W tym artykule poruszamy:
Jeśli planujesz działania reklamowe w Internecie, zapewne słyszałeś o Google Ads. Do czego dokładnie odnosi się ten termin? Czy jest tym samym, co Google Adwords Ads? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w tym artykule.
Google Ads – co to?
Google Ads to nazwa, która odnosi się do szerokiej gamy usług reklamowych oferowanych przez Google. Sieć owa obejmuje:
- Wyszukiwarkę Google.
- Strony partnerskie.
- Aplikacje partnerskie.
Usługi te mają pomagać firmom docierać do mnóstwa osób, które szukają odpowiedzi w wyszukiwarce, oglądają filmy na YouTube, odkrywają nowe miejsca na Mapach Google, pobierają aplikacje w Google Play, czy przeglądają treści w Internecie.
Google Ads – co to jest w porównaniu do Google Adwords?
Google Adwords powstało w 2000 roku i było po prostu pierwotną nazwą oraz formą obecnie używanego Google Ads.
Google Adwords skupiało się przede wszystkim na reklamach widocznych w wynikach wyszukiwania. Jednak z biegiem czasu to, jak korzystamy z sieci, drastycznie się zmieniło. Większość ludzi w ciągu dnia nieustannie i szybko przełącza się między różnymi czynnościami, takimi jak wyszukiwanie produktów, oglądanie filmów, przeglądanie treści, granie w gry itd. Urządzenia mobilne stanowią także ogromną część codziennego życia, umożliwiając użytkownikom korzystanie z Internetu w dowolnym miejscu i czasie.
Właśnie z m.in. tych powodów z czasem podjęto decyzję o gruntownym przebudowaniu Google Adwords, czemu jak najbardziej słusznie towarzyszyła także nowa nazwa wprowadzona w 2018 roku. Google Ads to obecnie rozbudowane narzędzie, które pozwala dotrzeć do klientów niezależnie od tego, z jakich korzystają kanałów, urządzeń czy formatów treści.
Kampania Google Ads – czym jest?
Kampania Google Ads to inaczej zestaw grup reklam skonfigurowanych wedle wybranych lokalizacji, budżetu oraz innych ustawień. Można je także zorganizować według kategorii produktów i usług.
Gdy mowa zatem o prowadzeniu kampanii reklamowej w Google Ads, w grę wchodzą ogólne, zaplanowane na szeroką skalę działania marketingowe.
Oto kilka innych podstawowych informacji na temat kampanii Google Ads:
- Z poziomu jednego konta Google Ads można zarządzać wieloma kampaniami.
- Każdej kampanii da się przydzielić inne lokalizacje i budżety, aby sprawniej nimi nadzorować.
- W skład pojedynczej kampanii wchodzi przynajmniej jedna grupa reklam.
- Google nie wymaga minimalnej kwoty związanej z wydatkami na reklamy – możesz dowolnie zarządzać swoim budżetem.
Google Ads – podsumowanie
Kampanie prowadzone w Google Ads to świetny sposób na pozyskanie nowych klientów. Postaraj się dlatego skorzystać z tego, jakie możliwości oferują.