Kiedy należy wykonać audyt strony internetowej

Kiedy należy wykonać audyt strony internetowej

6 lutego 2023 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.

Audyt strony internetowej to jedno z rutynowych działań, które powinno być przeprowadzane regularnie. W jakich sytuacjach należy jednak koniecznie przeprowadzić tego typu analizę? W tym artykule przyjrzymy się 5 takim przypadkom.

Audyt strony internetowej – czym jest?

Audyt strony to kompleksowy proces, który ma na celu zbadanie różnych aspektów funkcjonowania witryny internetowej.

Tego typu analizy mogą badać stronę pod kątem różnych aspektów. Audyt pozycjonowania (lub audyt SEO) to zwykle przekrojowa analiza, która bierze pod uwagę przede wszystkim czynniki wpływające na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania Google.

Audyt pozwala zdobyć informacje, które przydadzą się wielu osobom decyzyjnym:

Audyt strony internetowej – kiedy koniecznie go wykonać?

Przeanalizujmy zatem 5 scenariuszy, w których warto jak najszybciej wykonać audyt:

1. Otrzymanie kary od Google

Audyt strony może pomóc w identyfikacji konkretnych problemów, które doprowadziły do nałożenia kary, takich jak niskiej jakości linki, czy nadmiar zduplikowanych treści. Wnioski wyciągnięte z tego typu analizy pomogą właścicielom strony w przyszłości uniknąć tego typu niepożądanego scenariusza.

2. Zauważalny spadek ruchu

Gwałtowny spadek ruchu może być objawem poważniejszych problemów, jak choćby wspomnianej wcześniej kary od Google.

W innych sytuacjach po prostu okazuje się, że należy dostosować witrynę z myślą o nowych wymaganiach Google (np. konieczna będzie optymalizacja Core Web Vitals). Audyt strony internetowej pozwoli ustalić źródło problemu i to, jakie działania podjąć.

3. Znaczny spadek szybkości ładowania

Szybkość ładowania to od lat jeden z ważniejszych czynników SEO, dlatego jeśli zauważysz spadek pod tym względem, należy koniecznie działać.

Ogólna optymalizacja techniczna strony www to jeden z aspektów, który w ramach audytu jest w szczególności brany pod uwagę. Taka analiza pozwoli wykryć np. nagromadzenie zbyt dużych plików graficznych czy wadliwych skryptów i przekierowań, które źle wpływają na działanie witryny.

4. Złożona kampania marketingowa

Zanim wprowadzisz w życie kompleksową kampanię reklamową, warto zrobić audyt SEO. Dzięki temu upewnisz się, że Twoja strona będzie gotowa do publikacji większej ilości dobrze zoptymalizowanego contentu czy przyjęcia wzmożonego ruchu.

5. Nowa strona internetowa

Jeśli tyle co założyłeś nową stronę, warto upewnić się już na starcie, że jej fundamenty są solidne. Dokładny audyt dotyczący struktury, przekierowań, linkowania wewnętrznego, meta tagów czy skryptów pozwoli z wyprzedzeniem wykryć ewentualne problemy (na tym wczesnym etapie będzie się dało je także łatwiej naprawić).

Audyt strony internetowej – podsumowanie

Nawet jeśli omówione wcześniej scenariusze nie dotyczą Twojej strony, pamiętaj, że audyty należy przeprowadzać regularnie. Dzięki temu Twoja witryna zawsze będzie odznaczać się świetną jakością.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!