W tym artykule poruszamy:
Jeśli chcesz prowadzić międzynarodową stronę, musisz indywidualnie brać pod uwagę to, jak Twoja witryna będzie prezentować się w poszczególnych krajach. Właśnie w tym może pomóc Ci x-default hreflang. W tym artykule dowiesz się, czym jest owo oznaczenie i jak z niego korzystać.
Tag hreflang – czym jest?
Tag hreflang daje znać wyszukiwarkom, która strona powinna zostać wyświetlona w zależności od kraju użytkownika i jego języka. Google wprowadziło omawiany atrybut w 2011 roku, dzięki czemu strony międzynarodowe mogą lepiej dostosowywać content do docelowego odbiorcy.
Hreflang pomaga nie tylko w bardzo oczywistych sytuacjach, jak choćby w przypadku stron internetowych przeznaczonych dla użytkowników polskojęzycznych i niemieckojęzycznych, ale także, jeśli mowa o bardziej subtelnych różnicach, jakie zachodzą np. między wersjami witryny dla użytkowników z Wielkiej Brytanii oraz USA.
Z punktu widzenia programowania oznaczenie hreflang wygląda następująco:
<link rel = „alternate” href= http://xyz.com/en-gb hreflang=”en-gb” />
Kod ten wskazuje Google, aby przedstawić odwiedzającemu stronę przeznaczoną dla brytyjskiego użytkownika.
X-default hreflang – czym jest?
Tytułowe oznaczenie stosuje się, aby określić domyślną wersję danej podstrony bez uwzględniania konkretnej lokalizacji ani języka. Zazwyczaj za pomocą x-default hreflang oznacza się stronę tytułową witryny, na której to użytkownik może już samodzielnie wybrać preferowaną wersję językową.
Pamiętaj jednak, że stosowanie x-default hreflang nie jest obowiązkowe. Jeśli nie zamieścisz tego oznaczenia na swojej stronie, Google będzie samodzielnie starać się dobrać odpowiednią wersję językową dla danego użytkownika, co z reguły robi poprawnie. Mało prawdopodobne, aby polskojęzyczna strona pokazała się odwiedzającemu z Niemiec.
Jak stosować hreflang x-default?
Twoja witryna może być dostosowana pod ograniczoną liczbę języków, dlatego za pomocą omawianego oznaczenia wybierz tę wersję, która będzie ukazywać się pozostałym użytkownikom. Jeśli np. Twoja międzynarodowa strona funkcjonuje w języku polskim, niemieckim i amerykańskim angielskim, ustal, aby ta ostatnia wersja prezentowała się odwiedzającym z innych państw.
Jeśli zaś chodzi o programowanie, atrybut x-default hreflang można umieścić w:
- Nagłówku adresu HTTP danej strony
- Nagłówku kodu HTML danej strony
- Mapie XML
Hreflang x-default – podsumowanie
Omawiany w tym artykule atrybut nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak powinieneś z niego korzystać, jeśli prowadzisz międzynarodową stronę. Dzięki niemu zawsze dostarczysz odwiedzającym tę wersję językową, którą stworzyłeś z myślą o nich.