Czy linkowanie to pozycjonowanie w 2023 roku

Czy linkowanie to pozycjonowanie w 2023 roku

21 listopada 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.

Jeśli chcesz zdobyć przewagę w marketingu internetowym i SEO, musisz korzystać ze skutecznych strategii. Jedną z nich jest umiejętne linkowanie strony. Pozycjonowanie może na tym naprawdę wiele zyskać. W tym artykule dowiesz się, na czym polega ta metoda.

Linkowanie stron – czym jest?

Linkowanie stron to przemyślane i zorganizowane działanie, którego celem jest ulepszenie profilu odnośników danej witryny, jak i poprawa struktury przekierowań wewnętrznych. Z tego powodu wyróżniamy 2 główne kategorie tego typu działań:

Wewnętrzne linkowanie strony internetowej

Wewnętrzne linkowanie odnosi się do konfiguracji odnośników łączących strony znajdujące się w obrębie tej samej domeny. Ma ono duże znaczenie w przypadku nawigacji oraz tworzenia dobrych relacji między contentem.

Zewnętrzne linkowanie strony internetowej

Proces ten odnosi się do zdobywania linków ze stron zewnętrznych, które prowadzą do pozycjonowanej witryny. Mają one bardzo duże znaczenie w kontekście ogólnej widoczności w Internecie. W tym artykule skupiamy się właśnie na nim.

Linkowanie stron – dlaczego warto?

Dobry profil linków zewnętrznych przynosi liczne korzyści:

  • Pozycje – zewnętrzne odnośniki dają sygnał Google, że Twoja strona jest ważna, dzięki czemu znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.
  • Ruch – kierujące do Twojej witryny linki na popularnych stronach będą generować dodatkowe odwiedziny.
  • Konwersje – odnośniki umieszczone na dobrze dobranych stronach (np. portalach tematycznych z powiązanej niszy) pozwolą uzyskać potencjalnych klientów, w przypadku których istnieje większa szansa na konwersje.

Jak bezpiecznie linkować stronę?

Istnieją liczne sposoby, które pozwolą wygenerować jakościowe linki zewnętrzne:

  • Wpisy gościnne – na powiązanych tematycznie portalach i blogach zamieszczaj swoje artykuły z przynajmniej jednym linkiem zwrotnym.
  • Infografiki – infografiki świetnie nadają się do omawiania złożonych zagadnień w zwięzły sposób. Jeśli będą odznaczać się wysoką jakością, inne strony zaczną je udostępniać, jednocześnie linkując do autora, czyli Ciebie.
  • Media społecznościowe – udostępnianie treści w mediach społecznościowych to dobry sposób na zwiększenie rozpoznawalności swojej marki oraz contentu. Podniesiesz w ten sposób szanse na to, że inne strony ogólnie zaczną brać Cię pod uwagę, gdy postanowią zalinkować do jakichś źródeł.

Podsumowanie – powierz linkowanie specjalistom

Zdobywanie odnośników to trudne zadanie. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz pod tym względem pomocy. Posiadamy zaplecze blogów wysokiej jakości, dzięki czemu szybko będziemy w stanie zbudować dla Ciebie profil linków wysokiej jakości, który generuje naturalny ruch.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!