W tym artykule poruszamy:
Generowanie dużego ruchu to nie wszystko. Na uwadze musisz mieć także to, aby zadbać o jakość doświadczenia osób, gdy już trafią na Twoją witrynę. Z tego względu na uwadze warto mieć SXO SEO. Co oznacza ten termin? Tego dowiesz się w tym artykule.
SXO – co to jest?
SXO to skrót od Search Experience Optimization. Jest to połączenie SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience).
Rolą SEO jest generowanie ruchu. UX skupia się z kolei na tym, aby ich doświadczenie na owej witrynie było jak najlepsze. SXO bierze pod uwagę oba te cele. Jego założenia są takie, aby przyciągać odwiedzających, w przypadku których istnieje duża szansa, że będą zadowoleni z tego, co zobaczą i dokonają zakupu.
Usługi SXO – na czym polegają?
SXO skupia się na pozyskiwaniu wartościowego klienta. Z tego powodu ważne jest zrozumienie jego intencji i tego, czego dokładnie poszukuje na witrynie. Strona zoptymalizowana pod tym względem będzie atrakcyjna z jego punktu widzenia, dzięki czemu zostanie na niej na dłużej.
Sama witryna musi oczywiście być także dobrze widoczna, aby można było w ogóle mówić o przyciąganiu jakościowych użytkowników. Usługi SXO obejmują zatem wiele różnych czynności:
1. Optymalizacja meta treści
Zawartość meta description i meta title to główny sposób zakomunikowania użytkownikowi znajdującemu się w wynikach wyszukiwania tego, czego dotyczy Twoja strona. Warto dlatego w przemyślany sposób dostosować ich treść. W ten sposób zwiększysz szanse na to, że przyciągniesz do siebie dokładnie takie osoby, jakie chcesz.
Choć nie ma to większego znaczenia z punktu widzenia SEO, to w meta description warto jest zamieszczać odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli będą one odpowiadać dokładnie tym, które użytkownik wpisał w wyszukiwarkę jako zapytanie, zostaną one pogrubione, co pomoże przykuć uwagę.
2. Dobrze zorganizowany i sformatowany content
Jakościowy content to główne narzędzie, które pozwoli zatrzymać użytkownika na dłużej. Warto jest zadbać o jego przejrzystą formę – różne nagłówki, częste akapity, listy wypunktowane i grafiki pozwalają odwiedzającemu szybko znaleźć interesujące go informacje.
Dobrym pomysłem jest także przemyślane linkowanie wewnętrzne – zamieszczaj odnośniki do własnych treści, które są powiązane z aktualnie omawianymi zagadnieniami, aby szybko przekierować odwiedzających do innego potencjalnie interesującego ich contentu.
3. Czynniki Page Experience
Aktualizacja Google Page Experience (Sygnał Dotyczący Jakości Strony) skupia się na następujących metrykach:
- LCP – Largest Contentful Paint.
- FID – First Input Delay.
- CLS – Cumulative Layout Shift.
- Bezpieczne przeglądanie.
- Dostosowanie do urządzeń mobilnych.
- Zabezpieczenie HTTPS.
- Brak nachalnych reklam pełnoekranowych.
Te 3 metryki Core Web Vitals, jak i pozostałe wartości są bardzo ważne z punktu widzenia Google. Dbając o nie, zapewnisz także świetne doświadczenie użytkownika.
SXO – podsumowanie
Search Experience Optimization może bardzo pomóc w zdobywaniu klientów w Internecie. Zastanów się dlatego nad przeprowadzeniem audytu SXO i skorzystaniu z tego typu usług, aby zoptymalizować ten aspekt.