W tym artykule poruszamy:
Co oznacza „szybka reklama” w kontekście Google Ads?
Określenie szybka reklama w stosunku do Google Ads odnosi się do czasu jaki potrzebny jest na skonfigurowanie i uruchomienie kampanii. Zależnie od wybranego typu kampanii i stopnia jej złożoności szybkie uruchomienie może zająć od kilku minut do kilku godzin.
Najszybsza w uruchomieniu jest Kampania Inteligentna. Ten typ kampanii możliwy jest do uruchomienia jedynie na nowych kontach reklamowych stworzonych z myślą o Kampaniach Inteligentnych. Najczęściej wykorzystuje się ją do promowania wizytówek Google Business. Kampanie Inteligentne nie wymagają tworzenia treści i skomplikowanego kierowania na odbiorców.
- Podajesz adres reklamowanej strony/profilu firmy
- Ustalasz budżet
- Obserwujesz jak tracisz budżet na reklamę, nad którą nie masz kontroli
Kampanie Inteligentne były szeroko promowanym formatem reklamowym przez konsultantów Google Ads przed wprowadzeniem kampanii Performance Max.
Na przeciwległym biegunie czasowym znajdują się tradycyjne reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania. Kampanie tekstowe są tradycyjnym formatem reklamowym, który rozpoczął ekspansję Google Ads i przetrwał wszystkie dotychczasowe rewolucje tego systemu. Jest on po prostu najbardziej uniwersalny i często najskuteczniejszy.
Tworzenie kampanii tekstowej zajmuje najwięcej czasu ze względu na złożoność procesu. Oprócz standardowych kroków związanych z zakładaniem konta i konfiguracją sposobu płatności trzeba podjąć decyzje dotyczące:
- Dziennego budżetu reklamowego
- Maksymalnego kosztu kliknięcia/Kosztu za akcję (CPC/CPA)
- Celu kampanii: Kliknięcia/Konwersje
- Dobrać słowa kluczowe, na które będzie wyświetlała się kampania
- Przygotować do 14 nagłówków reklamowych o długości do 30 znaków ze spacjami.
- Przygotować cztery teksty reklamowe o długości 90 znaków ze spacjami każdy.
- Ustawić zasięg terytorialny reklamy
- Skorzystać z ustawień opcjonalnych:
- Kierowanie demograficzne
- Harmonogram wyświetlania reklam
- Wykluczanie słów kluczowych
- Wykluczanie lokalizacji
- Indywidualne stawki za kliknięcie dla wybranych słów kluczowych
- Uruchomić proces uczenia kampanii, który może zająć do 7 dni
Porównując liczbę kroków, które musimy wykonać uruchamiając oba te typy kampanii bez trudu możemy zrozumieć dlaczego pierwsza z nich może zostać skonfigurowana w kilka minut, podczas gdy druga wymaga kilku godzin.
Kampanie Google Ads mają przynosić firmie zyski, nie “przepalać” budżet na bezwartościowe kliknięcia. Poświęcenie kilku godzin na skonfigurowanie skutecznej kampanii lub powierzenie tego zadania specjalistom, to nadal szybka reklama, ale oparta o silne podstawy.
Przewaga reklamy natychmiastowej nad działaniami organicznymi
Pierwsze efekty pozycjonowania organicznego widać nawet po 2 tygodniach od rozpoczęcia działań. Wyraźne efekty biznesowe pojawiają się dla większości branż po 3 miesiącach. Jeśli jednak działasz na rynku o wysokiej konkurencji, pomimo prawidłowo dobranego budżetu, na efekty możesz czekać nawet pół roku.
Efekty kampanii Google Ads widzisz natychmiast po jej uruchomieniu. Reklamy zaczynają się wyświetlać zgodnie z ustalonym budżetem i harmonogramem od razu po uruchomieniu kampanii. Siedem dni, o których wspomniałem wyżej, służą systemom Google Ads na dobranie najlepszych treści reklamowych spośród kilkunastu przygotowanych nagłówków i treści reklamowych. Kampania działa więc natychmiast, a z czasem staje się tylko lepsza.
Czy to oznacza, że pozycjonowanie organiczne jest bezwartościowe? Nie! Należy jednak rozumieć zasadę działania Google Ads i pozycjonowania organicznego traktując te usługi jako komplementarne. Google Ads umożliwia budowę bazy klientów natychmiast, ale wraz z zakończeniem prowadzenia kampanii przestają do nas spływać nowi klienci. Pozycjonowanie organiczne pozwala na budowanie stałego dopływu klientów, ale nie dzieje się to natychmiast.
Jakie branże najszybciej wykorzystają potencjał reklam Google?
Google Ads oferuje wiele formatów reklamowych, które można dobierać zgodnie z aktualnymi potrzebami firmy. Niemal każda branża może reklamować się w Google Ads i czerpać z tego korzyści. Absolutnymi wyjątkami są tutaj branże i tematy zakazane przez wewnętrzne regulacje firmy Google oraz prawo krajowe:
- Hazard
- Zabiegi medyczne
- Podróbki produktów
- Treści seksualne
- Alkohol
- Produkty finansowe
Dodatkowo reklamy mogą zostać oflagowane i zakazane, jeśli reklamują treści i produkty niebezpieczne, nieuczciwe postępowania, treści drażliwe i nieodpowiednie. Jest to szeroka gama pojęć, ale w większości odnosi się do tematów, których przeciętny użytkownik Google i tak by nie szukał.
Najlepiej reklamy Google Ads sprawdzą się w branżach pozyskujących klientów z pierwszego kontaktu. Produktach i usługach natychmiastowych:
- Zakłady pogrzebowe
- Usługi złotej rączki (elektryk, hydraulik)
- Mechanika samochodowa i lawety
- Sklepy z produktami do zakupu na ostatnią chwilę
- prezenty świąteczne
- kwiaciarnie wysyłkowe
- produkty na specjalne okazje
W przypadku branż, dla których pozyskanie klienta nie odbywa się z pierwszego kontaktu, ale jest wieloetapowym procesem decyzyjnym wymagającym namysłu, reklamy Google Ads również się sprawdzą. Pod warunkiem zastosowania ich odpowiedniej kombinacji.
Kto z nas nie irytował się, że po sprawdzeniu cen deski sedesowej albo lodówki, produkty te śledziły go w internecie tygodniami. To właśnie zasługa wykorzystania kombinacji reklam. Przykładowo standardowej reklamy tekstowej lub reklamy produktowej w połączeniu z reklamą remarketingową Performance Max.
Oczywiście rozwiązanie to nie jest uniwersalne. Standardowa konfiguracja kampanii remarketingowej powoduje podążanie za użytkownikiem przez 30 dni. Raczej nie szukamy hydraulika przez miesiąc do awarii rury kanalizacyjnej i z całą pewnością nie chcemy przez miesiąc otrzymywać powiadomień od zakładu pogrzebowego.
Kiedy warto zacząć kampanię Google Ads?
Teraz już i natychmiast. To jest najbardziej prawidłowa z odpowiedzi. Pozycjonowanie strony rozpoczyna się na 3 do 6 miesięcy przed wydarzeniem, żeby kampania miała czas się rozpędzić.
Kampania Google Ads jak wykazałem powyżej działa od chwili jej uruchomienia. Co więcej kampania stworzona przez profesjonalistów z Naszego zespołu może się pochwalić wysokim poziomem optymalizacji już w chwili jej uruchomienia.
Nie trać czasu i pieniędzy na samodzielne eksperymenty z Google Ads lub telefoniczne wsparcie “ekspertów” Google. Zgłoś się do Nas i zobacz jak Twój biznes rośnie!