Google Ads – co to jest?

Google Ads – co to jest?

17 czerwca 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.

Jeśli planujesz działania reklamowe w Internecie, zapewne słyszałeś o Google Ads. Do czego dokładnie odnosi się ten termin? Czy jest tym samym, co Google Adwords Ads? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule.

Google Ads – co to?

Google Ads to nazwa, która odnosi się do szerokiej gamy usług reklamowych oferowanych przez Google. Sieć owa obejmuje:

  • Wyszukiwarkę Google.
  • Strony partnerskie.
  • Aplikacje partnerskie.

Usługi te mają pomagać firmom docierać do mnóstwa osób, które szukają odpowiedzi w wyszukiwarce, oglądają filmy na YouTube, odkrywają nowe miejsca na Mapach Google, pobierają aplikacje w Google Play, czy przeglądają treści w Internecie.

Google Ads – co to jest w porównaniu do Google Adwords?

Google Adwords powstało w 2000 roku i było po prostu pierwotną nazwą oraz formą obecnie używanego Google Ads.

Google Adwords skupiało się przede wszystkim na reklamach widocznych w wynikach wyszukiwania. Jednak z biegiem czasu to, jak korzystamy z sieci, drastycznie się zmieniło. Większość ludzi w ciągu dnia nieustannie i szybko przełącza się między różnymi czynnościami, takimi jak wyszukiwanie produktów, oglądanie filmów, przeglądanie treści, granie w gry itd. Urządzenia mobilne stanowią także ogromną część codziennego życia, umożliwiając użytkownikom korzystanie z Internetu w dowolnym miejscu i czasie.

Właśnie z m.in. tych powodów z czasem podjęto decyzję o gruntownym przebudowaniu Google Adwords, czemu jak najbardziej słusznie towarzyszyła także nowa nazwa wprowadzona w 2018 roku. Google Ads to obecnie rozbudowane narzędzie, które pozwala dotrzeć do klientów niezależnie od tego, z jakich korzystają kanałów, urządzeń czy formatów treści.

Kampania Google Ads – czym jest?

Kampania Google Ads to inaczej zestaw grup reklam skonfigurowanych wedle wybranych lokalizacji, budżetu oraz innych ustawień. Można je także zorganizować według kategorii produktów i usług.

Gdy mowa zatem o prowadzeniu kampanii reklamowej w Google Ads, w grę wchodzą ogólne, zaplanowane na szeroką skalę działania marketingowe.

Oto kilka innych podstawowych informacji na temat kampanii Google Ads:

  • Z poziomu jednego konta Google Ads można zarządzać wieloma kampaniami.
  • Każdej kampanii da się przydzielić inne lokalizacje i budżety, aby sprawniej nimi nadzorować.
  • W skład pojedynczej kampanii wchodzi przynajmniej jedna grupa reklam.
  • Google nie wymaga minimalnej kwoty związanej z wydatkami na reklamy – możesz dowolnie zarządzać swoim budżetem.

Google Ads – podsumowanie

Kampanie prowadzone w Google Ads to świetny sposób na pozyskanie nowych klientów. Postaraj się dlatego skorzystać z tego, jakie możliwości oferują.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!