7 lutego 2024 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 10 min.
Przyjęło się, że działania SEO mają na celu budowę ruchu organicznego na stronie. Firmy, które zainteresowane są promowaniem poprzez kampanie Google Ads ignorują więc SEO i tworzą strony internetowe oraz Landing Page w oderwaniu od standardów i wytycznych wyszukiwarki Google.
W tym artykule poruszamy:
Działania SEO mają istotne znaczenie również przy prowadzeniu Kampanii Ads. Na otrzymanie konkretnej pozycji dla reklamy Google Ads wpływa przeprowadzana przez Google licytacja. W przeciwieństwie do licytacji w domach aukcyjnych lub na platformach takich jak Allegro, licytacja Google obejmuje zdecydowanie więcej czynników niż maksymalna cena.
Wyszukiwarka Google nawet w przypadku reklam Ads dąży do dostarczenia swoim użytkownikom najlepszych wyników w zakresie jakości prezentowanej informacji oraz formy prezentacji (User Experience). Strony dostosowane do standardów Google w zakresie SEO generują niższe koszty CPC oraz CPA, czyli koszty za kliknięcie lub interakcję z reklamą dostarczającą Lead sprzedażowy.
SEO składa się z wielu strategii i działań, których ostatecznym celem jest poprawa pozycji Twojej witryny w wyszukiwarkach – dlatego nazywa się to „optymalizacją pod kątem wyszukiwarek” (Search Engine Optimization).
Istnieją dwa rodzaje SEO: on-page i off-page. SEO on-page obejmuje wszystko, co możesz kontrolować w swojej witrynie, aby poprawić swoje rankingi. Odnosi się to do takich czynników, jak szybkość witryny, obecność słów kluczowych, teksty i tym podobne. Z drugiej strony SEO off-page obejmuje wszystko, co dzieje się w innych witrynach, co może mieć wpływ na Twoje rankingi. Przykładem tego są linki zewnętrzne prowadzące do Twojej strony.
Optymalizacja witryny pod kątem wysokich pozycji w wyszukiwarkach wymaga czasu, wiedzy na temat SEO i skutecznego wdrożenia pożądanych czynników SEO na stronie i poza nią.
Skuteczne SEO nie polega na „oszukiwaniu” Google lub upychaniu treści wątpliwie trafnymi słowami kluczowymi. SEO wymaga zrozumienia, czego szukają Twoi odbiorcy i tworzenia treści, które zaspokoją te potrzeby. Kiedy zrozumiesz ich intencje – czego i gdzie szukają, możesz dopasować swoje treści do języka, jakiego używają klienci podczas wyszukiwania, i zoptymalizować je pod kątem wyszukiwarek. Ostatecznie zapewnia to klientom lepsze doświadczenie użytkownika, gdy przechodzą z wyszukiwarki do odpowiedniego fragmentu treści w Twojej witrynie.
Aby zrozumieć, jak SEO pomaga Twojej firmie, pomyśl o tym, kiedy ostatni raz szukałeś czegoś w Google. Ile stron wyników kliknąłeś? Według jednego z badań średni współczynnik klikalności najwyższego wyniku wyszukiwania w Google wynosi 31,7%, a trzy najwyższe wyniki wyszukiwania w Google odpowiadają za 75,1% kliknięć. Nie pozostawia to dużego ruchu na stronach o niższej pozycji w SERP.
Starannie zaprojektowana strategia SEO pomaga Twojej ofercie stać się bardziej widoczną w wynikach wyszukiwania, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do Twoich usług.
Większość działań online, w tym przeglądanie dostępnych produktów i usług, zaczyna się od wyszukiwarek. Zapytania użytkowników są ściśle ukierunkowane. Potencjalni klienci wiedzą czego szukają, dlatego warto zainwestować w dobrą treść na stronę z odpowiednio dobranymi frazami kluczowymi. Dobrze opisany produkt lub usługa będzie pokazywała się wyżej w wynikach wyszukiwania niż produkt bez opisu.
Pamiętaj także o tym, że większość użytkowników klika w pierwsze linki wyników wyszukiwania (z wyłączeniem linków reklamowanych). Ogólnie rzecz biorąc, wyszukujący klikają zazwyczaj w linki od pierwszego do piątego i bardzo niewielu trafia na drugą stronę SERP. Dlatego bardzo ważne jest posiadanie strategii SEO, która umieści Cię wysoko na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na najważniejsze dla Twojego biznesu frazy. Dzięki temu masz większe szanse na zdobycie nowych klientów.
