W tym artykule poruszamy:
Google daje dostęp do wielu narzędzi, które pozwalają zdobywać klientów przez Internet. Jednym z najpopularniejszych to Kampania Display oraz Kampania Performance Max. Jak one działają i kiedy warto z nich korzystać? Tego dowiesz się w tym artykule.
Kampania display – co to jest?
Reklama display to reklama graficzna, której towarzyszy także zwykle tekst, tag line lub call to action. Może być ona anonimowana lub statyczna. Wyświetla się na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.
Po jej kliknięciu użytkownik jest przenoszony na docelową stronę ustaloną przez reklamodawcę.
Reklamy takie wyświetlają się w Sieci Reklamowej Google, która obejmuje:
- strony internetowe partnerów,
- aplikacje i strony Google jak Google Finance, Gmail, YouTube.
- aplikacje mobilne partnerów.
Kampania Display pozwala wyświetlać reklamy w różnej formie:
- Banery – najpopularniejszy format, który może być widoczny w różnych miejscach na stronie.
- Reklamy pełnoekranowe – wyświetlają się na całym ekranie, zanim odwiedzający zobaczy główną treść strony.
- Reklamy wykorzystujące remarketing (retargeting) – reklamy takie „zapamiętują” to, czym zainteresował się odwiedzający, a następnie wyświetlają się w innych miejscach, aby zachęcić go do ponownego zainteresowania się ofertą i powróceniem do niej.
Kampania Performance Max Google Ads – co to jest?
Performance Max to typ kampanii w Google Ads, w której definiujesz cel i dostarczasz assety (pliki graficzne, hasła reklamowe itp.) oraz informacje o tym, co chcesz promować.
Google następnie automatycznie generuje reklamy, które wyświetlają się w Sieci Google. W jejskład wchodzą:
- Sieć Reklamowa Google – wspomniana wcześniej grupa stron i aplikacji należących do Google oraz partnerów.
- Sieć Wyszukiwania Google – podstawowa strona wyników wyszukiwania, Mapy i Zakupy Google, inne witryny partnerów.
System dostosowuje format i umiejscowienie reklam w zależności od użytkowników. Jeśli przykładowo uzna, że dany produkt najlepiej promować na YouTube, zwiększy stawki w przypadku tej platformy, a obniży je w głównych wynikach wyszukiwania.
Kampania Display Google czy Performance Max?
Choć Performance Max wydaje się lepszą opcją z uwagi na automatyzację, Google zaleca, aby skorzystać z niej tylko wtedy, gdy spełniasz następujące wymogi:
- Masz konkretne cele dotyczące reklam i konwersji (np. prowadzenie sprzedaży online, generowanie leadów itp.).
- Chcesz zmaksymalizować wydajność swojej kampanii i nie ogranicza Cię pod tym względem dobór kanału.
- Chcesz mieć łatwy dostęp do wszystkich kanałów reklamowych Google, prowadząc jedną kampanię.
- Chcesz uzyskać dodatkowy zasięg i pułapy konwersji poza kampaniami opartymi na słowach kluczowych w wyszukiwarce.
Jeśli spełniasz te warunki, zdecyduj się na Performance Max – osiągniesz dzięki temu znakomite rezultaty. Jeśli nie, skup się na tym, aby Twoja Kampania Display była jak najlepiej zoptymalizowana.
Podsumowanie
Omówione tutaj narzędzia reklamowe są bardzo przydatne. Rozważ swoją sytuację i zdecyduj, z których z nich powinieneś skorzystać.