szybki-kontakt
Co to jest SXO SEO

Co to jest SXO SEO

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

15 sierpnia 2022 Czas czytania: 8 min.

Generowanie dużego ruchu to nie wszystko. Na uwadze musisz mieć także to, aby zadbać o jakość doświadczenia osób, gdy już trafią na Twoją witrynę. Z tego względu na uwadze warto mieć SXO SEO. Co oznacza ten termin? Tego dowiesz się w tym artykule.

SXO – co to jest?

SXO to skrót od Search Experience Optimization. Jest to połączenie SEO (Search Engine Optimization) oraz UX (User Experience).

Rolą SEO jest generowanie ruchu. UX skupia się z kolei na tym, aby ich doświadczenie na owej witrynie było jak najlepsze. SXO bierze pod uwagę oba te cele. Jego założenia są takie, aby przyciągać odwiedzających, w przypadku których istnieje duża szansa, że będą zadowoleni z tego, co zobaczą i dokonają zakupu.

Usługi SXO – na czym polegają?

SXO skupia się na pozyskiwaniu wartościowego klienta. Z tego powodu ważne jest zrozumienie jego intencji i tego, czego dokładnie poszukuje na witrynie. Strona zoptymalizowana pod tym względem będzie atrakcyjna z jego punktu widzenia, dzięki czemu zostanie na niej na dłużej.

Sama witryna musi oczywiście być także dobrze widoczna, aby można było w ogóle mówić o przyciąganiu jakościowych użytkowników. Usługi SXO obejmują zatem wiele różnych czynności:

1. Optymalizacja meta treści

Zawartość meta description i meta title to główny sposób zakomunikowania użytkownikowi znajdującemu się w wynikach wyszukiwania tego, czego dotyczy Twoja strona. Warto dlatego w przemyślany sposób dostosować ich treść. W ten sposób zwiększysz szanse na to, że przyciągniesz do siebie dokładnie takie osoby, jakie chcesz.

Choć nie ma to większego znaczenia z punktu widzenia SEO, to w meta description warto jest zamieszczać odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli będą one odpowiadać dokładnie tym, które użytkownik wpisał w wyszukiwarkę jako zapytanie, zostaną one pogrubione, co pomoże przykuć uwagę.

2. Dobrze zorganizowany i sformatowany content

Jakościowy content to główne narzędzie, które pozwoli zatrzymać użytkownika na dłużej. Warto jest zadbać o jego przejrzystą formę – różne nagłówki, częste akapity, listy wypunktowane i grafiki pozwalają odwiedzającemu szybko znaleźć interesujące go informacje.

Dobrym pomysłem jest także przemyślane linkowanie wewnętrzne – zamieszczaj odnośniki do własnych treści, które są powiązane z aktualnie omawianymi zagadnieniami, aby szybko przekierować odwiedzających do innego potencjalnie interesującego ich contentu.

3. Czynniki Page Experience

Aktualizacja Google Page Experience (Sygnał Dotyczący Jakości Strony) skupia się na następujących metrykach:

  • LCP – Largest Contentful Paint.
  • FID – First Input Delay.
  • CLS – Cumulative Layout Shift.
  • Bezpieczne przeglądanie.
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  • Zabezpieczenie HTTPS.
  • Brak nachalnych reklam pełnoekranowych.

Te 3 metryki Core Web Vitals, jak i pozostałe wartości są bardzo ważne z punktu widzenia Google. Dbając o nie, zapewnisz także świetne doświadczenie użytkownika.

SXO – podsumowanie

Search Experience Optimization może bardzo pomóc w zdobywaniu klientów w Internecie. Zastanów się dlatego nad przeprowadzeniem audytu SXO i skorzystaniu z tego typu usług, aby zoptymalizować ten aspekt.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

SEO

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33