23 grudnia 2020 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 2 min.
Wszyscy przywykliśmy do Featured Snippetów – Polecanych fragmentów treści – pojawiających się w prawym sidebarze, obok wyników wyszukiwania na wiele zapytań. Szczególnie pomocne były one w przypadku wyszukiwania informacji o filmach, serialach lub sławnych osobach. Dzięki Featured Snippetom otrzymywaliśmy szybki dostęp do najważniejszych informacji tekstowych jak również do interesujących zdjęć. Google postanowiło, że Featured Snipped po prawej stronie to przeżytek.
Nie oznacza to jednak, że Featured Snipped znika z wyników wyszukiwania zupełnie. Już 22 stycznia Google rozpoczęło migrację Snippetów z prawej strony na górę wyników wyszukiwania, przesuwając tym samym wyniki organiczne jeszcze niżej.
Oprócz przesunięcia Snippetów ponad wyniki wyszukiwania Google po cichu wprowadziło dodatkową zmianę, która niekoniecznie musi się spodobać zarówno SEOwcom jak i właścicielom stron. Dotychczas jeśli Google wyświetlało w Featured Snippecie odpowiedź na zapytanie, najczęściej w wynikach wyszukiwania pojawiał się również link do strony, z której pochodził Snippet. Teraz się to kończy. Walcząc z duplikacją wyników w SERP Google postanowiło usuwać wyniki wyszukiwania dla stron wyświetlających się w Snippetach.
Z jednej strony Snippety pozwalają dotrzeć z treścią strony do klienta w szybszy i łatwiejszy sposób, z drugiej zaś Google ogranicza liczbę wyświetleń oraz odwiedzin strony, czyli danych najczęściej raportowanych klientom. Może się okazać, że Agencje Interaktywne będą zmuszone do wprowadzenia w raportach kolejnej wartości „Wyświetlenia Featured Snippet” o ile Google umożliwi pobieranie takich danych poprzez API lub bezpośrednio z Google Search Console.
Na chwilę obecną Google nie podało również informacji czy wyświetlenia Snippetów będą prezentowane w danych Google Search Console jako wyświetlenie strony w SERP. Zapewne wszyscy pamiętamy wprowadzenie wyników AMP, których wyświetlenia ani kliknięcia nie zliczały się początkowo do ruchu organicznego prezentowanego w Google Search Console. Oszacowanie ewentualnego wpływu wprowadzonej właśnie zmiany na wyniki jest tym trudniejsze, że wiele branż zostało dotkniętych zmianami w ruchu związanymi z COVID-19.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację