Co zrobić aby strona była widoczna w Google

Co zrobić aby strona była widoczna w Google

30 sierpnia 2021 Autor: Roksana Dębowiak Czas czytania: 7 min.

Własna strona internetowa to bardzo ważny element promocji praktycznie każdej firmy. Jeśli jednak chcesz, aby była ona lepiej widoczna w Google, stoi przed tobą trudne zadanie. W tym artykule zapoznasz się zatem z przydatnymi wskazówkami, które pomogą ci zwiększyć widoczność witryny w Google.

Jak poprawić widoczność strony w Google – wskazówki

Oto kilka prostych porad, które pomogą ci lepiej pozycjonować stronę w Google:

  • Stosuj słowa kluczowe

Google łatwiej zauważa strony, które są dopasowane pod konkretne wyszukiwania. Jeżeli więc zajmujesz się tworzeniem treści, powinieneś uwzględnić wprowadzenie słów kluczowych. Możesz je zamieścić np. w tytule, meta opisie oraz adresach URL konkretnych podstron w twojej witrynie.

Niemniej jednak nie stosuj nadmiernie słów kluczowych, ponieważ Google może potraktować taką praktykę jako keyword stuffing, co źle wpłynie na pozycję twojej strony.

  • Wykorzystaj media społecznościowe

Media społecznościowe to jeden z najtańszych, a zarazem najprostszych sposobów na poprawienie widoczności w Google. Wystarczy, że założysz np. Fanpage na Facebooku lub konto na Twitterze. Zamieszczaj na takich portalach linki prowadzące do różnych treści z twojej strony, a dzięki temu zwiększysz ich widoczność w Google.

  • Skorzystaj z usług firmy zajmującej się pozycjonowaniem stron

Jeżeli chcesz, aby prawdziwi eksperci zajęli się pozycjonowaniem twojej strony, powinieneś skorzystać z oferty firmy SEO. Chociaż takie usługi mogą być drogie, to na pewno pomogą ci w zdobyciu klientów.

Czym jest pozycjonowanie organiczne i dlaczego warto je wykorzystać?

Pozycjonowanie organiczne to szereg działań przeprowadzanych w obrębie optymalizowanej strony oraz poza nią, które mają na celu zwiększenie jej widoczności i pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Dlaczego warto zainwestować w tę strategię? Wpisując w Google konkretne hasło, otrzymujemy listę wyników wyszukiwania. Zawiera ona linki sponsorowane (reklamy z sieci Google Ads), a także wyniki organiczne (nazywane także naturalnymi lub bezpłatnymi). Działania z zakresu SEO pozwalają zwiększyć widoczność w Google właśnie w przypadku takich pozycji.

Wyniki organiczne są chętniej klikane przez użytkowników niż linki sponsorowane. Oprócz tego 3 pierwsze pozycje zgarniają ogromną ilość odwiedzin w porównaniu do reszty odnośników.

Podsumowanie

Chociaż pozycjonowanie w Google jest wymagającym zadaniem, które zajmuje sporo czasu, warto dbać o ten proces, gdyż może on przynieść później świetne efekty. Pamiętaj też, że algorytm Google stale się zmienia i jeżeli nie będziesz na bieżąco z nowymi zmianami, konkurencja będzie w stanie cię łatwo wyprzedzić.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Roksana Dębowiak

Autor artykułu:

Od 6 lat w DNS Group, aktualnie na stanowisku Sales Manager, specjalizuję się w sprzedaży i budowaniu trwałych relacji biznesowych. Moja rola w firmie skupia się na zarządzaniu kontaktem z klientem.

Zapisz się do newslettera!