X-default hreflang – czym jest

X-default hreflang – czym jest

25 czerwca 2021 Autor: Karol Michałowski Czas czytania: 3 min.

Jeśli chcesz prowadzić międzynarodową stronę, musisz indywidualnie brać pod uwagę to, jak Twoja witryna będzie prezentować się w poszczególnych krajach. Właśnie w tym może pomóc Ci x-default hreflang. W tym artykule dowiesz się, czym jest owo oznaczenie i jak z niego korzystać.

Tag hreflang – czym jest?

Tag hreflang daje znać wyszukiwarkom, która strona powinna zostać wyświetlona w zależności od kraju użytkownika i jego języka. Google wprowadziło omawiany atrybut w 2011 roku, dzięki czemu strony międzynarodowe mogą lepiej dostosowywać content do docelowego odbiorcy.

Hreflang pomaga nie tylko w bardzo oczywistych sytuacjach, jak choćby w przypadku stron internetowych przeznaczonych dla użytkowników polskojęzycznych i niemieckojęzycznych, ale także, jeśli mowa o bardziej subtelnych różnicach, jakie zachodzą np. między wersjami witryny dla użytkowników z Wielkiej Brytanii oraz USA.

Z punktu widzenia programowania oznaczenie hreflang wygląda następująco:

<link rel = „alternate” href= http://xyz.com/en-gb hreflang=”en-gb” />

Kod ten wskazuje Google, aby przedstawić odwiedzającemu stronę przeznaczoną dla brytyjskiego użytkownika.

X-default hreflang – czym jest?

Tytułowe oznaczenie stosuje się, aby określić domyślną wersję danej podstrony bez uwzględniania konkretnej lokalizacji ani języka. Zazwyczaj za pomocą x-default hreflang oznacza się stronę tytułową witryny, na której to użytkownik może już samodzielnie wybrać preferowaną wersję językową.

Pamiętaj jednak, że stosowanie x-default hreflang nie jest obowiązkowe. Jeśli nie zamieścisz tego oznaczenia na swojej stronie, Google będzie samodzielnie starać się dobrać odpowiednią wersję językową dla danego użytkownika, co z reguły robi poprawnie. Mało prawdopodobne, aby polskojęzyczna strona pokazała się odwiedzającemu z Niemiec.

Jak stosować hreflang x-default?

Twoja witryna może być dostosowana pod ograniczoną liczbę języków, dlatego za pomocą omawianego oznaczenia wybierz tę wersję, która będzie ukazywać się pozostałym użytkownikom. Jeśli np. Twoja międzynarodowa strona funkcjonuje w języku polskim, niemieckim i amerykańskim angielskim, ustal, aby ta ostatnia wersja prezentowała się odwiedzającym z innych państw.

Jeśli zaś chodzi o programowanie, atrybut x-default hreflang można umieścić w:

  • Nagłówku adresu HTTP danej strony
  • Nagłówku kodu HTML danej strony
  • Mapie XML

Hreflang x-default – podsumowanie

Omawiany w tym artykule atrybut nie ma bezpośredniego wpływu na SEO, jednak powinieneś z niego korzystać, jeśli prowadzisz międzynarodową stronę. Dzięki niemu zawsze dostarczysz odwiedzającym tę wersję językową, którą stworzyłeś z myślą o nich.

Udostępnij artykuł:

Dziękujemy że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Zapisz do newslettera żeby nie przegapić kolejnych artykułów.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Karol Michałowski

Autor artykułu:

Jako specjalista SEO z 15-letnim doświadczeniem w swoim portfolio posiadam pracę z portalami informacyjnymi i agencjami interaktywnymi. Obecnie pełnię rolę Head Of SEO w renomowanej agencji DNS Group.

Zapisz się do newslettera!