Jak stworzyć stronę internetową dla firmy?

Jak stworzyć stronę internetową dla firmy?

16 lutego 2024 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 32 min.

Stworzenie strony internetowej dla firmy może się okazać trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Strony internetowe nie są sobie równe, a przy tworzeniu należy przestrzegać zasad, które dla ułatwienia opisałem w 7 prostych krokach. Jeśli jesteś gotów podjąć wyzwanie stworzenia strony z pomocą tego poradnika, masz duże szanse na sukces. Możesz również poprosić o pomoc, a na pewno ją otrzymasz. 

1. Wybierz nazwę domeny

Z pozoru krok ten może wydawać się najprostszy ze wszystkich. Zazwyczaj pierwszą domeną, jaka przychodzi nam na myśl jest sama nazwa firmy. Jeśli Twoja firma ma nietypową nazwę lub jest na rynku dostępna od dawna i zawczasu zarezerwowała sobie domenę pomimo braku strony, to potencjalnie nie zrodzi się na Twojej drodze żaden problem.

Kiedy stronę postanowiłeś stworzyć dla nowej firmy lub firmy o popularnej nazwie – w każdym większym mieście jest zakład pogrzebowy, Styks, Haron, Hades, kwiaciarnia Flora i przedszkole Kubuś Puchatek – możesz się zmierzyć z kilkoma problemami. Musisz pamiętać, że internet nawet w Polsce ma już długą historię i duża część nazw jest już zajęta przez właścicieli firm, bądź przez pośredników, którzy próbują zarobić na domenach o najpopularniejszych nazwach. 

Pierwsze kroki należy skierować do rejestratora domen i nie mam tu na myśli fizycznego udania się do biura. Wpisując w Google frazę “Rejestracja domen” traficie bez problemu w odpowiednie miejsce. Teraz pozostaje jedynie sprawdzić czy dostępna jest domena z nazwą firmy oraz z jakim rozszerzeniem taka domena występuje. Idealnie byłoby gdyby domena dla polskiej firmy zawierała rozszerzenie .pl ewentualnie .com. Wybór rozszerzenia dla dalszego działania strony nie ma większego znaczenia, ale pamiętaj, że użytkownicy internetu mogą mieć problem z zapamiętaniem, że Tw oja strona znajduje się w domenie .it, .co, .to, lub .online, co może też prowadzić do odwiedzin na stronie konkurencji. 

Tworząc stronę internetową dla firmy możemy trafić w internecie na poradniki sugerujące, że domena powinna w nazwie zawierać słowa kluczowe, na które strona chce być widoczna. To zależy. Występowanie fraz kluczowych w nazwie domeny nie zostało nigdy potwierdzone jako czynnik wpływający pozytywnie na pozycjonowanie strony. Google nawet wprost zaprzecza, aby taka zależność istniała. Nie ulega jednak wątpliwości, że jeśli klient szuka usługi koszenia trawy chętniej odwiedzi stronę koszenietrawy.pl niż januszgardens.pl, o ile oczywiście “Janusz Gardens” nie jest znaną w kraju lub regionie marką.

2. Wybierz hosting dla swojej strony internetowej

Hosting, na którym stoi Twoja strona firmowa może wydawać się elementem najmniej istotnym i najczęściej wybór pada na hosting najtańszy. Od hostingu zależy jednak wiele. Dwa czynniki są szczególnie istotne:

  • Stabilność działania hostingu. Tworząc stronę internetową dla firmy chcemy żeby była ona dostępna dla naszych klientów zawsze, kiedy zapragnął ją odwiedzić. Hostingi działające niestabilnie mogą nakładać limity na jednoczesną liczbę odwiedzin na stronie lub liczbę odwiedzin w ciągu jednej godziny, przez co klient chcący zobaczyć całą zawartość stworzonej dla Twojej firmy strony internetowej zobaczy nagle białą planszę z napisem “Błąd Serwera”.
  • Szybkość hostingu. Aktualnie większość internautów ma dostęp do internetu światłowodowego lub internetu 5G i długie oczekiwanie na wejście na stronę stało się już pieśnią przeszłości. Tworząc nowoczesną stronę internetową dla swojej firmy musisz mieć pewność, że będzie ona działała szybko, a najlepiej szybciej od konkurencji. Wykorzystanie hostingu działającego powoli czy to ze względu na przestarzałą infrastrukturę, na której jest zbudowany, czy zbyt duże obciążenie użytkownikami, może być dla strony firmowej strzałem w kolano. 

Jak wybrać odpowiedni hosting internetowy dla strony firmowej?

Przede wszystkim zalecam ostrożność i dokonanie świadomego wyboru. Wybranie najbardziej znanej marki lub marki polecanej w artykule na dużym portalu, w którym to artykule czysto przypadkowo znajduje się od razu link do strony hostingodawcy, jest najgorszym na co możesz się zdecydować. Poczytaj internetowe rankingi hostingów, pamiętając żeby skupiać się tylko na tych najnowszych. Popytaj w Social Mediach i wśród znajomych, którzy mają już strony. 