Niektóre z rzeczy, które SEO może pomóc ulepszyć to:
SEO zapewnia Twojej marce widoczność potrzebną do przyciągnięcia nowych, potencjalnych klientów. Jak pisaliśmy wcześniej, większość aktywności online rozpoczyna się od zapytania. Dlatego tak ważna jest widoczność na najważniejsze frazy związane z produktami lub usługami, które oferujesz na stronie. Dzięki wysokim pozycjom w SERP na konkretne słowa kluczowe, przyciągniesz uwagę użytkowników zainteresowanych tym produktem lub usługą.
Bycie widocznym w wynikach wyszukiwania powinno zaowocować zwiększonym ruchem na stronie. W rzeczywistości wyszukiwanie organiczne jest na ogół głównym źródłem ruchu w witrynie. Posiadanie dobrej strategii SEO może przynieść większy ruch niż wszystkie inne działania marketingowe.
Ruch, który w ten sposób otrzymujesz, jest również bardziej wartościowy, ponieważ wyszukujący szukają dokładnie tego, co masz. Nawet najbardziej zoptymalizowany zestaw reklam, nie może zagwarantować, że odbiorcy, do których dotrzesz, będą chcieli kupić Twój produkt. Jeśli jednak ktoś wyszukuje dany produkt lub usługę, oznacza to, że aktualnie potrzebuje informacji na ten temat.
Wdrożenie SEO może prowadzić do większej liczby konwersji. Jeśli generujesz większy ruch, oznacza to więcej potencjalnych klientów, co powinno skutkować większą liczbą konwersji.
Jeśli na przykład 2% odwiedzających Twoją witrynę dokona konwersji, zwiększenie ruchu z 1 000 do 5 000 odwiedzających miesięcznie spowoduje wzrost sprzedaży o 80!
Ponieważ przydatne i unikalne treści są głównym elementem SEO, informacje te mogą przekonać odwiedzających do zakupu Twojego produktu lub usługi. Rozumiejąc dokładnie, co oferujesz i jak im to pomoże, odwiedzający zobaczą większą wartość w Twoich ofertach, co zwiększy prawdopodobieństwo sprzedaży.
Firmy posiadające silne strategie SEO i treści również cieszą się większym zaufaniem. Tworzenie treści informacyjnych o wysokiej jakości i unikalności buduje zaufanie. Bardziej prawdopodobne jest, że zaufasz firmie, która ma posty na blogu o tematyce związanej z jej produktami i usługami oraz dobrze opisane strony produktowe niż witrynie na której znajdziesz strony docelowe i strony produktów z podstawowymi informacjami i zdjęciami.
Inne elementy SEO, takie jak tworzenie linków zwrotnych i posiadanie dobrze i szybko funkcjonującej witryny internetowej, także zwiększają wiarygodność.
Algorytmy wyszukiwarek nagradzają witryny za dobry UX i doświadczenie użytkownika. Aby być konkurencyjnym, musisz zadbać o to, aby Twoja witryna była jak najbardziej przyjazna i przejrzysta dla użytkownika. W tym pomoże Ci Audyt SEO i Audyt UX, które dokładnie pokażą, które miejsca na stronie wymagają poprawy oraz jak ją przyspieszyć i zoptymalizować.
Dzięki tym działaniom będziesz mógł wyeliminować wszelkie błędy i niedogodności na stronie, które mogą wprowadzać użytkownika w błąd, co z kolei zmniejszy współczynnik odrzuceń i wydłuży czas spędzony na stronie. To wszystko sprawi, że potencjalny klient będzie chętniej i dłużej przeglądał stronę, zapoznawał się z ofertą i dokona zakupu.
Kluczową zaletą SEO jest to, że ono przyciąga potencjalnych klientów z wyników wyszukiwania, wtedy gdy są najbardziej zainteresowani. Gdy klient szuka Twojego produktu lub usługi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że rozważa już nawiązanie współpracy z Tobą lub konkurentem dlatego warto zainwestować w pozycjonowanie stron.
Dobrze przygotowana i wdrożona strategia SEO pomoże Ci wyprzedzić konkurencję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie zwiększyć swoje zyski ze sprzedaży produktów oraz usług, na które będziesz widoczny.
Unikalne i wartościowe treści są 10 razy lepsze niż płatne reklamy. Zapewniają one naturalny wzrost ruchu organicznego na stronie. Podczas gdy konkurencja może wydawać duże kwoty na płatny ruch w witrynie, Twoja strona będzie przyciągała użytkowników z organicznych wyników wyszukiwania. Oczywiście nadal możesz kupić reklamy Google Ads, ale jeśli masz napięty budżet, SEO to świetny sposób na przyciągnięcie ruchu do Twojej witryny bez dodatkowych kosztów promocji.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację