6 grudnia 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.
W tym artykule poruszamy:
Pozycjonowanie stron to złożona kwestia. Z tego powodu proces ten dzieli się na różne etapy, które skupiają się na innych czynnikach. W tym artykule lepiej poznasz, czego dotyczy On Site SEO.
On Site SEO odnosi się do wszelkich działań z zakresu optymalizacji pod wyszukiwarki, które są bezpośrednio powiązane z Twoją stroną internetową – w grę wchodzą zatem takie kwestie, nad którymi masz pełną kontrolę.
W wyniku działań On Site SEO strona jest bardziej użyteczna i wartościowa dla użytkowników, co poprawia jej widoczność w Google
Na jakie elementy zwracać uwagę w szczególności w przypadku optymalizacji strony? Oto najważniejsze czynniki:
Dobrej jakości content to jeden z elementów On Site SEO, nad którym masz pełną kontrolę. Poniższe wskazówki pomogą Ci w jego optymalizacji:
Dzięki dobrej strukturze linków wewnętrznych uda Ci się uzyskać większe zaangażowanie na stronie. Pomoże ona także Google lepiej ocenić i przetworzyć hierarchię całej witryny.
Staraj się zatem zamieszczać kontekstowo powiązane odnośniki. Jeśli np. dany artykuł wspomina o jakimś zjawisku, które to zostało szerzej omówione w innym Twoim tekście, dodaj do niego link. Pamiętaj, aby zachować rozwagę pod tym względem, gdyż zbyt dużo takich przekierowań może zaburzyć czytelność, jak i pogorszyć hierarchię witryny.
Automatycznie generowane URL to zwykle ciąg losowych znaków – nie jest to zbyt czytelne. Postaraj się raczej, aby takie adresy były niejako uproszczonym streszczeniem/podsumowaniem tego, czego dotyczy dana strona. W przypadku tekstów blogowych może to być w zasadzie sama nazwa artykułu.
Dobrze zoptymalizowane adresy URL są czytelniejsze dla użytkowników – wystarczy, że na nie zerkną, aby domyślić się, czego dotyczy dana podstrona. Jeśli zawarte są w nich powiązane słowa kluczowe, pozwoli to także wyszukiwarce lepiej ocenić jej zawartość, co pozytywnie wpłynie na widoczność w Google.
Nad własną stroną internetową masz pełną kontrolę. Postaraj się zatem dbać o wszystkie czynniki związane z contentem, nawigacją, linkami i innymi kwestiami technicznymi, aby zapewnić jej dzięki temu jak najlepsze pozycje.
Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Autor artykułu: Karol Michałowski
Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.
Zobacz też:
Umów się na bezpłatną konsultację