W tym artykule poruszamy:
Zawsze warto jest wiedzieć, jak prezentuje się widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. W tym artykule poznasz 7 narzędzi oraz sposobów, które Ci w tym pomogą.
1. Operator „site:”
Podstawowym sposobem na zweryfikowanie tego, czy strona została zaindeksowana przez Google, jest wprowadzenie w wyszukiwarkę adresu z operatorem „site:”.
Przykładowe zapytanie może wyglądać następująco:
site:https://xyz.pl
W ten sposób da się sprawdzić, czy w ogóle dana witryna została zaindeksowana. Wprowadzenie dokładniejszego adresu pozwoli z kolei ustalić to w przypadku poszczególnych podstron.
2. Google Search Console
W menu nawigacyjnym Google Search Console przejdź do Indeks > Stan.
Znajdziesz tutaj raport, który pokazuje, ile podstron zostało zaindeksowanych przez Google. W sekcji nieco powyżej możesz z kolei wpisać wybrany adres, aby przeanalizować go z osobna.
3. Ręczna analiza
Jeśli chcesz przeanalizować widoczność w Google swojej strony na wybrane frazy kluczowe, da się to zrobić ręcznie. Po prostu wpisuj interesujące Cię zapytania w wyszukiwarkę i sprawdź, gdzie znajduje się Twoja witryna.
Metoda taka ma oczywiście liczne ograniczenia i na dłuższą metę jest niepraktyczna, dlatego lepiej skorzystać z innych narzędzi.
4. Whatsmyserp.com
Narzędzie whatsmyserp.com pozwala szybko sprawdzić, które podstrony z analizowanej witryny są najpopularniejsze. Program nie zwraca dodatkowych informacji dotyczących choćby konkretnych fraz kluczowych, jednak po darmowym rozwiązaniu też nie ma co się wiele spodziewać.
5. SEMSTORM
SEMSTORM to popularna polska platforma SEO. Narzędzie generuje dane w czasie rzeczywistym i możesz za jego pomocą monitorować pozycje swoje oraz konkurencji. Wyniki da się nawet zawęzić do wybranych subdomen.
6. Senuto
Jeśli chcesz dokładnie sprawdzić efekty, jakie przynosi pozycjonowanie stron, Senuto będzie świetnym rozwiązaniem. To profesjonalne narzędzie daje dostęp do szeregu funkcji pozwalających monitorować widoczność na konkretne frazy, analizować wzrosty i spadki czy też ocenić potencjał SEO w przypadku poszczególnych zapytań.
7. Seostation
Seostation to narzędzie stworzone z myślą o agencjach i specjalistach SEO. Może ono być trudniejsze w obsłudze od choćby Senuto, ale za to oferuje dodatkowe narzędzia, które pozwalają monitorować pozycjonowanie strony.
Na uwagę zasługują choćby alerty dotyczące spadków z wybranego zakresu pozycji czy możliwość śledzenia widoczności strony w przypadku licznych lokalizacji i języków.
Jak sprawdzić, czy strona jest pozycjonowana – podsumowanie
Omówione tutaj sposoby oraz narzędzia analityczne SEO pozwolą Ci z powodzeniem monitorować to, jakie pozycje zajmuje Twoja strona. Postaraj się z nich korzystać. Zawsze warto jest zwrócić się do profesjonalistów w zakresie pozycjonowania stron aby zadbać o profesjonalny audyt i skuteczne pozycjonowanie swojej strony.