3. Wybierz odpowiedni silnik CMS dla Strony

Zakładam, że czytając poradnik jak stworzyć stronę internetową dla firmy w 2024 roku zamierzasz stworzyć stronę, na której:

  • Będziesz mógł regularnie wprowadzać zmiany.
  • Chwalić się aktualnościami z życia Twojej firmy.
  • Prezentować nowe produkty lub realizacje.

Jeśli na któreś z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco oznacza to, że potrzebujesz stworzenia strony dla swojej firmy w oparciu o CMS, czyli System Zarządzania Treścią. CMSy to taki szczególny rodzaj stron internetowych, które po ich postawieniu nie wymagają umiejętności z zakresu programowania do obsługi. Zmiana, dodawanie lub usuwanie tekstów i zdjęć na stronie odbywają się równie prosto, jak w Twoim ulubionym edytorze treści i komputerowym albumie zdjęć.

Wybór odpowiedniego CMS powinien być ponownie dokonany świadomie i być poprzedzony lekturą kilku poradników. Do wyboru mamy wiele systemów CMS dostępnych na rynku. Część z nich pełni specjalistyczne funkcje i jest napisana z myślą o konkretnej branży. Przykładem takiego CMS są sklepy internetowe dla branży oponiarskiej. Inne Systemy Zarządzania Treścią są bardzo uniwersalne i mogą służyć do tworzenia stron o dowolnej tematyce.

Wybierając niszowy system CMS, który od razu spełni wszystkie Twoje oczekiwania otrzymasz stronę internetową, która Tu i Teraz jest dla Ciebie idealna. Twoje oczekiwania wobec strony, a szczególnie oczekiwania twoich Klientów wobec strony mogą z czasem ulec zmianie, a strona wymagać przebudowy. Niszowy CMS może osiągnąć swoje limity i nie pozwolić na wprowadzanie nowych funkcjonalności lub utkniesz z jedynym programistą w kraju, który zna się na tym systemie i może za jego rozbudowę dyktować ceny ze świadomością, że nie ma konkurencji. Pamiętaj, że ludzie i firmy znikają z rynku i inwestując w coś tak istotnego jak strona musisz mieć zapewnione bezpieczeństwo jej funkcjonowania w długiej perspektywie czasu.

Wybierając popularny system CMS taki jak WordPress dostajesz pewność, że nawet po utracie kontaktu z twórcą strony zawsze znajdziesz kogoś, kto go zastąpi. Korzystanie z popularnych systemów CMS oznacza również bardziej konkurencyjne ceny za stworzenie strony dla Twojej firmy. CMS WordPress pozwala również na szerokie rozwijanie funkcjonalności posiadając wiele zarówno płatnych jak i bezpłatnych rozszerzeń.

Jedną z poważnych wad CMS WordPress jest duże ryzyko ataków hakerskich na strony internetowe. Ryzyko to wynika z popularności CMS WordPress, jednocześnie jednak duży zespół developerski dba o to, aby wszystkie wykryte luki bezpieczeństwa były szybko i automatycznie aktualizowane, a bezpieczeństwo strony internetowej Twojej firmy było zawsze chronione.

4. Zaplanuj wygląd strony firmowej

Wygląd strony internetowej Twojej firmy będzie bezpośrednio oddziaływał na wizerunek firmy. Planując jej wygląd powinieneś mieć na uwadze aktualne trendy w designie stron internetowych, które ulegają zmianom. Strony, które zostały utworzone 3 lub 5 lat temu aktualnie mogą być już uważane za faux pas. Trendy w designie stron internetowych różnią się również pomiędzy poszczególnymi krajami, a z całą pewnością nie należy odnosić wyglądu stron internetowych w USA lub Azji do Europy i Polski.

Wygląd strony internetowej, którą postanowiłeś stworzyć dla firmy to także standardy UX. User Experience odpowiada za to, czy Klient polubi Twoją stronę i jak długo intencjonalnie spełni na niej czasu. Odpowiedni dobór kolorów i rozmiarów przycisków, oraz ich strategiczne rozmieszczenie na stronie to nie sztuka. To nauka podparta latami doświadczeń i międzynarodowych testów, eksperymentów i badań zachowań użytkowników.

Zakładam, że strona internetowa Twojej firmy ma również generować nowych Klientów, a nie tylko zachwycać swoim wyglądem. Jeśli tak, prawidłowe zaplanowanie jej wyglądu i rozmieszczenie informacji o ofercie firmy może okazać się kluczowe.

Standardami przy tworzeniu layoutu stron internetowych jest przestrzeganie zasady “F” czyli umieszczanie istotnych informacji od lewej do prawej od góry do dołu strony. Drugą zasadą jest zasada Above The Fold, czyli umieszczenie kluczowych informacji w górnej części ekranu, dostępnej bez przewijania strony.

