Co to jest SXO SEO

Co to jest SXO SEO

15 sierpnia 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.

Generowanie dużego ruchu to nie wszystko. Na uwadze musisz mieć także to, aby zadbać o jakość doświadczenia osób, gdy już trafią na Twoją witrynę. Z tego względu na uwadze warto mieć SXO SEO. Co oznacza ten termin? Tego dowiesz się w tym artykule.

SXO – co to jest?

SXO to skrót od Search Experience Optimization. Jest to połączenie SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience).

Rolą SEO jest generowanie ruchu. UX skupia się z kolei na tym, aby ich doświadczenie na owej witrynie było jak najlepsze. SXO bierze pod uwagę oba te cele. Jego założenia są takie, aby przyciągać odwiedzających, w przypadku których istnieje duża szansa, że będą zadowoleni z tego, co zobaczą i dokonają zakupu.

Usługi SXO – na czym polegają?

SXO skupia się na pozyskiwaniu wartościowego klienta. Z tego powodu ważne jest zrozumienie jego intencji i tego, czego dokładnie poszukuje na witrynie. Strona zoptymalizowana pod tym względem będzie atrakcyjna z jego punktu widzenia, dzięki czemu zostanie na niej na dłużej.

Sama witryna musi oczywiście być także dobrze widoczna, aby można było w ogóle mówić o przyciąganiu jakościowych użytkowników. Usługi SXO obejmują zatem wiele różnych czynności:

1. Optymalizacja meta treści

Zawartość meta description i meta title to główny sposób zakomunikowania użytkownikowi znajdującemu się w wynikach wyszukiwania tego, czego dotyczy Twoja strona. Warto dlatego w przemyślany sposób dostosować ich treść. W ten sposób zwiększysz szanse na to, że przyciągniesz do siebie dokładnie takie osoby, jakie chcesz.

Choć nie ma to większego znaczenia z punktu widzenia SEO, to w meta description warto jest zamieszczać odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli będą one odpowiadać dokładnie tym, które użytkownik wpisał w wyszukiwarkę jako zapytanie, zostaną one pogrubione, co pomoże przykuć uwagę.

2. Dobrze zorganizowany i sformatowany content

Jakościowy content to główne narzędzie, które pozwoli zatrzymać użytkownika na dłużej. Warto jest zadbać o jego przejrzystą formę – różne nagłówki, częste akapity, listy wypunktowane i grafiki pozwalają odwiedzającemu szybko znaleźć interesujące go informacje.

Dobrym pomysłem jest także przemyślane linkowanie wewnętrzne – zamieszczaj odnośniki do własnych treści, które są powiązane z aktualnie omawianymi zagadnieniami, aby szybko przekierować odwiedzających do innego potencjalnie interesującego ich contentu.

3. Czynniki Page Experience

Aktualizacja Google Page Experience (Sygnał Dotyczący Jakości Strony) skupia się na następujących metrykach:

  • LCP – Largest Contentful Paint.
  • FID – First Input Delay.
  • CLS – Cumulative Layout Shift.
  • Bezpieczne przeglądanie.
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  • Zabezpieczenie HTTPS.
  • Brak nachalnych reklam pełnoekranowych.

Te 3 metryki Core Web Vitals, jak i pozostałe wartości są bardzo ważne z punktu widzenia Google. Dbając o nie, zapewnisz także świetne doświadczenie użytkownika.

SXO – podsumowanie

Search Experience Optimization może bardzo pomóc w zdobywaniu klientów w Internecie. Zastanów się dlatego nad przeprowadzeniem audytu SXO i skorzystaniu z tego typu usług, aby zoptymalizować ten aspekt.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!