szybki-kontakt
Czy SSL jest konieczny przy pozycjonowaniu stron

Czy SSL jest konieczny przy pozycjonowaniu stron

Karol Michałowski

Mam nadzieję, że spodoba Ci się czytanie tego wpisu na blogu. Jeśli chcesz, abyśmy zajęli się marketingiem za Ciebie kliknij tutaj.

10 maja 2021 Czas czytania: 8 min.

Na pozycjonowanie stron ma wpływ mnóstwo czynników. Jednym z nich jest m.in. bezpieczeństwo. Możesz się zatem zastanawiać – czy certyfikaty SSL i SEO są ze sobą powiązane? W tym artykule bliżej przyjrzymy się tej kwestii.

Certyfikaty SSL – czym są?

Rozwinięcie skrótu SSL to Secure Sockets Layer. Pojęcie to oznacza popularną technologię, która stosowana jest przy ochronie wrażliwych danych. Dzięki niej urządzenie odwiedzającego oraz serwer strony są w stanie nawiązać między sobą bezpieczne połączenie.

Certyfikat SSL chroni następujące dane:

  • Numery dowodów osobistych, numery telefonów, adresy, numery PESEL
  • Loginy i hasła dostępu
  • Wiadomości przesyłane przez formularze kontaktowe
  • Transakcje pieniężne w tym informacje dotyczące kart kredytowych

Domyślny protokół stosowany przez strony internetowe to HTTP. Dzięki certyfikatowi SSL zmienia się on jednak na HTTPS – oprócz tego obok adresu URL można zobaczyć symbol kłódki. Jest to jasna informacja dla odwiedzającego, że dane wymieniane z tą stroną internetową są szyfrowane i bezpieczne.

Posiadanie certyfikatu SSL jest koniecznością w przypadku sklepów internetowych, które z oczywistych powodów muszą dbać o bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji. Jak jednak wygląda związek między SSL i SEO?

SSL i czynniki rankingowe Google

Google przez wiele lat podkreślało, że bezpieczeństwo ma wpływ na pozycjonowanie witryn. Z biegiem czasu firma podejmowała kolejne działania, aby zachęcić właścicieli stron do poważniejszego traktowania tej sprawy.

W grudniu 2015 roku Google ogłosiło na swoim blogu:

Chcielibyśmy ogłosić, że dostosowujemy nasz system indeksowania, aby wyszukiwał więcej stron HTTPS. Oznacza to, że zaczniemy indeksować odpowiedniki HTTPS stron HTTP, nawet jeśli te pierwsze nie są linkowane z żadnej strony.

Z kolei od stycznia 2017 roku Google Chrome zaczęło oznaczać strony bez SSL jako niebezpieczne. Wkrótce w jej ślad poszły także inne przeglądarki.

W 2018 roku Google jeszcze raz potwierdziło, że stara się kłaść coraz większy nacisk na bezpieczeństwo w sieci, faworyzując strony z certyfikatem SSL. Jak więc widać, SEO i HTTPS są ze sobą blisko powiązane.

SSL, SEO i preferencje użytkowników

Warto zaznaczyć, że certyfikat SSL nie wpływa tylko na samo pozycjonowanie stron, ale ma także duże znaczenie w kwestii tego, jak strona jest traktowana przez odwiedzających. Badanie przeprowadzone przez agencję John Cabot wykazało, że 47% użytkowników rozpoznaje ostrzeżenie Strona nie jest bezpieczna. Oprócz tego 64% ankietowanych chciałoby opuścić taką witrynę od razu!

Jaki z tego wniosek? Nawet jeśli certyfikat SSL nie wpłynie bezpośrednio na Twoje pozycje w Google, to na pewno pomoże Ci zyskać zaufanie u odwiedzających.

SSL i SEO – podsumowanie

Certyfikat SSL to obecnie podstawa bezpiecznych i dobrze prosperujących stron w Google. W DNS Group pomagamy naszym klientom w zakupie i instalacji takich certyfikatów, dlatego jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie, skontaktuj się z nami.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

SEO

Każda dobra współpraca zaczyna się od rozmowy 🙂

Napisz do nas i zacznijmy działać!

    Wolisz szybki kontakt?

    Możesz też do nas zadzwonić:

    📞 tel. 22 104 93 33