5. Przygotuj treści na przyszłą stronę firmy

W pozycjonowaniu stron internetowych istnieje zasada “Content is King” określająca, że dla prawidłowego i skutecznego pozycjonowania strony wymagane są treści. Na potrzeby stworzenia strony internetowej dla firmy możemy przyjąć zasadę Content to Sprzedaż. Prawidłowe komunikowanie swojej oferty Klientowi odwiedzającemu stronę ma kolosalny wpływ na sprzedaż produktów i usług. Wzbogacenie tej treści o atrakcyjne zdjęcia i grafiki dodatkowo podnosi wartość strony. Musimy pamiętać, że ponownie żyjemy w dobie kultury obrazkowej i konsumenci jedzą oczami. Istnieje dowcip, że nasza kultura rozpoczęła się od umieszczania obrazków na ścianach i zatoczyliśmy krąg, przy czym zamiast kamienia i hieroglifów używamy emoji i zdjęć na wirtualnych wallach.

Tworząc treści na stronę internetową musimy rozumieć kto jest naszym odbiorcą. Innego języka oczekują profesjonaliści z branż technologicznych, inny przemawiał będzie do osób zainteresowanych designem i wykończeniem wnętrz. Język sprzedażowy różni się zależnie od wykształcenia, wieku i płci. Musimy wziąć pod uwagę wszystkie te czynniki rozpoczynając prace nad treściami na Twoją stronę internetową.

6. Zoptymalizuj stronę zgodnie ze standardami SEO

Myśląc o zwiększeniu rozpoznawalności Twojej firmy i rozwinięciu sprzedaży usług w internecie poprzez stronę internetową stworzoną dla firmy możesz mieć na uwadze dwa kanały budowy tej sprzedaży:

  • Reklamy Google Ads. Firma Google oferuje szeroki wachlarz reklam tekstowych, graficznych i wideo przeznaczonych dla posiadaczy stron internetowych. Dobierając odpowiednie kanały, grupy odbiorców i budżet możesz generować ruch na swoją stronę. Wadą reklam Google Ads jest stałe przywiązanie do nich. Reklamy Ads nie wpływają w żaden sposób na organiczną widoczność strony, czyli “nie wpływają na jej pozycjonowanie”. Jeśli twoim celem jest długofalowe zarabianie na stronie przy wydatkach w krótkim lub średnim okresie czasu, reklamy Ads nie są wyborem dla Ciebie.
  • Pozycjonowanie strony firmowej (SEO). Wykorzystując możliwości jakie daje pozycjonowanie budujesz widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli wynikach bezpłatnych. Twoja strona z uporem będzie piąć się coraz wyżej, aż do osiągnięcia TOP10. Oczywiście warunkiem jest wybranie dobrej firmy SEO. Ponownie, podobnie jak miało to miejsce w przypadku firm hostingowych. Wybranie firmy najbardziej znanej lub najtańszej wcale nie jest dobrym rozwiązaniem. Z pozycjonowaniem stron firmowych wiąże się również kwestia wyboru systemu CMS, w oparciu o który będzie ona działała. Niektóre technologie, między innymi technologie JavaScript nastręczają wyszukiwarce Google problemów z odczytaniem treści, ich indeksowaniem i pozycjonowaniem. Podobny problem generuje wykorzystanie Page Builder Elementor dla CMS WordPress, który 2024 roku właściwie skazuje właściciela stworzonej w oparciu o niego strony firmowej na korzystanie z Google Ads.

7. Dbaj o prawidłowe działanie strony

Jak wspomniałem wyżej strony internetowe mogą być podatne na ataki hakerskie. Wiele z tych zagrożeń jest likwidowanych przez samych twórców CMSów przy pomocy automatycznych aktualizacji. Niektóre zmiany wymagają jednak uwagi ze strony właściciela strony. Czasami hosting, na którym umieszczona jest strona również nie pozwala na automatyczne aktualizacje.

Wykonywane cyklicznie aktualizacje CMS oraz wszystkich zastosowanych na nim komponentów i rozszerzeń zapewnia nie tylko stabilne działanie Twojej strony, ale również zabezpiecza Twoich klientów przed nieświadomą instalacją na ich urządzeniach wirusów pochodzących z zainfekowanej strony internetowej.

Nie bez znaczenia jest również instalacja i cykliczna aktualizacja certyfikatu SSL, który wyświetla dla strony internetowej Twojej firmy komunikat, że jest ona bezpieczna dla użytkowników.

Powierz stworzenie swojej strony profesjonalistom

Prowadząc firmę i mając na uwadze jej rozwój i sukces rynkowy pełnię swojej uwagi powinieneś poświęcać na jej rozwój i konkurowanie z innymi firmami. Budowa strony internetowej wraz ze wszystkimi tego procesu aspektami nie jest czymś, co powinno zaprzątać Twoją głowę. Od tego są profesjonaliści i im powinieneś to zadanie powierzyć.

Mając na uwadze wszystkie aspekty, które przytoczyłem powyżej, dokonaj świadomego wyboru firmy, która wykona dla Ciebie stronę internetową w oparciu o CMS WordPress. Nie spowoduje szkód instalując na niej Page Builder Elementor i dysponuje profesjonalnymi Copywriterami, którzy na podstawie przesłanych przez Ciebie informacji wybiorą odpowiednią firmę.

Uzbrojony w całą potrzebną wiedzę możesz wyruszać na poszukiwanie firmy, która stworzy dla Ciebie stronę internetową lub napisz do nas, a my stworzymy stronę dla Twojej firmy.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!