie większą inwestycją czasową i pieniężną.
Budżet
W przypadku PLA warto dokładnie przyjrzeć się swojemu budżetowi. Efektywne wykorzystanie modelu aukcyjnego wymaga regularnego i prowadzonego z długoterminowej perspektywy aktualizowania i przeglądania ofert. Warto dlatego dobrze zastanowić się, ile środków jesteś gotowy przeznaczyć na prowadzenie takiej kampanii.
Jakość strony internetowej
Reklamy PLA to nie SEO, jednak w ich przypadku jakość Twojej strony internetowej także ma duże znaczenie. Jest ona brana pod uwagę, gdy system ocenia, czy wyświetlić daną reklamę w przypadku konkretnych zapytań i jaki priorytet jej nadać.
Gdy w końcu potencjalni klienci klikną Twoją reklamę, powinni oni trafić na funkcjonalną i świetnie zaprojektowaną witrynę. Postaraj się o ten aspekt zwłaszcza w przypadku optymalizacji pod mobile, gdyż PLA w kontekście tych urządzeń mają duży potencjał.
Reklamy PLA – podsumowanie
Product Listing Ads to świetny sposób docierania do klientów dla wielu sklepów internetowych. Postaraj się zatem wykorzystać ich potencjał.