23 maja 2022 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 4 min.
W tym artykule poruszamy:
Czy podejmujesz wszelkie wysiłki, aby zajmować jak najlepsze pozycje, jednak stale widzisz spadki w Google? Przyczyn takiego stanu rzeczy może być mnóstwo. W tym artykule przyjrzymy się jednym z najczęstszych powodów.
Google zawsze stara się ulepszyć działanie swojego algorytmu. W rezultacie sposoby pozycjonowania, które wcześniej były całkiem efektywne, mogą stracić na swojej skuteczności, a nawet działać na szkodę.
Aby temu zaradzić, stale bądź na czasie z trendami w SEO oraz staraj się korzystać z różnych kanałów promocji.
Czy lista fraz kluczowych, na które monitorujesz swoją widoczność, jest aktualna? Być może w ciągu ostatnich lat wiele zmieniło się w aspekcie tego, jak potencjalni klienci wyszukują Twoje produkty i usługi.
Stale monitoruj trendy branżowe oraz działania konkurencji, a dzięki temu zawsze będziesz wiedzieć, jakie słowa kluczowe mieć na uwadze.
Być może Twoje działania z zakresu SEO są niewystarczające, niedokładne albo przejąłeś witrynę, na której wcześniej stosowano karalne techniki związane z pozycjonowaniem. W takim przypadku na stronę może zostać nałożony automatycznie działający filtr algorytmiczny lub kara ręczna.
W przypadku kary ręcznej należy wprowadzić odpowiednie poprawki oraz odwołać się do decyzji – zniesienie jej może dzięki temu nastąpić całkiem szybko. Jeśli jednak chodzi o filtr algorytmiczny, to jest on zwykle nieubłagany.
Niezależnie od powodu nałożenia kary i jej rodzaju, Twoja strona w zauważalny sposób straci pozycje.
SEO nie istnieje w próżni. To, czy dana strona jest traktowana jako dobra odpowiedź na zapytanie użytkownika, zależy w dużym stopniu od tego, jak prezentuje się ona na tle innych witryn.
Jeśli konkurencja w zauważalny sposób ulepszy swoje działania z zakresu pozycjonowania, możesz utracić dotychczasowe pozycje. Stanie się tak nawet wtedy, jeśli Twój dotychczasowy content stał na bardzo wysokim poziomie – Google po prostu stara się nagradzać świeże, nowe treści, dlatego musisz stale podejmować odpowiednie wysiłki, aby nie utracić pozycji.
Jeśli mowa o konkurencji, to może ona także stosować tzw. negative SEO. Są to złośliwe ataki, które mają na celu obniżenie pozycji, jaką zajmuje Twoja strona w wynikach wyszukiwania. Może to obejmować tworzenie niskiej jakości przekierowań, sabotaż profili w mediach społecznościowych i wiele więcej.
Na szczęście dzięki temu, że algorytmy Google stały się bardziej zaawansowane, wyszukiwarka rozpoznaje takie działania, więc nie są one aż tak dotkliwe. Warto jednak być czujnym i w razie czego szybko na nie zareagować.
Każdej firmie zależy na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Jeśli chciałbyś zatem zweryfikować wyniki swojej strony i ustalić, co możesz ulepszyć, zwróć się do nas. Za pomocą profesjonalnych narzędzi przeanalizujemy Twoją widoczność w Google oraz doradzimy, co i jak poprawić.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację