Profesjonalny Audyt SEO i dobór słów kluczowych dla sklepu

Profesjonalny Audyt SEO i dobór słów kluczowych dla sklepu

26 września 2022 Autor: Norbert Wyszyński Czas czytania: 3 min.

We wcześniejszym artykule omówiliśmy, jak przygotować fundament pod pozycjonowanie, realizując analizę konkurencji czy też ustalając swoje cele. Teraz przyjrzymy się temu, jak zrealizować audyt i dobrać frazy kluczowe.

Audyt e-commerce – czym jest?

Profesjonalny audyt sklepu internetowego powinien obejmować analizę nie tylko kwestii SEO, ale także i czynników sprzedażowo-biznesowych. Oto główne kategorie, jakie poddaje się analizie:

  • SEO on-page – linkowanie wewnętrzne, jakość meta opisów i meta tagów, wykorzystanie słów kluczowych.
  • SEO off-page – profil linków zwrotnych, widoczność w portalach społecznościowych.
  • Czynniki techniczne – szybkość ładowania, crawling i indeksacja, bezpieczeństwo, dostosowanie pod mobile.
  • Sprzedaż – jakość obsługi klienta, funkcje wyszukiwania i filtrów.
  • Czynniki biznesowe – wydajność platformy, trendy na rynku, możliwości skalowania sklepu.

Tego typu analiza pozwala w przekrojowy sposób ustalić, w jakim stanie jest sklep, co warto w jego przypadku naprawić i jak zaplanować kolejne działania.

Audyt sklepu internetowego – cena i czas realizacji

W zależności od wielkości sklepu koszt samego audytu może wynieść od 5 000 do 15 000 złotych netto. Jego realizacja zajmuje od 2 do 6 tygodni.

W czasie realizacji działań SEO tego typu analizę warto realizować przynajmniej raz do roku, aby stale mieć pod kontrolą różne aspekty związane z działaniem platformy.

Dobór słów kluczowych dla sklepu

Dobór fraz kluczowych zaważy na wielu pozostałych aspektach związanych z pozycjonowaniem. Warto dlatego wykonać je w przemyślany sposób. Oto najważniejsze czynniki, na które należy zwracać uwagę:

  • Popularność – popularne frazy potrafią przyciągnąć więcej ruchu, jednak zwykle są konkurencyjne.
  • Długość – dłuższe frazy zwykle są mniej popularne, jednak są za to mniej konkurencyjne i dokładniej określają, czego oczekuje wpisująca je osoba.
  • Intencja – czy osoba wpisująca tę frazę szuka po prostu jakichś informacji, czy może chce dokonać zakupu? W przypadku opisów produktów koncentruj się na tej drugiej kategorii.
  • Sezonowość – popularność niektórych fraz w znaczący sposób rośnie i spada w zależności od miesiąca, co warto mieć na uwadze.

W samym wyszukiwaniu i doborze fraz pomagają różne narzędzia:

  • sugestie Google,
  • Answer The Public,
  • Ahrefs,
  • Senuto,
  • SEMSTORM.

Podsumowanie

Dokładny audyt sklepu internetowego pomoże naprawić wszelkie problematyczne kwestie oraz ogólnie poprawić jego działanie. Dzięki umiejętnemu doborowi słów kluczowych uda Ci się z kolei dotrzeć do tych klientów, jakich chcesz.

Po zrealizowaniu tych działań kolejnym krokiem jest optymalizacja sklepu z myślą o Google i użytkowniku. Tym kwestiom przyjrzymy się w kolejnym artykule.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Norbert Wyszyński

Autor artykułu:

Jestem założycielem i specjalistą w sprzedaży oraz marketingu B2B w DNS GROUP od 2017 roku. Posiadam ponad 10-letnie doświadczenie, które wykorzystuję do tworzenia skutecznych strategii sprzedażowych i marketingowych.

Zapisz się do newslettera!